Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-11, 02:19
  #1
Medlem
Jag driver ett företag som säljer produkter utomhus på 30-40 platser samtidigt - SKV vill att vi ska skaffa ett kassaregister per säljare vilket är en ohållbar kostnad för oss samtidigt som inga tillverkare kan ge garantier att registren skall fungera under 0°C och i regn.

Jag har ansökt om omprövning men inte fått igenom detta. Min fråga lyder nu - hur kan jag kringgå? Det känns inte som att lagen är helt vattentät.. Kan jag exempelvis starta upp flera AB och hålla en omsättning om 180tKr i varje och hålla mitt huvudbolag som moderbolag som fakturerar mina "försäljningsbolag"?

Eller kan jag flytta bolaget utomlands?

Någon som vet något? Jag är desperat efter hjälp här då hela mitt företag håller på att glida mig ur händerna! Tack!
Citera
2014-05-11, 03:38
  #2
Medlem
Istället för att skriva kvitto via ett kassaregister kan du köra med fakturor istället. Gör en kontantfaktura för varje försäljning svårare än så är det inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback