2014-06-05, 20:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Bedrövligt, förstår faktiskt inte hur gubbjäveln tänker. Trots att det är inte där man bör förstärka så har jag svårt att se att Wenger pungar ut enorma summor för spelare som Falcao, Cavani.

Haha .. Lär väl sluta med att Arsenal har köpt nån snorunge, Eto och Vela.

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Om Chelsea snor han framför ögonen på Arsenal kommer det bli en lång sommar här i silly tråden. Och jag hoppas att AW får sparken i samma veva då

Nu har också Azpi pratat om Cesc:

"At the moment there is nothing official, and he's still Barcelona's player. But I can say that he is a great midfielder, with great experience in the Premier League. Great players are always welcome at the great clubs."

"He is a special player, few teams have players like him. There's no player like Cesc at Chelsea right now"

Då har vi uttalanden om Fabregas från Torres, Azpi och Mou senaste 24 timmarna och en myriad av rapporter om att han skulle vara nära Chelsea. Jag antar att det inte blir någon Koke då
2014-06-05, 20:46
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Om Chelsea snor han framför ögonen på Arsenal kommer det bli en lång sommar här i silly tråden. Och jag hoppas att AW får sparken i samma veva då

Jag börjar personligen tro att Wenger är genuint korkad, och helt enkelt är oförmögen att förstå vikten av att ta tillbaka Fabregas - inte minst på ett PR-mässigt plan. Det är ingenting annat är sorgligt att det ska behöva bli såhär sommar efter sommar. Nu kommer Sagna med all sannolikhet gå till City och Fabregas till Chelsea - då kommer inte cupvinsten vara värd någonting.

Och vem fan ska man värva - uppriktigt talat - som ska kunna rättfärdiga att man inte tog in Fabregas? Vilken sådan spelare finns överhuvudtaget tillgänglig? Med tanke på hur det brukar bli, så kan man inte känna sig särskilt trygg.
2014-06-05, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu har också Azpi pratat om Cesc:

"At the moment there is nothing official, and he's still Barcelona's player. But I can say that he is a great midfielder, with great experience in the Premier League. Great players are always welcome at the great clubs."

"He is a special player, few teams have players like him. There's no player like Cesc at Chelsea right now"

Då har vi uttalanden om Fabregas från Torres, Azpi och Mou senaste 24 timmarna och en myriad av rapporter om att han skulle vara nära Chelsea. Jag antar att det inte blir någon Koke då

Börjar likna när Barca krävde att få hem den förlorade sonen. Smutsigt av Chelsea.
2014-06-05, 20:50
Medlem
Calogeros avatar
Seydou Keita går från Valencia till Roma medan Alex byter från PSG till Milan. Dessutom uppges även Jeremy Menéz vara mycket nära Milanoklubben.
2014-06-05, 20:54
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Börjar likna när Barca krävde att få hem den förlorade sonen. Smutsigt av Chelsea.
Haha va?
De tre som uttalat sig om honom har fått konkreta frågor samtidigt som det inte verkar vara någon hemlighet om att Fabregas är på väg bort.

Det är en sak när han var Arsenals lagkapten och klubben ville behålla honom, en annan när Barca nu vill slänga ut honom genom porten. Inte direkt någon "tapping up".
Det enda som sägs är att Cesc är en bra spelare vars typ inte finns i Sverige, inte som att Azpili eller Torres säger att han hör hemma i Chelsea.
2014-06-05, 21:06
Medlem
4522s avatar
Det verkar väl högst troligt att Fabregas går till Chelsea. Men. Känns det inte som en skapligt överflödig värvning? Jag förstår att dom saknar en innermittfältare med den blicken och av den digniteten, dock har väl en stor del av kreativiteten placerats högre upp i banan för tillfället. Därför blir jag lite konfunderad av den här värvningen.
2014-06-05, 21:11
Medlem
BigBadClowns avatar
Nu har ingen av oss den blekaste om vad som egentligen händer, det kan ju lika gärna vara så att detta bara är ett påhitt.

.. men, om det stämmer så är både Wenger och Fabregas helt tappade. Detta är ju idioti av en helt ny grad. Ingen av dessa personer kommer bli lyckliga av detta, det garanterar jag.
2014-06-05, 21:12
Medlem
Kafferastens avatar
Inte sett så mycket av Emre Can men han verkar ju ha potential så det känns försiktigt positivt. Vi får se om man får loss Moreno från Sevilla också, men är inte lika säker på att han blir något. Det är ju position där Liverpool aldrig lyckas värva rätt känns det som.

Real redo att bjuda dom stora pengarna för Suarez? Man kan ju hoppas att jänkarna kan säga nej men pengar är ju allt dom tänker på tyvärr. Vill Real verkligen ha Suarez så blir det nog så.
2014-06-05, 21:19
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Mata är inte Fabregas och situationen är inte likadan. Mata petades som 10'a eftersom Oscar ansågs vara ett större löfte (och han rättfärdigade det under hösten) samtidigt som Mata hade ett högt marknadsvärde som man kunde utnyttja. Fabregas och Mata var/är tänkta att spela på olika positioner samtidigt som Mata inte ansågs kunna spela som 8'a, något som Cesc kan.
Mou har spelat med många passningssäkra mittfältare förut, Modric inte minst i Real. Han kanske vill att den mer kreativa spelaren är djupare ner.

Typisk anti-CFC propaganda att försöka hitta problem i lägret och kalla en värvning för "Roman"-värvning när ingenting alls antyder det. Chelsea har varit ute efter en kreativ 8'a under flera år nu, och Cesc kan ta den rollen. Matic kan lätt ta större defensivt ansvar då han är som bäst där och Fabregas får stå för uppspelen (en offensiv B2B).
Det erbjuder inte perfekt balans då man helst vill se spelare som erbjuder något både defensivt och offensivt, men det är ett mycket mycket bättre alternativ än vad man haft under många år.

Det är ju också talande att Chelsea har ett par spelare man hellre vill ta in, uppenbarligen är Cesc inte den perfekta spelaren men fortfarande en tillräckligt stor uppgradering för att man starkt ska kunna överväga honom.
Man har också Ramires, Mikel och MVG som kan komma in och erbjuda mer soliditet i mitten om Mou skulle välja det. En titel vinns på bredd och mer än ett taktiskt alternativ bland annat.

Det bästa med detta är att det låter Oscar fokusera mer på att hitta farliga positioner istället för att komma djupt för att få bollen hela tiden, något jag varit starkt kritisk till hela säsongen. Jag tycker att Oscar inte är en överdrivet bra playmaker utan mer utav en spelare som ska stå i farliga positioner och få bollen från någon mer kreativ.

Det är exakt samma sak. Mata således för att han (enligt Mourinho) var för dålig defensivt. Mourinho spelar helt enkelt inte den sortens fotboll som Barcelona och Arsenal gör - eller ska du invända mot det? Med Cesc Fabregas får man exakt samma problem som man hade med Mata, och jag har svårt att tro att Mourinho har hittat på det eftersom han så tydligt bänkade och sedan gjorde sig av med Mata (som faktiskt varit mycket framgångsrik och många supportrar höll som en av lagets absolut bästa).

Mourinho är smart nog att veta precis vad Fabregas har för brister, så det känns väldigt mycket "Torres" över det här. Vi vet att Roman tog in Torres av personliga skäl. Vi vet också att Roman älskar "rolig", anfallsglad och kreativ fotboll och "roligast" fotboll i England för ett antal år sedan spelade Cesc Fabregas. Det är ingen jättekontroversiell gissning att tro att det är en personlig favorit för Roman Abramovich. Att du sedan inte kan acceptera att din klubb i viss mån styrs av personliga nycker och infall hos en rysk oljebaron får stå för dig, men inte desto mindre är det så.
2014-06-05, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det verkar väl högst troligt att Fabregas går till Chelsea. Men. Känns det inte som en skapligt överflödig värvning? Jag förstår att dom saknar en innermittfältare med den blicken och av den digniteten, dock har väl en stor del av kreativiteten placerats högre upp i banan för tillfället. Därför blir jag lite konfunderad av den här värvningen.

Men det som sägs (någon kanske har nämnt det) är att Mourinho inte vill ha honom men att, Roman förmodar jag, vill ha dit honom.

Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Tackar så mycket

Min känsla är att dessa två breakar flest storys och är allmänt trovärdiga i England, riktigt vassa:

@DTguardian och @DiscoMirror

har inte fått något grepp om Guardians Jamie Jackson. Tror han är ny. Men han har ju inte visat sig få rätt på något än.
Senast redigerad av speedi- 2014-06-05 kl. 21:26.
2014-06-05, 21:24
Medlem
Det är inte Roman som styr över transfers, det är i huvudsak hans son Arkady.
2014-06-05, 21:41
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Det är inte Roman som styr över transfers, det är i huvudsak hans son Arkady.

Så det är en tjugoåring som styr Chelseas transfers?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in