2014-05-11, 14:58
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strygwyr
Nej, jag hade en klasskompis för länge sen som fick 0,0. Han gick naturvetenskaplig linje, fick medelbetyg och har klarat sig ganska bra i livet trots resultatet. Jag tror inte man kan utläsa speciellt mycket av resultatet överhuvudtaget.

Detta trodde jag va omöjligt att uppnå även om man försökte. Vill minnas att jag läst nånstans att man sort sett är garanterad 0.2 om man enbart chansar genom hela provet
Citera
2014-05-11, 15:11
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Detta trodde jag va omöjligt att uppnå även om man försökte. Vill minnas att jag läst nånstans att man sort sett är garanterad 0.2 om man enbart chansar genom hela provet

Vad tycker du det säger om Anwahr Athahb, Miljöpartiet och alla andra afrikaner och araber som kommer hit och ska ge oss mer välstånd än vi någonsin har kunnat drömma om? På området att man inte ens har hjärnkapaciteten att förstå att man får kryssa i ett alternativ även om man inte kan svaret.
Citera
2014-05-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein

En del av er bör nog inte kommentera andras intelligens... Det är naturligtvis möjligt att svara fel på alla frågor, oavsett om man gör det med flit eller chansar fel.
Citera
2014-05-11, 15:19
Medlem
user.1s avatar
att allt ska vara offentligt i detta landet fattar jag inte.
Citera
2014-05-11, 16:23
Bannlyst
Alltså, försöker de inte ens verka lite opartiska längre?

Läs mer om EU-kandidaterna:

MP
S

Vad hände med alla andra kandidater?
Citera
2014-05-11, 16:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Hade det varit tvärtom hade ingen på Flashback sagt ett ord, men så fort SDare visas inkompetenta så gråts det ut.

Skärp er för fan.

Just nu är det du som har visat dig vara inkompetent. Av samma anledning lär du inte heller begripa varför.
Citera
2014-05-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag litar inte på undersökningen. Aftonbladets journalister är för korkade för att kunna räkna ut medelvärden:

Snarare dålig korrekturläsning, det saknades en siffra i medelvärdet som är korrigerat.

Jag tycker även de små nyansskillnaderna mellan bildtexterna
"Caroline Szyber (KD) skrev 0,7 på högskoleprovet." och "Johnny Skalin (SD) fick bara 0,8." är intressanta. Ordet "bara" slängs reflexmässigt in för att förminska Skalins resultat, trots att 0,8 faktiskt ligger nära medel (46,3 % fick 0,8 eller sämre VT2013).

1,4% av de som skrev provet VT2013 fick för övrigt 0,0.
http://www.studera.nu/hogskoleprovet...800012406.html
Citera
2014-05-11, 16:58
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
En del av er bör nog inte kommentera andras intelligens... Det är naturligtvis möjligt att svara fel på alla frågor, oavsett om man gör det med flit eller chansar fel.

Jag har inte kommenterat någons intelligens (vet inte hur du ens fick ihop att jag gjorde det?)
Skulle aldrig i hela mitt liv göra skillnad på någon som skrev 0.0 och en som skrev 2.0
Det finns andra saker i livet än ett högskoleprov som jag vill ta hänsyn till innan jag uttalar mig så om någon.

Jag bara frågade då jag aldrig någonsin har hört om någon som fått 0.0 mer än av orsaken att man lämnat innan hela provet skrivits klart.

Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Vad tycker du det säger om Anwahr Athahb, Miljöpartiet och alla andra afrikaner och araber som kommer hit och ska ge oss mer välstånd än vi någonsin har kunnat drömma om? På området att man inte ens har hjärnkapaciteten att förstå att man får kryssa i ett alternativ även om man inte kan svaret.

Jag hade en fysiklärare på universitetet som var Arab, hon va då inte tappad bakom en vagn
Senast redigerad av Albert.Zweistein 2014-05-11 kl. 17:02.
Citera
2014-05-11, 18:23
Medlem
Bullens avatar
Big deal. Det står tidningen fritt att välja vinkel.
Citera
2014-05-11, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Big deal. Det står tidningen fritt att välja vinkel.

Ganska big deal att sveriges största skitblaska är partiska inför ett viktigt val.

Det dör hundratals afrikaner varje dag. Big deal?
Citera
2014-05-11, 20:54
Medlem
stigmas avatar
Tänka sig att man skulle hålla med Bullen!

Aftonbladet är en uttalad fiende gentemot SD. Det har dom aldrig mörkat. Vidare är den svårt svenskfientlig. Det har dom heller aldrig mörkat.
SJÄLVKLART vinklar AB sina artiklar efter sin agenda.

SLÄPP det där jävla Aftonbladet nån gång, sverigevänner.

Aftonbladet kommer vara sin agenda trogen intill det bittra slutet. Men genom ert frekventa länkande till denna skittidning så ger ni tidningen ert stöd.

"Vanligt folk" påverkas inte politiskt av Aftonbladet. Därmed är den tämligen ofarlig och kan lämnas ifred. "Vanligt folk" tittar på roliga klipp och läser ding-ding-nyheter på Aftonbladet.
Senast redigerad av stigma 2014-05-11 kl. 20:56.
Citera
2014-05-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Tänka sig att man skulle hålla med Bullen!

Aftonbladet är en uttalad fiende gentemot SD. Det har dom aldrig mörkat. Vidare är den svårt svenskfientlig. Det har dom heller aldrig mörkat.
SJÄLVKLART vinklar AB sina artiklar efter sin agenda.

SLÄPP det där jävla Aftonbladet nån gång, sverigevänner.

Aftonbladet kommer vara sin agenda trogen intill det bittra slutet. Men genom ert frekventa länkande till denna skittidning så ger ni tidningen ert stöd.

"Vanligt folk" påverkas inte politiskt av Aftonbladet. Därmed är den tämligen ofarlig och kan lämnas ifred. "Vanligt folk" tittar på roliga klipp och läser ding-ding-nyheter på Aftonbladet.

Klassificeras jag, som förespråkar minimal stat och fri invandring, som sverigevänlig?

Detta är ett forum för medier och journalistik, jag anser att en dylik diskussion är motiverad.
De som går med på Aftonbladets retorik och ej tycker att det är en "big deal" kan vänligen hålla sig undan diskussionen.
De tuffa/alternativa människor som ej vill diskutera Sveriges största tidning kan även de hålla sig borta, då denna diskussionen är irrelevant för dem.

Det står givetvis Aftonbladet, som oberoende part, fritt att vinkla som de vill, men om någon, jag i detta fall, uppfattar vinklingen som stötande så borde jag väl kunna få dela med mig om detta? Om någon inte tycker att artikeln i fråga var fult vinklat så får de gärna motivera varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in