Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-11, 09:39
  #1
Medlem
Tiros avatar
Jag har vid två olika tillfällen laddat ner undertexterfrån opensubtitles.org ( Dimmornas bro), ( Monuments men ) och vid båda dessa tillfällen har AVG funnit två Trojaner, en Generic13 + gen3. Generic13 kan bli en riktigt otrevlig affär och säkert gen3 oxå. Jag kommer aldrig mer att ladda hem några undertexter från denna sida eftersom 2 gånger i rad är 2gånger på tok för mycket.
Citera
2014-05-11, 11:09
  #2
Medlem
tack för varningen! Mitt antivirus har gått ut för många, många månader sen.. har känt att datorn har blivit riktigt kass på senaste och laddar nästan alltid ner subs därifrån! tack
Citera
2014-05-11, 12:19
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Hur menar du?
Har själva siten gett sig på ditt system, eller har du laddat hem texter, som egentligen innehåll oönskad kod?

Vilka texter då i så fall?
Rapporterade du?
Citera
2014-05-12, 00:34
  #4
Medlem
Tiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hur menar du?
Har själva siten gett sig på ditt system, eller har du laddat hem texter, som egentligen innehåll oönskad kod?

Vilka texter då i så fall?
Rapporterade du?


Jag laddade ner texterna som jag angav i b;rjan och n'r de var klara fick jag varningsmeddelende av AVG och slapp d'rf;r att f[ mitt system corrupt!
Citera
2014-05-16, 12:33
  #5
Medlem
Glisseurs avatar
Tack för tipset! Det borde väl dock vara relativt säkert att ladda ned undertexter från guld-medlemmar och admins? Man kanske borde försöka hålla sig till dem.
Citera
2015-10-31, 19:41
  #6
Medlem
wotoos avatar
Vill dra upp denna tråd igen för att varna fler människor.

Har testat vid 3 tillfällen och samtliga har AVG sagt ifrån vid nerladdning.

Använd INTE opensubtitles
Citera
2015-10-31, 21:01
  #7
Medlem
Djurmos avatar
Jag får inga som helst varningar, det är ju bara en zip med Nfo och Srt-fil i, eller hittar ni andra saker i era zippar därifrån, testade och drog hem en skog med olika paket, men inte ett enda av dessa innehöll något mysko. En ren textfil har jag svårt att se som farlig, eller är det jag som saknar erforderliga kunskaper?
Citera
2015-11-01, 11:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Jag får inga som helst varningar, det är ju bara en zip med Nfo och Srt-fil i, eller hittar ni andra saker i era zippar därifrån, testade och drog hem en skog med olika paket, men inte ett enda av dessa innehöll något mysko. En ren textfil har jag svårt att se som farlig, eller är det jag som saknar erforderliga kunskaper?


Förmodlingen så ser du och jag inte ens några skadliga länkar eftersom dom är dolda med exempelvis Adblock.
Personer borde även ta och lära sig vart man ska klicka och läsa vart länken går innan dom uttalar sig om att en sida inte är säker

Det finns liknande rutor med "fake" länkar på många många hemsidor idag tyvärr och kan man inte sålla bort dom är man inte rätt person att sitta vid en dator med internetuppkoppling.
Citera
2015-11-01, 22:08
  #9
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddingtonbear
Förmodlingen så ser du och jag inte ens några skadliga länkar eftersom dom är dolda med exempelvis Adblock.
Personer borde även ta och lära sig vart man ska klicka och läsa vart länken går innan dom uttalar sig om att en sida inte är säker

Det finns liknande rutor med "fake" länkar på många många hemsidor idag tyvärr och kan man inte sålla bort dom är man inte rätt person att sitta vid en dator med internetuppkoppling.
Har aldrig kört med addblock, men som luttrad dubbelklickare har jag lärt mig att välja rätt länk, särskilt på sådana gratissidor. På just opensubtitles är ju länken rätt bra gömd.
Citera
2015-12-19, 11:20
  #10
Medlem
Lite necro-varning att gräva i denna tråden men vill bara tillägga....:

Jag har precis börjat använda OS för undertexter, och när man klickar på en sub-länk så kommer man ju till en ny sida där man får frågan om att "använda OS's nerladdningsverktyg". Det är antagligen detta som innehåller blandat skräp - det brukar dylika "hjälpverktyg" göra, hijackers och skit. Men det är bara att vänta ett par sekunder så kommer den vanliga nerladdningsrutan upp om att öppna/nerladda "underText.zip" eller vad nu textfilen heter som du klickade på.

Kvaliten på översättningarna lämnar däremot en del övrigt att önska, åtminstone på de jag sett...Google translate har nog haft många besök
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback