2014-05-13, 17:11
Medlem
Jag skulle vilja införskaffa lite olika smaksättare till matlagning, som efter öppnad burk håller minst fyra måndader. Mango chutney håller länge vet jag. Pesto gör det inte. Många fler kommer jag inte på, så tips på alla sorters smaksättare (alla röror/pastor/såser etc.) som har lång hållbarhet tas tacksamt emot!
Citera
2014-05-13, 17:17
Medlem
Sosan72s avatar
Sambal Oelek, fonder av olika slag, sweet chilisås, "vanlig" chilisås (den som typ är ketchup och chili), sen inte att förakta vanlig hederlig tomatpuré och klassikern buljong i pulverform!
Citera
2014-05-13, 19:55
Medlem
Alan-a-Dales avatar
Sriracha! Helt klart en av mina favoriter bland chilisåser. God smak, inte dödsstark men inte heller utan styrka. Brukar finnas i asiatiska importbutiker och liknande.
Citera
2014-05-15, 20:35
Medlem
Beroende på vad för typ av mat du gillar, men currypasta kan man göra mycket gott med. Ett besök till Extremefood om du gillar Chili är ett hett tips (pun intended), finns i Sveriges två största städer och på nätet. Matlagningsvin för matlagning brukar ofta hålla betydligt längre än vanligt, sen kan man såklart diskutera varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in