2014-05-12, 20:17
Medlem
Alright, först upp är dåliga dosan problemet. Var nyss nere innan maten och skulle kolla priser på snus på lokala lidl, blev inte besviken! Men dom hade inte grov white och jag vart inte sugen på lös (förräns nu), så det blev att prova något nytt budget, bruden i kassan slängde upp en knox white och sa att "alla som snusar rapé med torr plånka snusar knox white", så jag tänkte vafan vi provar. Kommer hem och käkar, sen öppnar jag dosan och tar mig en pris, smakar inte ett skit, svider bara och smakar papper.. Kan jag dra ner till lidl imorgon och begära att få lämna tillbaka dosan och köpa mig en dosa grov lös? Hur funkar det? Förövrigt så var dosan helt ny, tillverkad 13/03...

Och sen följdfrågan, har snusat i typ lite mer än en månad, och vill prova lös att ha när jag är hemma och lirar CS, kan det funka? Har bildat ett mod att pröva men är fortf lite osäker på ifall jag är man nog, ska jag bara testa och köra? Det blir ettan eller grov, vilket kör man? Har förövrigt inte pengaproblem så nämn inga budgetvarianter på lös!

EDIT: Äre kanske bara så att knox verkligen är så dåligt i jämförelse med general/rapé/grov white?
Citera
2014-05-12, 20:20
Medlem
MorktStinkandePisss avatar
Lämna tillbaka skiten och kräv en grov lös som ersättning! Bättre snus finns inte!
Citera
2014-05-12, 20:47
Medlem
Alla budgetprillor smakar antingen papper eller te, köp en dosa Grov lös och lär dig snusa som det var menat man skull göra från första början.
Citera
2014-05-15, 18:25
Medlem
Update! Köpte en dosa grov, skiten gick inte att baka oavsett hur mycket jag knådade och höll på, fick till kanske 2/8 prillor och det smakade jord..? Har hört att rapé prima fint ska vara gott och lättbakat, vad säger ni om den?

EDIT: Ingen som lämnat tillbaka en dosa till affären och vet ifall dom faktiskt tar tillbaks den? Inte orkat pallra mig ner till LIDL än..

Mvh
Citera
2014-05-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie

EDIT: Ingen som lämnat tillbaka en dosa till affären och vet ifall dom faktiskt tar tillbaks den? Inte orkat pallra mig ner till LIDL än..

Mvh
Varför skulle dom ta tillbaka din dosa bara för att du inte gillar smaken? Du har ju öppnat den och det är ju inte direkt deras fel att du inte tycker om den sorten.
Citera
2014-05-15, 21:28
Medlem
Malmbergsbos avatar
Citat:
Update! Köpte en dosa grov, skiten gick inte att baka oavsett hur mycket jag knådade och höll på, fick till kanske 2/8 prillor och det smakade jord..? Har hört att rapé prima fint ska vara gott och lättbakat, vad säger ni om den?

Mvh

Grov är det absolut bästa snuset men som du säger så är den ganska svår att baka.

Göteborgs Prima Fint (det är inte rapé såvitt jag vet) smakar dock riktigt bra och är enkel att baka, testa köra på den!

Jag har då aldrig hört om någon som lämnat tillbaka en dosa, köper du budgetsnus som Knox borde du inte ha höga förväntningar på smak och dylikt
Citera
2014-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmbergsbo
Grov är det absolut bästa snuset men som du säger så är den ganska svår att baka.

Göteborgs Prima Fint (det är inte rapé såvitt jag vet) smakar dock riktigt bra och är enkel att baka, testa köra på den!

Jag har då aldrig hört om någon som lämnat tillbaka en dosa, köper du budgetsnus som Knox borde du inte ha höga förväntningar på smak och dylikt

Tänkte hävda att jag fick något sorts måndagsexemplar och be att få uppgradera, skiten smakar tepåse med parfym i... Sicken waste på 20kr.. Då får man la slänga sketen då Göteborgs prima fint får de väl bli nån gång när jag blir sugen på lös igen, efter denna dosa grov försvann det begäret ganska omgående

Förövrigt så ville jag ha en dosa kaliber, som fortf smakar tobak, men idioten i kassan tipsade om knox för rapé snusare med torrt om cash. Eftersom att jag inte har pengatorka på långa vägar blir det fan aldrig budget igen, endast general/rapé framöver, och kanske någon dosa Kaliber extra stark för den är jävligt go samt fint jävla pris!
Citera
2014-05-15, 23:07
Medlem
Professor.Wers avatar
Det bästa budgetsnuset är LD enligt min åsikt. Det är en billigare variant av General original.

Jag snusar General original portion. Jag har dock testat lös och det smakar ännu bättre. Den enda anledningen till att jag snusar portion är av praktiska skäl. Så testa General lös. Rejäl, kryddig, ren tobakssmak med inslag av bergamotte. Det är kvalité och gott som bara den!
Citera
2014-05-16, 19:12
Medlem
Mnomads avatar
Citat:

Har förövrigt inte pengaproblem så nämn inga budgetvarianter på lös!

Du har inga pengaproblem säger du. Ändå vill du springa tillbaka och byta ut en dosa snus för att du inte gillar smaken?
Citera
2014-05-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Du har inga pengaproblem säger du. Ändå vill du springa tillbaka och byta ut en dosa snus för att du inte gillar smaken?
Tänkte precis samma sak faktiskt xD
Citera
2014-05-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad

Smakade ingenting, hade det faktiskt smakat något alls förutom påse hade jag nog förmodligen slängt skiten och så var det med det. Men man vart ju lite irriterad över att det smakade absolut nada, trodde inte budgetsnus var så jävla dåligt... Köpte iaf en dosa grov lös dagen därpå, och så var det med den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in