2014-05-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Tror att Häger-röran uppkom iom att Gröndal figurerar igen, som "just nu" är ordförande i Lexbase. Det som ger lite aha är att Arlanda-rånet aldrig kunde ha genomförts - om inte killarna fått tips om transporten, vilket polisen sen länge hintat om att en person på Securitas mot en "tipspeng" på 5mkr, gav dom alla detaljerna, men aldrig kunnat bevisa detaljerna, även här luktar det Gröndal.

Det finns fler intressanta personer på adressen, här får ni ett sammandrag på firmorna där:
http://www.allabolag.se/where/kungsgatan_50_111_35_Stockholm/page/1

Så B.O kan ha dykt upp där för något möte i att få loss en del rånpengar som placerats någonstans, vad jag har sett så var inte han den golare som satte dit dom andra pga arlanda-grejen, då bör han ha varit en högriskare för någon skummis högre upp som velat bli av med en som vetat för mycket men inte golat än, det känns som killen blev ditlurad av någon som kunde lokalerna i detalj. Jag har för mig att det fanns en intern spiraltrappa när det tidigare var Chaplins bar, och killen hittades i trapphuset på plan 1, kan ju ge en ledtråd....

Det talades om att "idén" till rånet i Göteborg uppkom på ett inneställe/krog i Stockholm. Vilken var det? Vi vet ju också att Gröndal är kopplad både till krogarna runt Stureplan och också till Guldbrev/Mobillån på Kungsgatan 50.
Citera
2014-05-14, 20:34
Medlem
Enligt säkra källor ska han ha mördats igår kväll BTW.

MR N
Citera
2014-05-14, 20:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
jo det kan jag.

Vi kom med tunnelbanan och skulle till fritidsgården som låg vid torget, bredvid biografen.
Vi går längs perrongen mot uppgången när packet kommer traskandes på andra perrongen åt motsatt håll.
min kompis stör sig på att apan glor på han så ordväxling utbryter...där slutar det ...trodde jag..
drygt någon vecka senare kommer jag och mina kompisar gåendes på plattan där av en chans akofely horan hänger med sina vänner.
stort slagsmål utbryter, vi var väl 10-12 stycken och dem kanske 20-25.
min vän får en bowie kniv i ryggen som punkterar ena lungan, efter stort tumult flyr alla åt olika håll jag hamnar inne på pizza hut (som då låg bredvid SEB vid fontänen tror jag), vi barrikaderar dörren med deras möbler medans apans vänner står utanför och slår, sparkar och huggen med knivar mot dörren...polisen närmar sig och de flyr vilket vi också gör efter liten stunds rensande av bråte framför dörren......åkte hem ringde runt och fick höra att kompisen låg på akuten ...

Tack, det börjades tidigt med andra ord.

Vet du vem som Rene bragt om livet med tanke på att han är dömd för vållande till annans död?
Citera
2014-05-14, 20:36
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNeilD

MR N

Rene blev skjuten ihjel den 13. Maj, stemmer vel med polisens rapportering.
Nogen som har nylig bild på Rene?
Citera
2014-05-14, 20:37
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Om du läser hela artikeln ser du i slutet att han hotat en reporter på Expressen. Därav bildpubliceringen.

Jo, journalister är über rasen över allt annat i Sverige, det får vi aldrig glömma.
Citera
2014-05-14, 20:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jaoul* (*=i) sysslar me musik, P*us(*=i) avtjänar fängelsestraff, P*ul (*=a) jobbar inom byggbranschen o förlovade/gifte sig för inte så längesen. Tror ändå han fortfarande har lite affärer vid sidan om. Den äldsta brodern Fredr*ck (*=i) har blivit religiös o vänt om sitt liv totalt sist ja hörde men de va en lång tid sedan så om han glidit tillbaks till de gamla livet vet ja inte.

MR N

Tack för information.

Citat:

MR N

Vet du vad han hade för ärende till denna kontorsbyggnad eller om han hade någon koppling till något företag där?
Citera
2014-05-14, 20:54
Medlem
Det finns ganska många som kan ha motiv att avlägsna denna människa från vår planet... Jag gissar att det firas i Hässelby ikväll.
What goes around comes around.
Han som golade Arlandarånet blev väl mördad i Finland och pengarna försvann väl ner till Turkiet eller, rätta mig om jag har fel. Där golaren köpte sig en liten arme som bevakade området där nere....

Hade dock vart kul om Rene hunnit skriva en självbiografi den hade jag mer än gärna läst.
Hur han kidnappat folk i deras hem och pressat de på pengar, hur han slagit ner helt oskyldiga människor, hur han pressat i stort sett vem som helst på pengar bara för att han fick för sig att den personen hade pengar... Nej här gråter vi inte detta var en människa vi klarar oss utan...
Citera
2014-05-14, 21:01
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack, det börjades tidigt med andra ord.

Vet du vem som Rene bragt om livet med tanke på att han är dömd för vållande till annans död?

Ta mig inte på orden för det var 100 år sen det hände. Det var något med en stulen bil, inbrott, körde ner i vattnet med sin vän som inte klarade sig.
Citera
2014-05-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weazl30
Det finns ganska många som kan ha motiv att avlägsna denna människa från vår planet... Jag gissar att det firas i Hässelby ikväll.
What goes around comes around.
Han som golade Arlandarånet blev väl mördad i Finland och pengarna försvann väl ner till Turkiet eller, rätta mig om jag har fel. Där golaren köpte sig en liten arme som bevakade området där nere....

Hade dock vart kul om Rene hunnit skriva en självbiografi den hade jag mer än gärna läst.
Hur han kidnappat folk i deras hem och pressat de på pengar, hur han slagit ner helt oskyldiga människor, hur han pressat i stort sett vem som helst på pengar bara för att han fick för sig att den personen hade pengar... Nej här gråter vi inte detta var en människa vi klarar oss utan...

Helt klart att det finns många med motiv, men hur kommer Kungsgatan 50 i centrala Stockholm vilket är en kontorsadress / kontor in i detta? Hade han hittats död i Hässelby eller i någon park etc. hade jag inte höjt på ögonbrynen men inne i Kungsgatan 50...?
Citera
2014-05-14, 21:10
Medlem
Mårten Gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Ta mig inte på orden för det var 100 år sen det hände. Det var något med en stulen bil, inbrott, körde ner i vattnet med sin vän som inte klarade sig.

Om han blev dömd vet jag inte.
Men det du skriver om var ett cigarettinbrott på Ekerö. Rene och Bulent (stavning) "Bullen" fick polisen efter sig, åkte av vägen och hamnade i vatten. Rene tog sig ut, Bullen fick inte loss säkerhetsbältet och drunknade. Detta måste var 20 år sedan, minnet kan svika men det är min minnesbild av vad som berättades.
Citera
2014-05-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Gås
Om han blev dömd vet jag inte.
Men det du skriver om var ett cigarettinbrott på Ekerö. Rene och Bulent (stavning) "Bullen" fick polisen efter sig, åkte av vägen och hamnade i vatten. Rene tog sig ut, Bullen fick inte loss säkerhetsbältet och drunknade. Detta måste var 20 år sedan, minnet kan svika men det är min minnesbild av vad som berättades.

Det var synd att skiten inte drunknade redan då med sin kriminelle vän.

Nu åter till topic!
Citera
2014-05-14, 21:18
Medlem
Herbalistts avatar
Bilden som har postats är ifrån 80-90 talet för att så såg han ut för 20 år sen sist jag såg honom, finns det någon ny bild på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in