2014-05-15, 18:29
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Det finns ingen som påstår att Ken fortfarande umgicks med BO.. Jag undrade endast om den status Ken skrev handlade om BO. Att Ken överhuvudtaget kände BO är inget som är bekräftat utan enbart rykten såvitt jag vet..
Ken vidimerar själv på facebook att den döde (tråden handlar om, alltså INTE Malik)är hans bäste vän, hans barns farbror och att de saknar honom.
Citera
2014-05-15, 18:30
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Det finns ingen som påstår att Ken fortfarande umgicks med BO.. Jag undrade endast om den status Ken skrev handlade om BO. Att Ken överhuvudtaget kände BO är inget som är bekräftat utan enbart rykten såvitt jag vet..
Han bekräftar det själv på Facebook och kallar honom sin "bäste vän".
Citera
2014-05-15, 18:33
Medlem
Ken Ring är ett kriminellt stolpskott, men jag känner att Ken är inte inblandad i detta. Som någon annan skrev finns annan tråd för relationen René och Ken
Citera
2014-05-15, 18:43
Medlem
sabress avatar
Oak Capital ska ha haft sin bas på Kungsgatan 50 tidigare, verkar ha flyttat från adressen för inte så länge sedan. Någon som vet huruvida de är ett seriöst bolag?
Citera
2014-05-15, 18:48
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
undrar om snuten läser här?
eller dom lär väl veta allt som ni skriver om den döde redan?

Dom sitter nog och garvar röven av sig, K50 har varit en magnet för eko-brottslingar de sista 10-15 åren, innan dess var Apelbergsgatan 47 stamkund hos SÄPO pga av alla korkade "föreningar" som hyrde lokaler där, mest känd är nog Holger Meins gruppen som skulle ta en svensk politiker som gisslan, dom höll till där också, finns dokumentation om dessa på nätet, sök på RAF - Holger Meins-Anna Greta Leijon.

Den som gör K50 så intressant är mixen av värdetransportrånare, -ökänd advokat med liv på sitt samvete , bedragarligor där Lexbase frontfigurer swichar förbi och sen de tafatta sidospåren/rökridåerna. Jag tippar att BO kom in sent för att sälja en story när alla andra kontor hade stängt, men han hade en skugga denna gång, så när han gick in i porten för att gå uppför rusade skuggan efter och tog han på plan 1 direkt. Hade han gått in via Apelbegsgatan hade mördaren röjt sig om han rusat efter och då kunde BO ha rusat ut på kungsgatan och in på donken, han var alltså väntad och blev insläppt av x.

K50 = Kungsgatan 50
Citera
2014-05-15, 18:54
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Dom sitter nog och garvar röven av sig, K50 har varit en magnet för eko-brottslingar de sista 10-15 åren, innan dess var Apelbergsgatan 47 stamkund hos SÄPO pga av alla korkade "föreningar" som hyrde lokaler där, mest känd är nog Holger Meins gruppen som skulle ta en svensk politiker som gisslan, dom höll till där också, finns dokumentation om dessa på nätet, sök på RAF - Holger Meins-Anna Greta Leijon.

Den som gör K50 så intressant är mixen av värdetransportrånare, -ökänd advokat med liv på sitt samvete , bedragarligor där Lexbase frontfigurer swichar förbi och sen de tafatta sidospåren/rökridåerna. Jag tippar att BO kom in sent för att sälja en story när alla andra kontor hade stängt, men han hade en skugga denna gång, så när han gick in i porten för att gå uppför rusade skuggan efter och tog han på plan 1 direkt. Hade han gått in via Apelbegsgatan hade mördaren röjt sig om han rusat efter och då kunde BO ha rusat ut på kungsgatan och in på donken, han var alltså väntad och blev insläppt av x.

K50 = Kungsgatan 50

Med tanke på det du skriver om eko-brottslingar kan väl Oak Capital vara intressant? Har nyligen flyttat från adressen.
Citera
2014-05-15, 19:11
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Med tanke på det du skriver om eko-brottslingar kan väl Oak Capital vara intressant? Har nyligen flyttat från adressen.

Jovisst kan man reagera på Oak som även jobbar åt regeringskansliet som kapitalförvaltare för Sveaskog och Teracom där dom sitter med i styrelserna, men Bonnierägda Wasp på plan 7 samt 2 andra bör nog granskas mera ingående, jag tror BO ville sälja info, då är Wasp närmast.....han är ju knappast lagd åt att förvalta pengar om man ska vara diplomatisk....
Citera
2014-05-15, 19:14
Medlem
sabress avatar
Citat:
Jovisst kan man reagera på Oak som även jobbar åt regeringskansliet som kapitalförvaltare för Sveaskog och Teracom där dom sitter med i styrelserna, men Bonnierägda Wasp på plan 7 samt 2 andra bör nog granskas mera ingående, jag tror BO ville sälja info, då är Wasp närmast.....han är ju knappast lagd åt att förvalta pengar om man ska vara diplomatisk....

Jag har ingen aning om vad Oak är för några, därför jag fråga. Så mycket som snurrar i skallen när man försöker hitta något.
Citera
2014-05-15, 19:15
Medlem
Citat:

Wasp sysslar med ficton och betalda reklamartiklar. Inte redaktionellt nyhetsmaterial. Tror inte Wasp är länken.
Citera
2014-05-15, 19:53
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sw1
Wasp sysslar med ficton och betalda reklamartiklar. Inte redaktionellt nyhetsmaterial. Tror inte Wasp är länken.

Vad bolagens verksamhetsberättelse anger har 0 värde i detta fall, se istället på personerna på firman och vilka dom står i kontakt med. Yrkeskriminella skulle aldrig klampa in i receptionen till ett mediehus, dom träffas uteslutande på undanskymda platser, och om det är saker där det krävs kontorsaccess väljer de då små kontor tillhörande koncernen ifråga och efter stängningstid för att skydda källan efter bästa förmåga.

Som läget är just nu finns det väl bara 2 versioner:
1: Besökte adressen för tvätt av svarta stålar > firma med ekonomisk spetskompetens
2: Försökte sälja information till ett mediahus med högsta krav på källskydd och ej spårbara tipsbelopp.

Edit: har vi prövat följande möjlighet ?. BO besöker adressen och har med sig x antal kr från ett större rån som ska "tvättas". Någon gammal kumpan får nys om att BO grävt upp stålar från gömstället och är ifärd med att göra ett "byte", där då "kumpanen" skuggar BO, och när han sen går in på K50 så springer kumpanen in, knäpper honom-tar väskan med stålarna och drar iväg.

Hade han besökt en reporter borde reportern känt sig tvingad att ringa farbror blå, det gör knappast personen som släppte in honom om han skulle tvätta lite stålar. Å andra sidan kan en reporter som är djupt insyltat i sånt här skit sjunka lika lågt när det vill sig illa.
Senast redigerad av duqu 2014-05-15 kl. 20:03.
Citera
2014-05-15, 20:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Som läget är just nu finns det väl bara 2 versioner:
1: Besökte adressen för tvätt av svarta stålar > firma med ekonomisk spetskompetens
2: Försökte sälja information till ett mediahus med högsta krav på källskydd och ej spårbara tipsbelopp.

Hold your horses! Det är inte alls osannolikt att BO och GM sökt sig till en undanskymd plats för att göra upp en affär, förslagsvis innehållande narkotika. När den gått snett och tumult utbrutit så är det ju ett klientel som vanligtvis är beväpnade, därav utgången. Mediehus, advokater och penningplacerare är däremot sällan beväpnade, och skulle de vara det så vet de förmodligen knappast hur man använder dessa vapen.

Att ta sig in i en låst port i city är nog det minsta bekymret för BO och GM (och för den som orkar söka så hittar man ju t ex portkoden i den här tråden) - och bättre plats att göra sådana affärer hittar man knappast. Ingen insyn, spaning eller vittnen till skillnad från småhandlarna som gör sina affärer relativt öppet i t-banan etc.
Citera
2014-05-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
undrar om snuten läser här?
eller dom lär väl veta allt som ni skriver om den döde redan?

Klart dom läser. Sen om man går vidare med det man läst är en bedömningsak.

http://www.metro.se/nyheter/flashback-skvaller-saboterar-polisens-utredningar/EVHmkk!UAWgx3fOd79Gw/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in