2014-06-26, 12:19
Medlem
OBS: Min tolkning av soppan, behöver inte vara exakt så här det ligger till.

Angående Ander Herrera verkar det som att Bilbao bara jävlas och gör sig omöjliga, precis som dom gjorde i Javi Martinez transfer till Bayern. Man U verkar ha budat 36m Euro, men INTE aktiverat utköpsklausulen som är på exakt samma summa, för att undvika någon form av skatt.
Bilbao har nu nekat det budet för att tvinga United att betala en hög summa skatt. Bilbao tjänar egentligen ingenting på det förutom att det kanske får United att helt enkelt strunta i att köpa spelaren, men det känns inte speciellt troligt då han redan varit på Carrington, genomgått läkarundersökning m.m.

Bilbao fittar sig helt enkelt.
2014-06-26, 12:29
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Varför ska han gå från laget som har fostra honom?
Sin byggd, sina bardomsvänner, sin släkt?
Han Spelar i Världens Bästa liga
Han kommer få kvala till CL i Sommar?

Han ska lämna detta för ett lag från en regning stad, som slutade 8'a, inte ens får spela EL och som är extremt uppskrivna av media liksom hela England. Bara för att ha lite mer miljoner på kontot. Oavsett val i livet kommer han vara finansiellt oberoende. Känns som en bra mycket grejer han ska kasta bort bara för att ha en extra nolla på kontot. € Miljonär kommer han vara oavsett vad som händer när han lägger skorna på hyllan.

Zaragoza har väl ändå fostrat honom, även om han är född i Bilbao.
För att man är nyfiken på något annat? Har du alltid bott kvar på samma ställe? Vet du ens var Herreras släkt och barndomsvänner bor?
Smakfråga.
Ja.

United slutade sjua, för övrigt. Och vad exakt menar du med "extremt uppskrivna av media liksom hela England" Är Manchester United en hype?

Han vill uppenbarligen gå till Manchester United, du får ifrågasätta om det är för pengamotiv bäst du vill, ryktena säger att hans lön är relativt låg. Han ville sannolikt flytta redan förra året, men eftersom klubben då drog sig ur fick han rädda ansiktet lite.
Rykten säger att flertalet Bilbao-spelare fick "feeling" för United efter EL-matcherna för ett par år sedan. Jag ser absolut inget märkligt med att vilja byta Bilbao mot United, då klubbarna är mil ifrån varandra storleksmässigt. Att han sedan lämnar sin "bygd", ja det är knappast unikt.
2014-06-26, 12:32
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
kul med fernando som kan avlasta toure om han nu inte drar, två brassar (även fast fernando bytte till portugal)

Vart tror ni shaqiri hamnar? skulle gärna se han i pool eller arsenal

Roligare med alla matcher där Fernandinho ska passa Fernando fram o tillbaka
2014-06-26, 12:49
Medlem
Viking-s avatar
Fernando är en bra värvning, men som jag skrev tidigare när det först såg ut att hända så är Fernandinho - Toure redan ett oslagbart innermittfält.

Fernando i truppen kommer att ge mycket mer säkerhet då man inte behöver befara att en av de tidigare nämnda blir skadade och att Javi Garcia eller Rodwell behöver komma in.

Fernando - Fernandinho är ett väldigt defensivt starkt innermittfält, men jag fruktar att det blir lite som Essien v2 - Mikel i Chelsea. Svårt att komma förbi, men begränsar flytet centralt som kan vara viktigt för lagets spelidé. Toure just nu är ett monster på att få saker att hända, det finns troligtvis ingen direkt ersättare för honom i dagsläget. Pogba kanske kan bli den spelaren om ett par säsonger (vilken våt dröm det vore att spela 4-3-3 med Matic, Fabregas och Pogba centralt, perfekt balans [Vidal vore ännu bättre i dagsläget]).

Fernando - Toure är dock en bättre kombination, även om jag tycker att Fernandinho kompletterar Yaya bättre.
2014-06-26, 13:56
Medlem
L-illuminatos avatar
[quote=LuaLua|49353130
United slutade sjua, för övrigt. Och vad exakt menar du med "extremt uppskrivna av media liksom hela England" Är Manchester United en hype?

Han vill uppenbarligen gå till Manchester United, du får ifrågasätta om det är för pengamotiv bäst du vill, ryktena säger att hans lön är relativt låg. Han ville sannolikt flytta redan förra året, men eftersom klubben då drog sig ur fick han rädda ansiktet lite.
Rykten säger att flertalet Bilbao-spelare fick "feeling" för United efter EL-matcherna för ett par år sedan. Jag ser absolut inget märkligt med att vilja byta Bilbao mot United, då klubbarna är mil ifrån varandra storleksmässigt. Att han sedan lämnar sin "bygd", ja det är knappast unikt.[/QUOTE]

Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Nej såklart inte. Vill inte ha Hector heller.

Priset är ju dock rätt högt i paritet till vad man får. Men sen är vi desperata, läste nånstans att Ander förra säsongen hade skapat nästan lika många målchanser än vad hela Uniteds mittfält gjorde förra säsongen.

Poängen är att Urrutia och Bilbao inte har något vidare intresse i att leka den transfercirkus som är Silly Seaon och som ni vurmar för Enda sättet Bilbao kan slå de andra lagen är via talangutveckling, träning, lojalitet och ett ihoppspelt lag. De vinner inget på att sälja Herrera de spelarna de tar in tar dom in oavsett om Herrera säljs eller inte. Därför vill de sabba dealen så gott det går.

Vad är det ni inte förstår?

Det är citat som det nedan av Bilbao president som gör att man blir tårögd och tror att det än finns hopp för Fotbollen.

Citat:
“Our club is different. Our goal is not to make money off of selling our players, but to have the most committed players possible. This is a unique club and out players must think that way. We received the proposal last night and we said that we don’t negotiate for our players. For a player to leave, he first has to show that he wants to leave the club then deposit the clause.”
2014-06-26, 14:08
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Poängen är att Urrutia och Bilbao inte har något vidare intresse i att leka den transfercirkus som är Silly Seaon och som ni vurmar för Enda sättet Bilbao kan slå de andra lagen är via talangutveckling, träning, lojalitet och ett ihoppspelt lag. De vinner inget på att sälja Herrera de spelarna de tar in tar dom in oavsett om Herrera säljs eller inte. Därför vill de sabba dealen så gott det går.

Vad är det ni inte förstår?

Det är citat som det nedan av Bilbao president som gör att man blir tårögd och tror att det än finns hopp för Fotbollen.

Jaha? Och vad har det här med det du skrev först att göra? Jag är väl medveten om att Bilbao inte har något intresse av att sälja.
2014-06-26, 14:10
Medlem
Sluta kalla Bilbao för fittklubb, ni bara bölar för att ni är bittra Unitedfan som måste inse att eran klubb inte kan få precis som dom vill och att allas klubbar inte vill dansa efter eran pipa.
2014-06-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Den nya taktiken.

Vad tycker jag om det? Vidrigt och fullständigt utnyttjande på andra klubbars bekostnad.

Är det inte så att intressenten, t ex Liverpool, betalar Origis lön när han väl lirar i Lille? I så fall blir det win-win för Lille som 1) får pengar för Origi 2) får fortsätta använda honom 3) slipper betala hans lön. Att Lille förr eller senare skulle tvingas sälja Origi är det väl ingen som kunde förhindra med tanke på var den säljande klubben och de intresserade står i förhållande till varandra i näringskedjan.
2014-06-26, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Vet inte om jag gillar alla rykten om Suarez till Barcelona, dels tycker jag inte han är på rätt sida av 20-års åldern även om han inte är gammal, och dels vet jag inte om han kan bidra till någon ytterligare dimension som Sanchez inte redan kan?

Han är ju inget fysiskt kraftpaket eller har några unika egenskaper som inte redan finns i laget(?)

Dock tror jag att FCB kan få honom att sluta upp med dumheterna, man har haft problematiska karaktärer som skött sig tidigare när de var i klubben (Zlatan, Etoo mfl)
2014-06-26, 15:10
Moderator
zanteras avatar
Ryktats väldigt mycket om Sanchez ut, trivs han inte i Barcelona eller har han inte varit bra nog? För annars känns det ärligt talat som den typiska dumma transfer-cirkusen att man ska sälja en stjärna för att ta in en ny stjärna, utan att det egentligen behövs.
2014-06-26, 15:18
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dock tror jag att FCB kan få honom att sluta upp med dumheterna, man har haft problematiska karaktärer som skött sig tidigare när de var i klubben (Zlatan, Etoo mfl)
Vet inte om man ska säga att dem lyckades speciellt bra med någon av dem spelarna. Med tanke på att Etoo är väll inte helt funtad i huvudet och Zlatan funderade ju på att lägga av med fotbollen när han spelade för Barca..
2014-06-26, 15:31
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vart tror ni shaqiri hamnar? skulle gärna se han i pool eller arsenal
Ryktas om att han är väldigt nära Liverpool. Ett kontrakt verkar vara på g
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/06/26/shaqiri-nara-flytt-till-liverpool-forhandlar-om-kontrakt/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in