• 1
  • 2
2014-05-10, 15:15
Medlem
be3ngans avatar
Hej alla!

Helt allmän fråga jag har tänkt på ett tag.

Om din flickvän skulle bli våldtagen, hur skulle du klassa det då? Vad skulle du gjort?

Mvh Be3ngan
Citera
2014-05-10, 15:18
Medlem
retrospectives avatar
Nej, i det här universumet är din flickvän inte otrogen om hon blir våldtagen.
Citera
2014-05-10, 15:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Givetvis är det inte att räkna som otrohet.
Tjejen har ju definitionsmässigt inte gjort det frivilligt eller haft kontroll över situationen.
Citera
2014-05-10, 15:19
Medlem
Bajsnajss avatar
Uppmana henne att göra en polisanmälan, så klart. Det är våldtäkt om det är uppenbart att hon blev våldtagen.
Citera
2014-05-10, 15:21
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av be3ngan
Hej alla!

Helt allmän fråga jag har tänkt på ett tag.

Om din flickvän skulle bli våldtagen, hur skulle du klassa det då? Vad skulle du gjort?

Mvh Be3ngan

Hur skall våldtäkten, på ett ungefär, gå till då? Småmyser de lite på en fest som sedan urartar till en våldtäkt? Eller är det ett övergrepp på natten i en park?
Citera
2014-05-10, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Hur skall våldtäkten, på ett ungefär, gå till då? Småmyser de lite på en fest som sedan urartar till en våldtäkt? Eller är det ett övergrepp på natten i en park?
Spelar ingen roll hur den går till. Antingen är det våldtäkt eller så är det inte våldtäkt. Det finns inga gråzoner.
Citera
2014-05-10, 15:27
Medlem
Nej. Det ser jag inte som otrohet

Och det heter faktiskt våldtäkt, och otrohet.

Stay in school kids!
Citera
2014-05-10, 15:29
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Spelar ingen roll hur den går till. Antingen är det våldtäkt eller så är det inte våldtäkt. Det finns inga gråzoner.

Med den argumentationen är mitt liv samma som ditt liv eftersom vi båda har liv.

Applåder till dig. Hatten av. Respekt. VM I argumentation har korats.

Våldtäkt i fallet "parkvåldtäkt" utan föregående flörtning är såklart 100% inte otrohet medans våldtäkt a´la Date-rape med inkluderad för-flörtning är otrohet i mina ögon, dock inte p.ga den själva penetrativa våldtäkten utan flörtning/raggningen, så våldtäkt både är och är inte otrohet.

Dock ett värdelöst exempel på "är x otrohet" från ts sida
Citera
2014-05-10, 15:34
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Med den argumentationen är mitt liv samma som ditt liv eftersom vi båda har liv.

Applåder till dig. Hatten av. Respekt. VM I argumentation har korats.

Våldtäkt i fallet "parkvåldtäkt" utan föregående flörtning är såklart 100% inte otrohet medans våldtäkt a´la Date-rape med inkluderad för-flörtning är otrohet i mina ögon, dock inte p.ga den själva penetrativa våldtäkten utan flörtning/raggningen, så våldtäkt både är och är inte otrohet.

Dock ett värdelöst exempel på "är x otrohet" från ts sida

Tack! Precis det resonemanget jag tänkte föra. Men det är då som du säger inte själva penetrationen som fastställer otroheten utan det som tidigare skedde. T.ex. att en dejt sker, intresset finns men tjejen kanske, just den gången, inte var sugen på att ligga. Där urartar det till en våldtäkt. Så i ett sådant fall blir det indirekt otrohet, allt som allt.

En parkvåldtäkt t.ex. är inte otrohet.
Citera
2014-05-10, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Nej, i det här universumet är din flickvän inte otrogen om hon blir våldtagen.

Ofan?
Fråga en Nigeriansk musselflicka vad som händer om man blir våldtagen.

De bor i samma universum som vi va?
Samma planet i alla fall.

Om detta inte är en trolltråd så ser det ut som om TS vill hitta och identifiera alla som ser på saken på "det andra" sättet. Det är väl dock inte troligt att de kommer att komma hit för att försvara detta. Hela detta forum är ju Haram för dem.

Enda anledningen till att våldtäkt kan användas som vapen i många delar av världen är just på grund av att våldtäkten ses som otrohet.
Det är inte våldtäkten som förgör offret efteråt. Det är omgivningen som står för det.
Citera
2014-05-10, 16:38
Bannlyst
Nej, bara en korkad jävla idiot skulle kalla det otrohet. Vad får dig att ställa en sån efterbliven fråga?
Citera
2014-05-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Då är det ju otrohet, om din tjej kyssen en annan killen, men sen ändrar sig och inte vill ha sex.
Om tjejen kysser en annan kille så är det ju klart otrohet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in