Citat:
Gränsen mellan sunt förnuft och paranoia är alltid hårfin och tåls att diskutera även om man är säker på sin sak.
OT: Givetvis måste staten minimeras före man kan tillåta fri invandring. Fri invandring i kombination med ett generöst välfärdssystem är ingen lyckad kombination.
Citat:
Om du försöker och får 0,0 så antingen din bildning och färdighet att läsa och förstå svenska och engelska usel, eller så är du väldigt korkad.
Jag skulle gissa på att din vän inte försökte.
En politiker som har dåliga språkkunskaper och allmänbildning är väl inte den lämpligaste för jobbet kan jag tycka.
Jag skulle gissa på att din vän inte försökte.
En politiker som har dåliga språkkunskaper och allmänbildning är väl inte den lämpligaste för jobbet kan jag tycka.
Nja, kan finnas fler faktorer till att man presterar dåligt. Dåligt förberedd, dålig dag, sjukdom, otur, missuppfattningar, stress m.m.
Högskoleprovet mäter inte allmänbildning, man kan vara allmänbildad och prestera dåligt och vice versa.
Citat:
Vet ej om det är relevant ang. Centerpartiet, då urvalet bara består av tre personer, men visst skulle Aftonbladet kunna klämma till att "Centerpartistets kandidater är smartast" för fylla ut och hålla samma höjd som övriga artikeln.
Snittuppgifter kan för övrigt ej beräknas av läsaren då mycket data saknas, (jämför delprov NOG).