• 3
  • 4
2014-05-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroCarl
Helt otroligt att alla inte än fattar medias agenda, det är mig en gåta.

Gränsen mellan sunt förnuft och paranoia är alltid hårfin och tåls att diskutera även om man är säker på sin sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
I vilken ordning?
Jo, om du måste välja.
OT: Givetvis måste staten minimeras före man kan tillåta fri invandring. Fri invandring i kombination med ett generöst välfärdssystem är ingen lyckad kombination.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du försöker och får 0,0 så antingen din bildning och färdighet att läsa och förstå svenska och engelska usel, eller så är du väldigt korkad.
Jag skulle gissa på att din vän inte försökte.

En politiker som har dåliga språkkunskaper och allmänbildning är väl inte den lämpligaste för jobbet kan jag tycka.

Nja, kan finnas fler faktorer till att man presterar dåligt. Dåligt förberedd, dålig dag, sjukdom, otur, missuppfattningar, stress m.m.
Högskoleprovet mäter inte allmänbildning, man kan vara allmänbildad och prestera dåligt och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Att det inte står ett skvatt om centerns höga snitt är också löjeväckande.

Sen att de inte kan räkna ut medelvärdet är ju sorgligt. Varken snittet på hp eller centerns snitt stämmer vad jag kan se.

Vet ej om det är relevant ang. Centerpartiet, då urvalet bara består av tre personer, men visst skulle Aftonbladet kunna klämma till att "Centerpartistets kandidater är smartast" för fylla ut och hålla samma höjd som övriga artikeln.

Snittuppgifter kan för övrigt ej beräknas av läsaren då mycket data saknas, (jämför delprov NOG).
Citera
2014-05-12, 13:42
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Sen att de inte kan räkna ut medelvärdet är ju sorgligt. Varken snittet på hp eller centerns snitt stämmer vad jag kan se.

Hur kan du se det? Alla kandidater är ju inte listade.
Citera
2014-05-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur kan du se det? Alla kandidater är ju inte listade.

Oj, mitt fel. Missade det. Fick för mig att det var 2 kandidater på 1,6 och en på 1,9, när det endast var en på 1,6
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in