• 1
  • 2
2014-05-14, 13:05
Medlem
fan88s avatar
Tja jag har en bärbar dator med grafik kortet: GeForce GTX 770m
Förut så funkade mitt battlefield flytande men nu freezar det efter c.a 20 min, det blir värre å värre
å ja vet ej va som e fel, vet ngn vad det kan bero på?
Citera
2014-05-14, 13:09
Medlem
Termosins avatar
Uppdaterat drivarna? Brukar vara de som krånglar vid plötsligt fel.
Citera
2014-05-14, 13:10
Medlem
fan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
Uppdaterat drivarna? Brukar vara de som krånglar vid plötsligt fel.
Har dom senaste.
Citera
2014-05-14, 13:11
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fan88
Har dom senaste.

Hur har du placerat datorn? Kan mycket väl vara att den blir för varm och stänger ned allt för att svalna, krävs givetvis att du ändrat positionen på den.

Ändrat något öht?
Citera
2014-05-14, 13:15
Medlem
fan88s avatar
Citat:
Hur har du placerat datorn? Kan mycket väl vara att den blir för varm och stänger ned allt för att svalna, krävs givetvis att du ändrat positionen på den.

Ändrat något öht?
Har en kyl platta.
Citera
2014-05-14, 13:20
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Har en kyl platta.
Hmm, uteslöt en del iaf.

Om det bara är BF4 som fryser under tyngre belastning så kan du alltid testa att reparera och kontrollera filerna via origin. Mindre roligt alternativ är att ominstallera, alt testa att gå tillbaka till en drivare du vet fungerat. Beta drivarna bör också testas.

Skulle inte vara förvånande om EA godkänt en uppdatering av spelet som krånglar, skulle inte vara första eller sista gången.
Citera
2014-05-14, 13:22
Medlem
fan88s avatar
Citat:
Hmm, uteslöt en del iaf.

Om det bara är BF4 som fryser under tyngre belastning så kan du alltid testa att reparera och kontrollera filerna via origin. Mindre roligt alternativ är att ominstallera, alt testa att gå tillbaka till en drivare du vet fungerat. Beta drivarna bör också testas.

Skulle inte vara förvånande om EA godkänt en uppdatering av spelet som krånglar, skulle inte vara första eller sista gången.
Ok får testa mig fram då, tack för all info
Citera
2014-05-14, 13:25
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ok får testa mig fram då, tack för all info

Återkom gärna med uppdatering, fungerar det inte så bör du testa med andra tyngre spel och se ifall även de fryser. Tror fortfarande på någon mildare överhettning, lätt att de hamnar skit i fläktarna som inte syns ordentligt.
Citera
2014-05-14, 14:07
Medlem
fan88s avatar
Citat:
Återkom gärna med uppdatering, fungerar det inte så bör du testa med andra tyngre spel och se ifall även de fryser. Tror fortfarande på någon mildare överhettning, lätt att de hamnar skit i fläktarna som inte syns ordentligt.
Har testat tyngre spel, den freezar endå. får vell öppna upp den å kolla
Citera
2014-05-14, 14:12
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Har testat tyngre spel, den freezar endå. får vell öppna upp den å kolla

Håll koll på vart alla skruvarna ska vara bara!
Antingen det eller testa gamla/beta drivare. 335.23 som du har nu? 337.50 släpptes i början av April som BETA.

Sitter du på 337.50 så gå bara tilbaka till 335.23 då beta drivarna inte är de stabilaste i alla lägen.
Citera
2014-05-14, 14:51
Medlem
fan88s avatar
Citat:
Håll koll på vart alla skruvarna ska vara bara!
Antingen det eller testa gamla/beta drivare. 335.23 som du har nu? 337.50 släpptes i början av April som BETA.

Sitter du på 337.50 så gå bara tilbaka till 335.23 då beta drivarna inte är de stabilaste i alla lägen.
fixar 335.23 nu och så öppnade jag datorn det var en fläkt som dammat igen kan ha varit den
Citera
2014-05-14, 15:03
Medlem
Termosins avatar
Citat:
fixar 335.23 nu och så öppnade jag datorn det var en fläkt som dammat igen kan ha varit den

Fläkt med damm låter som en trolig orsak. Krävs inte mycket för att mobila GPUer ska bli väldigt varma snabbt. Inte mycket utrymme för luften att flöda i en bärbar inte.

Även om det inte skulle behövas så är nyaste drivarna alltid bra att ha.

Hoppas det löste sig nu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in