• 1
  • 2
2014-06-06, 22:21
Bannlyst
En natt drömde jag att jag boxades med en osynlig varelse. Eller han boxades på mig och jag trodde först det var en lek och jag boxade tillbaka men jäveln slutade aldrig.. Jag befann mig i min kropp som inte kunde röra sig. Men jag rörde mig inuti denna kropp. Svårt att förklara men ställningen som kroppen låg i var ytterst märklig. När jag tänker på det var det troligen inte mina ben som var närmast huvudet utan armen iofs..

När jag vaknade fick jag höra av anden att jag glömde ropa på Jesus.
Citera
2014-06-06, 22:34
Medlem
isolersteges avatar
Inatt så drömde jag att virrpannorna tog över, dom fanns överallt och förökade sig i en fruktansvärd takt. Fanns ingen plats som man kunde undkomma dom, de smög omkring i buskar, var med på tv, intog byggnader, vägrade arbeta och världen höll på att raseras.

Var så lycklig när jag vaknade insåg att det inte var sant

Varför "attackerar" sådana här mardrömmsandar mig på det här viset ? De måste känna till vad jag är rädd för.
Citera
2014-06-07, 12:13
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Inatt så drömde jag att virrpannorna tog över, dom fanns överallt och förökade sig i en fruktansvärd takt. Fanns ingen plats som man kunde undkomma dom,

Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Var så lycklig när jag vaknade insåg att det inte var sant
Att du har paranoida drömmar motbevisar inte att värden är befolkad av virrpannor som tar över.

Din dröm speglar, och är en bearbetning av, den verklighet du lever i.
Citera
2014-06-07, 13:09
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Att du har paranoida drömmar motbevisar inte att värden är befolkad av virrpannor som tar över.

Din dröm speglar, och är en bearbetning av, den verklighet du lever i.

Jag lever alltså i en mardröm...
Citera
2014-06-09, 00:09
Medlem
WitchDoctors avatar
Vaknade kl 1-2 mitt i natten, av att "något" sitter på min bröstkorg, och "något´s" knän höll nere mina armar som var bredvid mitt huvud, samtidigt som "något" ströp mig.

Kunde inte röra mig eller skrika.
30 sec - 1min senare så släpper det, och jag blundar och lägger mig på sidan av sängen, ligger helt still i 20-30 min sen kollar jag på mobilen för att se vad klockan är.

1-2 år tidigare, så hände en liknande sak, och det var samma tid på dygnet som den förra upplevelsen utspelade sig.

Vaknar av att det värsta och läs HÖGSTA skriket/ljudet jag någonsin har hört, nästan spränger mina trum hinnor. (går inte att förklara i ord hur högt ljudet var, men jag har aldrig hört något så högt innan)

Har täcket över huvudet, försöker täcka för öronen, men det går inte, ljudet spränger mina öron.
1 minut senare försvinner ljudet, jag ligger vaken ett tag, för att sedan kolla klockan. sen somnar jag om.

Dessa två upplevelser var riktigt skrämmande, men samtidigt är jag glad att dom hände, då det har fått mig att tro att det finns något mer här i livet än det vi kan se med våra ögon.

Så allt dåligt har en bra sida, och jag är idag en lycklig människa
Kärlek till er alla!
Citera
2014-06-09, 00:48
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
Vaknade kl 1-2 mitt i natten, av att "något" sitter på min bröstkorg, och "något´s" knän höll nere mina armar som var bredvid mitt huvud, samtidigt som "något" ströp mig.

Kunde inte röra mig eller skrika.
30 sec - 1min senare så släpper det, och jag blundar och lägger mig på sidan av sängen, ligger helt still i 20-30 min sen kollar jag på mobilen för att se vad klockan är.

1-2 år tidigare, så hände en liknande sak, och det var samma tid på dygnet som den förra upplevelsen utspelade sig.

Vaknar av att det värsta och läs HÖGSTA skriket/ljudet jag någonsin har hört, nästan spränger mina trum hinnor. (går inte att förklara i ord hur högt ljudet var, men jag har aldrig hört något så högt innan)

Har täcket över huvudet, försöker täcka för öronen, men det går inte, ljudet spränger mina öron.
1 minut senare försvinner ljudet, jag ligger vaken ett tag, för att sedan kolla klockan. sen somnar jag om.

Dessa två upplevelser var riktigt skrämmande, men samtidigt är jag glad att dom hände, då det har fått mig att tro att det finns något mer här i livet än det vi kan se med våra ögon.

Så allt dåligt har en bra sida, och jag är idag en lycklig människa
Kärlek till er alla!

Så... något okänt sitter på dig i sängen och försvinner plötsligt. Sen vänder du dig och somnar om?

Sen vaknar du av värsta helvetesskriket i ditt sovrum. Sen kollar du klockan och somnar om?

Hade det varit jag så hade jag totalflippat, ringt polis och aldrig gått in i huset igen. Jag tror det vore en ganska normal reaktion.

Låter mer som att du vill tro utan att egentligen göra det. Den resonerande delen av din hjärna viftar helt enkelt bort det som de inbillningar det är.
Citera
2014-06-09, 10:36
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Så... något okänt sitter på dig i sängen och försvinner plötsligt. Sen vänder du dig och somnar om?

Det gick inte så snabbt, jag var såklart chockad, men jag fattade inte var det var, då jag aldrig råkat ut för något liknande, så trodde det var en dröm då, men när jag läst om andra som råkat ut för exakt samma sak, så förstod jag.

Sen vaknar du av värsta helvetesskriket i ditt sovrum. Sen kollar du klockan och somnar om?

Helvetes skriket, var 1-2 år tidigare än jag blev ströpt, dvs 3 olika händelser

Hade det varit jag så hade jag totalflippat, ringt polis och aldrig gått in i huset igen. Jag tror det vore en ganska normal reaktion.
Som sagt, jag var en fruktansvärt logisk människa tidigare, trodde inte alls på det okulta, så jag viftade bort detta, och tänkte det finns inga spöken så vågar röra mig igen

Låter mer som att du vill tro utan att egentligen göra det. Den resonerande delen av din hjärna viftar helt enkelt bort det som de inbillningar det är.

Nej det gör jag inte, då när du börjar tro på det som du inte ser, så börjar du se vad som verkligen finns där ute i världen, och att det faktiskt finns andar runt omkring oss, överallt.
Citera
2014-06-09, 12:18
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
Nej det gör jag inte, då när du börjar tro på det som du inte ser, så börjar du se vad som verkligen finns där ute i världen, och att det faktiskt finns andar runt omkring oss, överallt.

Ok, så du har lustiga upplevelser och galna andar är den första, logiska slutsatsen du drar? Alla andra förklaringar förkastar du för att andra som haft liknande upplevelser i sin tur påstår att de blev attackerade av nån slags ande. Tragiskt.

Naturligtvis "finns" det andar om man nu "tror" på det, subjektivt sett. Objektivt finns inte en gnutta av belägg.

Om det var ett riktigt skrik som verkligen var så högt som du påstår borde du ju i varje fall påverkats fysiskt, typ nersatt hörsel eller i varje fall lock för öronen ett bra tag, nåt sånt. Jag vill minnas att jag också har vaknat av såna där höga skrik. Den uppenbara förklaringen för mig är att det var en dröm.

Angående strypandet nämner du inte några blåmärken på halsen eller liknande. Oavsett vad du inbillar dig har du haft en sömnparalys.
Citera
2014-06-15, 10:51
Medlem
Faukess avatar
Min föredetta upplevde ofta sånt här. Om dörren till sovrummet stod på glänt kunde jag ibland höra henne säga att det stod någon och tittade på henne i dörren.
Hon vaknade av att hon kände någonting sitta över hennes överkropp och hålla fast henne i sängen samtidigt som hon grät hysteriskt i timmar efteråt.

Jag själv såg/hörde aldrig något av detta, vilket jag är mycket tacksam över. Fy fan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in