2015-01-10, 14:26
Medlem
anteri17s avatar
BL-älskarna bör nog sitta något ödmjuka i sin nuvarande sits. Förra säsongen gick ligorna relativt jämnt ut, likaså hittills i år. Nästa säsong spelar inte Dortmund ens i EL. Det kommer knappast göda den tyska koefficienten. Lag som Augsburg eller Hoffenheim kommer spela EL, medan lågt rankade lag som Gladbach och Wolfsburg kommer spela CL. Redan nu, med Dortmund i Europa, ser man att Tyskland har svårt att axla hela sju Europa-lag. Den toppbredden finns inte i ligan. Man kan skatta sig lycklig att det inte blivit ännu värre - tack vare att man haft kontinuitet bland CL-lagen, vilket innebär en automatisk topp-2-seedning och sedermera avancemang och groteska bonuspoäng för CL-åttondelar. Symbiosen av ett uteblivet Dortmund, en utsugarklubb i Bayern, samt att axla sju platser - kommer göra att Italien är ifatt inom 3-5 år.

Dessutom är Italien solklart före både Portugal och Frankrike. Den sistnämnda just nu, den första nästa år.
2015-01-10, 15:14
Medlem
Hirvis avatar
Stör mig lite på att Juventus bara jagar spelare över 27.
Hur vore det med spelare i Pogba-stilen som man kan spela in och sen sälja vidare? Att ersätta tevez med Jackson Martinez känns jävligt trist. In med en ung snabb gosse.
2015-01-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Stör mig lite på att Juventus bara jagar spelare över 27.
Hur vore det med spelare i Pogba-stilen som man kan spela in och sen sälja vidare? Att ersätta tevez med Jackson Martinez känns jävligt trist. In med en ung snabb gosse.

Någon spec du tänker på? Dybala? lär ju kosta en liten slant, men det gör väl Martinez också.
Bara jag som lutar åt att chicharito lär gå till Seria A till sommaren? känns som en typisk seria a värvning i dagsläget.
2015-01-10, 15:53
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Skulle det vara dåligt av Inter att värvat Podolski och Shaqiri?
Eller dåligt om Juves Pogba mot Cavani & Verratti-affär går igenom?

Sen ska nog bratwurstrunkarna tagga ner lite. Vilka stjärnor finns i Bundesliga utöver Bayern Münchens spelare?
Alla stjärnor går ju antingen till Bayern eller utomlands.

Utan att dubbelkollat så spelar ju fler italienska stjärnor i Italien än tyska stjärnor i Tyskland, icke sant?

Shalke har ett par fina talanger.
2015-01-10, 15:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Dessutom är Italien solklart före både Portugal och Frankrike. Den sistnämnda just nu, den första nästa år.

Visserligen inte nykter, men jag förstår inte vad du menar här?
2015-01-10, 15:59
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fascinerande.

Hur många lag är kvar i CL? 1 va? Eller åkte Juve ut?

Edit

Nej, dra på trissor. Juve är kvar.

Kombinera det med att Juve vinner CL så kanske du har ett case. Men att de andra italienska lagen knappt ens syntes till i gruppspelet skvallrar om en liga som har svårt att hävda sig i internationella sammanhang.

Nej, det är inte 90-talet där Serie A var topp 1 i världen i 10 år på raken. Det har nog ingen hävdat.

EL är internationella sammanhang och där vann 3 av 4 lag sin grupp. Det gick mindre bra i CL men likväl kan man inte skoja bort Europa League.
Och Juve är kvar och kommer gå stärka ur mercaton.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men ge dig..Shaqiri och Podolski...snälla..Inga världsspelare precis..
De spelar i ett mittenlag i Serie A. Vad har mittenlagen i BL för motsvarigheter?
2015-01-10, 16:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kul att Diamanti är tillbaka från Kina-äventyret.

Får man äntligen njuta av lite underbara hörnor igen!

https://www.youtube.com/watch?v=qWNEEjzu77k
2015-01-10, 16:05
Bannlyst
Vilken jävla hybris tysklandspojkarna har fått. BL var ju persona non grata bara för ett par år sedan. Finns ingen historik i tysk fotboll förutom det BM har åstadkommit medan du har massa med historia i "småklubbar" som Parma och Atalanta. Tysk fotboll är mekanisk och tråkig utanför planen.
2015-01-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
De spelar i ett mittenlag i Serie A. Vad har mittenlagen i BL för motsvarigheter?

ännu fler regerande världsmästare
2015-01-10, 16:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Vilken jävla hybris tysklandspojkarna har fått. BL var ju persona non grata bara för ett par år sedan. Finns ingen historik i tysk fotboll förutom det BM har åstadkommit medan du har massa med historia i "småklubbar" som Parma och Atalanta. Tysk fotboll är mekanisk och tråkig utanför planen.

Vad jag minns från då jag kollat på Milano klubbarnas matcher och diverse andra matcher i serie A så ekar halva arenorna tomma och det känns som att kolla på rysk ligafotboll, så att det utanför planen är bättre i Italien är ju så jävla löjligt.
2015-01-10, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vad jag minns från då jag kollat på Milano klubbarnas matcher och diverse andra matcher i serie A så ekar halva arenorna tomma och det känns som att kolla på rysk ligafotboll, så att det utanför planen är bättre i Italien är ju så jävla löjligt.

Tror du verkligen att det kommer förbli så? De italienska klubbarna försöker maximera sina intäkter sakta men säkert. Majoriteten av dem italienska klubbarna äger inte ens sina arenor som inte har renoverats sen VM 90. Ett under att man ens hänger med internationellt.

Givetvis kommer detta förändras. Fler och fler klubbar kommer börja äga arenor och med det kommer intäkter som lär höja kvalitén på spelarna i ligan. Ligan har varit på dekis men man är ignorant om man inte ser att det förändras.
2015-01-10, 18:42
Medlem
snillet_1s avatar
Lucas Leiva "tackade för allting" efter matchen tidigare idag...

https://twitter.com/LucasLeiva87/status/553943512971235328

Talas ju framförallt om Inter vad jag förstår. Håller han någon klass fortfarande? Han hade en väldigt bra säsong för 3-4 år sedan men sen?
Senast redigerad av snillet_1 2015-01-10 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in