2014-05-11, 22:03
Medlem
Flaskpost23s avatar
Skulle behöva en cykel som är billig, vart fixar man en billig cykel alltså? en budget är ungefär 100-200 kr. 26-28 tum är de då jag vill ha
Citera
2014-05-11, 22:18
Medlem
Airwave92s avatar
www.blocket.se
Citera
2014-05-11, 22:27
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
www.blocket.se

Där har man nog inte varit inne... tänkte mer om nån kunde tipsa mig om nåt
Citera
2014-05-11, 22:27
Medlem
...eller annonser i lokaltidningen.. säkert alltid ngn gammal kärring som säljer som inte längre kan cykla..
Citera
2014-05-11, 22:31
Medlem
Sereenas avatar
Kolla om din stad har en "köp sälj byt" sida på fejjan, där brukar man kunna hitta sånt i stort sett gratis.
Citera
2014-05-11, 22:34
Medlem
abouts avatar
Beroende på vart du bor så finns det flera alternativ. Jag vet att utanför Göteborg så finns det flera enklare cykelhandlare som säljer begagnade cyklar för några hundra i bra skick! Vart bor du?
Citera
2014-05-11, 22:44
Medlem
Saolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Skulle behöva en cykel som är billig, vart fixar man en billig cykel alltså? en budget är ungefär 100-200 kr. 26-28 tum är de då jag vill ha

På Cykelköket i Göteborg så har ni billiga cyklar! 100:- för arbetande 50:- för övriga , ligger på Vegagatan 1 googla för öppettider , finns även i Uppsala o Malmö länk till dom på Cykelköket gbg då
Citera
2014-05-11, 23:02
Medlem
Kolla runt me släkt o vänner. Finns garanterat någon som ger bort sin gamla cykel för en kebabrulle eller liknande
Skriven status på Facebook och lite sånt.

Mvh.
Citera
2014-05-11, 23:08
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saola
På Cykelköket i Göteborg så har ni billiga cyklar! 100:- för arbetande 50:- för övriga , ligger på Vegagatan 1 googla för öppettider , finns även i Uppsala o Malmö länk till dom på Cykelköket gbg då

Är det bara att gå in och välja en cykel o betala? som i vanlig affär alltså?
Tycker hemsidan är lite klen men får la dra dit o kolla
En fråga till, kostar alla cyklar 100 kr och vad är det för typ av cyklar? sportcyklar, bmx, mountain bike osv osv. vill egentligen bara ha vilken jävla cykel som helst
Citera
2014-05-11, 23:55
Medlem
Saolas avatar
Citat:
Är det bara att gå in och välja en cykel o betala? som i vanlig affär alltså?
Tycker hemsidan är lite klen men får la dra dit o kolla
En fråga till, kostar alla cyklar 100 kr och vad är det för typ av cyklar? sportcyklar, bmx, mountain bike osv osv. vill egentligen bara ha vilken jävla cykel som helst

Det är kvarlämnade/upphittade cyklar , kan vara vad som helst , i april fick jag en 24 vxl damcykel för det fanns ingen herr då.

Och 100:- om ni arbetar dvs medlemskap i Cykelköket så ni får nog "fixa" till cykeln också.
Citera
2014-05-11, 23:59
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saola
Det är kvarlämnade/upphittade cyklar , kan vara vad som helst , i april fick jag en 24 vxl damcykel för det fanns ingen herr då.

Och 100:- om ni arbetar dvs medlemskap i Cykelköket så ni får nog "fixa" till cykeln också.

Om jag har förstått det rätt så kan man inte köpa cyklar där utan man är medlem för 100 kr (50 kr om man är student, enligt hemsidan) och så får man laga en cykel att ta hem?
Citera
2014-05-12, 00:14
Medlem
Saolas avatar
Citat:
Om jag har förstått det rätt så kan man inte köpa cyklar där utan man är medlem för 100 kr (50 kr om man är student, enligt hemsidan) och så får man laga en cykel att ta hem?

Precis så! man tex pumpar däcken justerar sadel o rundsmörjer sedan i väg! o fixa igen efter ett tag då om problem uppstått.

Jag är ju pensionär så 50 kr för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in