2014-08-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Men nu jämförde just du Agazzi med Perin...

Jo, ofta gör han det. Jag såg en del matcher med Genoa förra året, och vissa räddningar var helt galna. Extremt bra på linjen, väldigt smidig, bra på att komma ut. Och återigen, säg mig vilka tabbar Perin gjort den senaste säsongen. Kommer faktiskt inte på en enda.

Och inte heller tycker jag han är överdrivet fladdrig. Och om det nu vore ett problem så kan man ju undra varför Neuer är världens överlägset bästa målvakt.
Jag jämförde dem i fladdrighet, inte vilken klass de håller överlag. Den meningen var inte speciellt seriös. Min poäng var att jag inte förstår varför de värvar två så (i mitt tycke) osäkra målvakter. Jag förmodar att de ser någon form av framtida potential i båda, men då är det bättre att värva en av dem (Perin såklart) och sedan ha en mer rutinerad och säker keeper bakom.

"Tabbar"? Jag har inte sagt att Perin gör mycket tabbar. Jag tycker bara att han får sina räddningar att se svårare ut än nödvändigt.

Och i jämförelsen Neuer-Perin ser jag inga likheter alls. Jag tycker Neuer utstrålar pondus och allt som oftast agerar säkert. Han är väl dock lite okonventionell, men han har ju mandat att röra sig lite hur han vill i och runt straffområdet eftersom han i 99 fall av 100 löser situationerna.
2014-08-05, 16:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag jämförde dem i fladdrighet, inte vilken klass de håller överlag. Den meningen var inte speciellt seriös. Min poäng var att jag inte förstår varför de värvar två så (i mitt tycke) osäkra målvakter. Jag förmodar att de ser någon form av framtida potential i båda, men då är det bättre att värva en av dem (Perin såklart) och sedan ha en mer rutinerad och säker keeper bakom.

"Tabbar"? Jag har inte sagt att Perin gör mycket tabbar. Jag tycker bara att han får sina räddningar att se svårare ut än nödvändigt.

Och i jämförelsen Neuer-Perin ser jag inga likheter alls. Jag tycker Neuer utstrålar pondus och allt som oftast agerar säkert. Han är väl dock lite okonventionell, men han har ju mandat att röra sig lite hur han vill i och runt straffområdet eftersom han i 99 fall av 100 löser situationerna.

Din fråga i ditt första inlägg är dum, då Milan förstärks av att ha Perin före Agazzi i deras målvaktsuppsättning. Oavsett om du betonar deras fladdrighet eller inte.

Perin gör alltså sällan tabbar, men svarar ofta för helt fenomenala räddningar. Jag vet inte, men du kanske tycker att alla slängningar är TV-räddningar? För för mig var det ingen som helst tvekan om att Perin var ligans klart bästa målvakt förra säsongen.

Neuer är arrogant snarare än att ha pondus. Och fladdrig, men likväl enormt bra. Han räddar skott och läser spelet. Det finns många målvakter som nog gör sin backlinje mer lugn än Neuer. Men det är lite det som är av intresse. Allt för mycket fokus fråntas från en målvakts egentliga uppgift - att rädda skott. Perin gör det utmärkt, och det är gott nog för att peta Abbiati. Den sistnämnda har gått ner sig betänkligt de senaste säsongerna.

Åter till Perin och gör det enkla svårt, etc, etc, så vet jag inte om serie A-motståndarna håller med. http://www.youtube.com/watch?v=yBEJnZNbDjY
2014-08-05, 17:08
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Rodwell helt klar nu enligt Citys hemsida.

Riktigt bra värvning, om han kan hålla sig skadefri. Ska erkännas att jag har riktigt dålig koll på Rodwell nu mer. Känns som det var evigheter sen han spelade.. Vad fan hat hänt med han egentligen?!
2014-08-05, 17:17
Medlem
Citat:
Din fråga i ditt första inlägg är dum, då Milan förstärks av att ha Perin före Agazzi i deras målvaktsuppsättning. Oavsett om du betonar deras fladdrighet eller inte.

Perin gör alltså sällan tabbar, men svarar ofta för helt fenomenala räddningar. Jag vet inte, men du kanske tycker att alla slängningar är TV-räddningar? För för mig var det ingen som helst tvekan om att Perin var ligans klart bästa målvakt förra säsongen.

Neuer är arrogant snarare än att ha pondus. Och fladdrig, men likväl enormt bra. Han räddar skott och läser spelet. Det finns många målvakter som nog gör sin backlinje mer lugn än Neuer. Men det är lite det som är av intresse. Allt för mycket fokus fråntas från en målvakts egentliga uppgift - att rädda skott. Perin gör det utmärkt, och det är gott nog för att peta Abbiati. Den sistnämnda har gått ner sig betänkligt de senaste säsongerna.

Åter till Perin och gör det enkla svårt, etc, etc, så vet jag inte om serie A-motståndarna håller med. http://www.youtube.com/watch?v=yBEJnZNbDjY
Som sagt, meningen "Jag förstår inte varför de värvar Perin när de redan har Agazzi, räcker det inte med en fladdrig målvakt?" är knappast seriös. Att de är fladdriga är min subjektiva åsikt, jag har svårt att tro att Milan aktivt söker efter målvakter med egenskapen "fladdrig". Jag förstår inte varför du hakar upp dig på frågan i sig. Poängen är helt enkelt att jag tycker att de värvar instabila målvakter, även om Perin inte är fullt så usel som Agazzi.

Ser inget syfte med den här diskussionen om du tycker att Perin var Serie A:s klart bästa målvakt förra säsongen. Då har vi helt enkelt sett olika saker och diskussionen kommer inte leda någonvart.
2014-08-05, 17:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Som sagt, meningen "Jag förstår inte varför de värvar Perin när de redan har Agazzi, räcker det inte med en fladdrig målvakt?" är knappast seriös. Att de är fladdriga är min subjektiva åsikt, jag har svårt att tro att Milan aktivt söker efter målvakter med egenskapen "fladdrig". Jag förstår inte varför du hakar upp dig på frågan i sig. Poängen är helt enkelt att jag tycker att de värvar instabila målvakter, även om Perin inte är fullt så usel som Agazzi.

Ser inget syfte med den här diskussionen om du tycker att Perin var Serie A:s klart bästa målvakt förra säsongen. Då har vi helt enkelt sett olika saker och diskussionen kommer inte leda någonvart.

Jag undrar i all välmening vem du då föreslår som bättre.
2014-08-05, 17:50
Medlem
Citat:
Jag undrar i all välmening vem du då föreslår som bättre.
Buffon, Reina, Mirante, Consigli och Scuffet. Kanske även Bardi.
2014-08-05, 18:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Buffon, Reina, Mirante, Consigli och Scuffet. Kanske även Bardi.

Bardi, Scuffet och Reina är inte i närheten. De andra tre är med i min topp, men likväl håller jag Perin klart högre, sett till prestation. Sedan om han nu spelade över sin normala förmåga under stora delar av förra säsongen, ja det får vi kanske se.

Blir inte Perin förstemålvakt i Milan är det lite tråkigt att ligan går miste om en sån spektakulär spelare.
2014-08-05, 18:11
Bannlyst
Diego Lopez påväg till Milan, enligt den italienska journalisten Di Marzio.
2014-08-05, 18:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Diego Lopez påväg till Milan, enligt den italienska journalisten Di Marzio.

Ingen Perin i så fall... Precis i slutet av diskussionen här ovan. Vi får väl vart det bär för Perin och Diego Lopez.
2014-08-05, 18:21
Medlem
snillet_1s avatar
Constant ut, Armero in för Milan. En förändring i sidled, tror jag. Armero är inte den han var i Udinese.
2014-08-05, 19:09
Medlem
Jordon Mutch har presenterats av QPR och Mauricio Isla befann sig på Loftus Road idag.
2014-08-05, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Jordon Mutch har presenterats av QPR och Mauricio Isla befann sig på Loftus Road idag.

Dessutom verkar man nu helt plötsligt ha öppnat upp för att behålla Remy

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in