2014-05-14, 01:28
Medlem
Helllooooo!

Har nämligen gjort några IPL laser behandlingar men upplever nu att armarna har fått "permanenta" rödprickar typ, inte den vanliga rodnade som man läser om att man får i några dagar, utan prickar som legat kvar i typ flera veckor/månader... någon som har en aning varför?

Dom på kliniken brukar önska att man rakar den delen som behandlas en dag innan och jag kan erkänna att jag gjort det samma dag ibland, dock ser jag inte hur detta kan vara anledningen till detta problem. P.S jag har behandlat andra ställen utan att få prickar och jag är man.

Tack på förhand
Citera
2014-05-14, 01:39
Medlem
EvilGuys avatar
Raka dagen innan har jag aldrig hört som råd. Däremot bär man trimma ner håren till 1-3 mm för maximal effekt.
Citera
2014-05-16, 10:12
Medlem
Men för att nå ner till hårbotten måste man ju ta bort allt som ligger i vägen, därav bör ju håret rakas annars tar det "yttre" håret upp strålen... Aja problemet är ju inte det utan mer det prickiga...
Citera
2014-05-16, 12:59
Medlem
Intotherainbows avatar
Jag har gjort över 15 behandlingar med ipl och aldrig fått röda prickar, detta bör du fråga din klinik om.
Citera
2014-05-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Jag har gjort över 15 behandlingar med ipl och aldrig fått röda prickar, detta bör du fråga din klinik om.

Har du fått bra resultat? hur ser det ut efter dina 15 behandlingar...?
Citera
2014-05-17, 00:46
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelegendhimself
Har du fått bra resultat? hur ser det ut efter dina 15 behandlingar...?

Efter alla behandlingar har jag många helt kala fläckar, och där hår fortfarande växer är det glest och tunt.
Helt klart nöjd men är inte klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in