Hej,
Windows server 2008 R2
Terminalserver
Jag har en terminalserver milj dr vi har lite problem med printspoolern som krashar, orsaken till detta r troligen felaktiga/fr mnga skrivardrivrutiner.
Drfr har jag brjat rensa bort de verfldiga drivrutinerna genom att rensa i printmanagement samt registret. Dock nr en anvndare redirectar en lokalskrivark med en drivers som jag rensat bort, d lggs den drivern till igen p servern!
Jag vill begrnsa antalet drivers p servern och drfr frsker jag begrnsa antalet olika modeller skrivare, s de som har en skrivare som inte r s vanlig s byter jag ut den. Och tills dom alla r utbytta s vill jag ha deras drivers borta frn servern.
Min frga r: Finns det ngot yttligare stt jag kan ta bort dessa drivers p? Jag funderade p om man kunde byta namn p .inf filens mapp eller endast .inf filen?
Det jag har prvat som sagt r att rensa frn printmanagement samt registret, under HKEY_LOCAL_MACHINE-Current controlset-control-print-enviroment.. Och skrivardrivrutinerna sg ut att frsvinna men kom tillbaka d ngon redirectade..
Thanks!