Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-12, 23:14
Medlem
SvenAhlbins avatar
Vad var detta för lirare som försökte köra över en polis vid ingripande mot en stulen bil

Citat:

En polis skadades vid ett ingripande mot en bilist. Nu utreds det som försök till mord eller dråp.

Det hände på Landalagatan på måndagseftermiddagen, men det är först efter flera timmar som tillräckligt många detaljer är tillgängliga för polisens presstalesman Peter Adlersson.

Han berättar att en polispatrull åkte till platsen där det skulle finnas en stulen bil.

- När de kom dit satt en man i bilen och de ingrep mot honom. Mannen försökte då köra från platsen, men en kvinnlig polis blev hängande i bildörren, säger Peter Adlersson.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2368494-polis-skadades-vid-biljakt
Citera
2014-05-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Vad var detta för lirare som försökte köra över en polis vid ingripande mot en stulen bil

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2368494-polis-skadades-vid-biljakt

Hon försökte väl ta sig in i bilen och han körde samtidigt , för hon verkade ju ha hängt i dörren .
Citera
2014-05-12, 23:24
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Hon försökte väl ta sig in i bilen och han körde samtidigt , för hon verkade ju ha hängt i dörren .

Låter som ett pundarbrott men man undrar då varför ärendet ligger hos Länskriminalen

Låter som något allvarligare
Citera
2014-05-12, 23:50
Medlem
Läst artikeln du länkade? "Misstänkt för mordförsök".
Vad kan snuten anse som allvarligare än mordförsök på en snut? Inte för att jag anser det vara det personligen, mordförsök alltså. Snubben ville väl bara komma undan, och verkar ju ha gjort det.
Citera
2014-05-13, 00:12
Medlem
Detta skedde i garaget under Landalabergen, som förövrigt har låst port. Porten är sönderkörd och bilen, en blå Volvo med reg.nr. JLR938, står numera på Landalagatan kvaddad.

I samtid med detta åker en vit fyrhjuling forcerat upp för denna branta backen upptill Egnahemsbron. Väl där inser att det inte går att komma vidare utan kör ner igen och vidare mot Chalmers i hög fart. Om det hör ihop vet jag dock ej.

p.s. Bilder finns ifall någon mot förmodan skulle vilja se d.s.
Senast redigerad av -EJ- 2014-05-13 kl. 00:15.
Citera
2014-05-13, 00:48
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -EJ-
Detta skedde i garaget under Landalabergen, som förövrigt har låst port. Porten är sönderkörd och bilen, en blå Volvo med reg.nr. JLR938, står numera på Landalagatan kvaddad.

I samtid med detta åker en vit fyrhjuling forcerat upp för denna branta backen upptill Egnahemsbron. Väl där inser att det inte går att komma vidare utan kör ner igen och vidare mot Chalmers i hög fart. Om det hör ihop vet jag dock ej.

Låter väldigt märkligt, skall bilen ha varit blivit stulen inne i garaget och var på väg ut eller var den på väg in

Smet tjuven iväg i den vita bilen och var det den polisen hängde på?
Citera
2014-05-13, 01:10
Medlem
Citat:

En bild säger mer än tusen ord.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Smet tjuven iväg i den vita bilen och var det den polisen hängde på?
Näe..i den blåa.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-05-13 kl. 01:15.
Citera
2014-05-13, 01:37
Medlem
Det är den blåa Volvo som försökte köra ut från garaget med polisen i. Den vita bilen vet jag inget om men däremot skrev jag om en vit fyrhjuling som körde aggressivt i närheten. Kan tillägga att det är väldigt ovanligt med fyrhjulingar här i stan. Bilderna lägger upp imorgon förmiddag då jag är för trött nu! ZZZzzz
Citera
2014-05-13, 09:53
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Det är den blåa Volvo som försökte köra ut från garaget med polisen i. Den vita bilen vet jag inget om men däremot skrev jag om en vit fyrhjuling som körde aggressivt i närheten. Kan tillägga att det är väldigt ovanligt med fyrhjulingar här i stan. Bilderna lägger upp imorgon förmiddag då jag är för trött nu! ZZZzzz

Ok, tolkade fyrhjuling som en vit jeep som skulle vara kopplad till detta på något sätt

Varför stjäla en gammal volvo inne i ett garage som säkerligen har kameraövervakning och hur har polisen fått reda att det pågår en stöld så snabbt, brukar inte ta många minuter att stjäla en bil

Låter mer som om man kört in i garaget med en stulen bil av någon anledning och sedan inte kommit ut
Citera
2014-05-13, 19:27
Medlem
JLR 938 har varit avställd i snart 1 år så säkert stulen
Citera
2014-05-16, 02:30
Medlem
Bilen är fortfarande kvar, fast ställd i fel färdriktning i en parkeringsficka. Hela fronten är intryckt, förarfönstret är krossat och halva bilen är inlindad med polisens avspärrningsband. Bilen är fylld med allehanda ting så som skruvdragare, verktygslådor, fiskespö, lära-gå-vagn, bord m.m. Som grädde på moset så har den fått, hittills, två parkeringsbotar. Vad jag undrar över är, vem ombesörjer att den fraktas bort?
Citera
2014-05-16, 09:08
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Bilen är fortfarande kvar, fast ställd i fel färdriktning i en parkeringsficka. Hela fronten är intryckt, förarfönstret är krossat och halva bilen är inlindad med polisens avspärrningsband. Bilen är fylld med allehanda ting så som skruvdragare, verktygslådor, fiskespö, lära-gå-vagn, bord m.m. Som grädde på moset så har den fått, hittills, två parkeringsbotar. Vad jag undrar över är, vem ombesörjer att den fraktas bort?

Det bekräftar bara att lapplisor är samhällets bottenskrap och borde omyndigförklaras hela högen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in