2014-05-10, 23:04
Medlem
Hej,

Windows server 2008 R2
Terminalserver

Jag har en terminalserver miljö där vi har lite problem med printspoolern som krashar, orsaken till detta är troligen felaktiga/för många skrivardrivrutiner.

Därför har jag börjat rensa bort de överflödiga drivrutinerna genom att rensa i printmanagement samt registret. Dock när en användare redirectar en lokalskrivarkö med en drivers som jag rensat bort, då läggs den drivern till igen på servern!

Jag vill begränsa antalet drivers på servern och därför försöker jag begränsa antalet olika modeller skrivare, så de som har en skrivare som inte är så vanlig så byter jag ut den. Och tills dom alla är utbytta så vill jag ha deras drivers borta från servern.

Min fråga är: Finns det något yttligare sätt jag kan ta bort dessa drivers på? Jag funderade på om man kunde byta namn på .inf filens mapp eller endast .inf filen?

Det jag har prövat som sagt är att rensa från printmanagement samt registret, under HKEY_LOCAL_MACHINE-Current controlset-control-print-enviroment.. Och skrivardrivrutinerna såg ut att försvinna men kom tillbaka då någon redirectade..

Thanks!
Citera
2014-05-10, 23:41
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto