2014-05-10, 23:04
Medlem
Hej,

Windows server 2008 R2
Terminalserver

Jag har en terminalserver milj dr vi har lite problem med printspoolern som krashar, orsaken till detta r troligen felaktiga/fr mnga skrivardrivrutiner.

Drfr har jag brjat rensa bort de verfldiga drivrutinerna genom att rensa i printmanagement samt registret. Dock nr en anvndare redirectar en lokalskrivark med en drivers som jag rensat bort, d lggs den drivern till igen p servern!

Jag vill begrnsa antalet drivers p servern och drfr frsker jag begrnsa antalet olika modeller skrivare, s de som har en skrivare som inte r s vanlig s byter jag ut den. Och tills dom alla r utbytta s vill jag ha deras drivers borta frn servern.

Min frga r: Finns det ngot yttligare stt jag kan ta bort dessa drivers p? Jag funderade p om man kunde byta namn p .inf filens mapp eller endast .inf filen?

Det jag har prvat som sagt r att rensa frn printmanagement samt registret, under HKEY_LOCAL_MACHINE-Current controlset-control-print-enviroment.. Och skrivardrivrutinerna sg ut att frsvinna men kom tillbaka d ngon redirectade..

Thanks!
Citera
2014-05-10, 23:41
Moderator
Protons avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto