• 1
  • 2
2005-08-18, 17:47
Medlem
C.A.Tls avatar
Hej,jag har en liten fråga.Jag undrar bara om man kan ladda ner world of warcraft och sen köpa ett "World of Warcraft - 60 Days Game Time Card" och att det funkar online? Tycker att det är ganska dyrt att först betala 400 spänn och sen över 100kr i månaden!
Citera
2005-08-18, 17:50
Medlem
kundvagns avatar
Nej.
Citera
2005-08-19, 17:55
Medlem
Nej,du måste ha en cd-key.
Citera
2005-08-19, 20:47
Medlem
skinners avatar
Dessuiom är det jävligt billigt.
Citera
2005-08-19, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
Dessuiom är det jävligt billigt.
Ptja beror på vem du frågar, en kompis jag gick i gymnasiet tillsammans med, Hon hade sitt studiebidrag att leva på, kläder skulle inhandlas, skolresor och allting som dit hörde skulle hon själv bekosta.

För henne skulle 115(eller vad det nu kostar) vara en relativt stor utgift för ett datorspel.
Citera
2005-08-19, 21:07
Medlem
Köp spelet det lönar sig
Citera
2005-08-19, 21:37
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shortyy
Ptja beror på vem du frågar, en kompis jag gick i gymnasiet tillsammans med, Hon hade sitt studiebidrag att leva på, kläder skulle inhandlas, skolresor och allting som dit hörde skulle hon själv bekosta.

För henne skulle 115(eller vad det nu kostar) vara en relativt stor utgift för ett datorspel.

två-tre öl på krogen = 100 kr
fyra koppar latte = 100 kr
1½ måltid på McDonlands = 100 kr

osv.

Jag anser att 100 kr i månaden för någon som du kan ha glädje av 24/7 är jävligt billigt om man sätter det i relation till vad saker faktiskt kostar i samhället. Sen att man kanske inte har några pengar över huvud taget är ju en annan sak.
Citera
2005-08-19, 21:43
Medlem
Citat:

osv.

Jag anser att 100 kr i månaden för någon som du kan ha glädje av 24/7 är jävligt billigt om man sätter det i relation till vad saker faktiskt kostar i samhället. Sen att man kanske inte har några pengar över huvud taget är ju en annan sak.

Lite dåligt jämföring?
Citera
2005-08-19, 21:51
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilless
Lite dåligt jämföring?

Inte så dålig ändå, tycker jag. Det handlar ju som sagt om vad man väljer att lägga sina pengar på. Nöje och "lyx"-konsumtion är ju sällan prisvärda i sig. Så även i wow-fallet. Personligen skulle jag dock aldrig lägga "så mycket pengar" på det skitspelet.
Citera
2005-08-19, 21:53
Medlem
ischs avatar
Citat:

osv.

Jag tycker 100 kroner i månaden för att leva något subliv i en fantasivärld är jävligt dyrt, lägg pengarna på ditt riktiga liv istället för att sitta och ruttna framför en skärm där en snubbe i djurhudar försöker lära sig fiska. Min tid är fan värd mer än det.
Citera
2005-08-19, 22:01
Medlem
Saltas avatar
Det är kul att ruttna.
Citera
2005-08-19, 22:02
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag tycker 100 kroner i månaden för att leva något subliv i en fantasivärld är jävligt dyrt, lägg pengarna på ditt riktiga liv istället för att sitta och ruttna framför en skärm där en snubbe i djurhudar försöker lära sig fiska. Min tid är fan värd mer än det.

Jomänvisst, gå med i skogsmulle-skolan och ut i skogen mä dej och lek med kottar och barr! Och kokka ditt eget ekologiska tee på flugsvamp!

Sen kan du gå med i scouterna också och lära dig skjuta pilbåge på bögar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in