• 4
  • 5
2006-02-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Snälla, OscarIII, nu är det ju inte enbart vittnesmål som är av intresse i boken utan själva beskrivningen av transporterna till Treblinka och massakrerna på den judiska befolkningen.
Förstod inte att det var transporterna man skulle läsa om. Står det något om spårvidden?
Vad det gäller massakrerna så är det inte så mycket beskrivningarna som jag vill läsa om utan snarare att man funnit åtminståndne några massgravar med kulhål i kraniet på alla tusentals som borde finnas där. Det borde finnas tusentals sådana gravar.
Det är konstigt då man hittade massgravar utanför Visby där dödsorsakerna ofta gick att fastställa. Dessa var från Valdermar Atterdags tid. DNA skulle kunna användas för att visa på semitiskt släktskap.
Men din fråga var om revisionistiska kommentarer. Vad är det som du vill att de ska komentera? Han skriver ju själv att han inte har belägg för något. Räcker det inte för dig?
Citera
2006-02-08, 15:46
Bannlyst
Citat:
Vad det gäller massakrerna så är det inte så mycket beskrivningarna som jag vill läsa om utan snarare att man funnit åtminståndne några massgravar med kulhål i kraniet på alla tusentals som borde finnas där. Det borde finnas tusentals sådana gravar.
Det är konstigt då man hittade massgravar utanför Visby där dödsorsakerna ofta gick att fastställa. Dessa var från Valdermar Atterdags tid. DNA skulle kunna användas för att visa på semitiskt släktskap.
Men din fråga var om revisionistiska kommentarer. Vad är det som du vill att de ska komentera? Han skriver ju själv att han inte har belägg för något. Räcker det inte för dig?

Räcker för mig? Det är väl inte för mig det ska räcka.

Vad är det som säger att man inte har funnit massgravar?

www.deathcamps.org/occupation/grochowce.html

Att hitta varenda massgrav är inte det lättaste. Många av de som skulle kunna peka ut platserna lever inte idag.

Säger han att han inte har belägg för något? Märklig tolkning, visserligen är kanske vittnesmålen motsägelsefulla men det betyder inte att han menar att han saknar belägg. Även Peter Englund skriver att vittnesmålen om slaget om Poltava är så motsägelsefulla att man lätt skulle kunna dra slutsatsen att slaget aldrig ägt rum. Och?

Britterna saknar 500 000 kroppar efter fvk, betyder det att marsmänniskor har rövat bort dem?

Finns det något mordvapen efter mordet på Olof Palme? Likförbannat blev han mördad. Eller han kanske lever i Alperna tillsammans med Elvis och Hitler.
Citera
2006-02-08, 16:38
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Även Peter Englund skriver att vittnesmålen om slaget om Poltava är så motsägelsefulla att man lätt skulle kunna dra slutsatsen att slaget aldrig ägt rum. Och?
Därför är det viktigt att man grundligt ifrågasätter och forskar om det, för att komma så nära sanningen som möjligt. Och?
Citat:
Britterna saknar 500 000 kroppar efter fvk, betyder det att marsmänniskor har rövat bort dem?
Nej, men den som påstår det får givetvis försöka övertyga oss andra med bevis/fakta.
Citat:
Finns det något mordvapen efter mordet på Olof Palme? Likförbannat blev han mördad. Eller han kanske lever i Alperna tillsammans med Elvis och Hitler.
Har man kunnat identifiera ett troligt mordvapen? Hur gick det till?

Ärligt, höj nivån.
Citera
2006-02-08, 17:10
Medlem
Men va fan, hela den här tråden har ju blivit hijackad. Till och med en moderator deltar.

Men, men, it only serves to prove the point of my quote.

/KT
Citera
2006-02-08, 17:42
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att man inte har funnit massgravar?

www.deathcamps.org/occupation/grochowce.html

Att hitta varenda massgrav är inte det lättaste. Många av de som skulle kunna peka ut platserna lever inte idag.
Jag tog en av dina källor
Citat:
We spent three days digging four trenches, each fifty meters long, two meters wide and two and a half deep. It was hard digging, because the soil was rocky and full of roots and it was hard to cut them with army axes.
Bla Bla..Hemska hemskheter...
I don’t know how many they killed, but there were thousands.
Bla Bla. hemska hemskheter...
Later, people said that the Germans, before they pulled out, took some kind of units to the woods, probably to burn the bones and cover up the evidence. I think I could probably still find the place."
Testimony based on a tape-recording made by Jacek Szwic of his conversation with Stanislaw Gieron on 10 July 2002
En sådan massgrav kan man hitta med satelit. 500 ton skulle den ungefär väga totalt. Och den skulle Tyskarna ha liksom bara ha tagit med sig på något sätt då de flydde med röda armen i hasorna? Så lägligt att alla benen har kommit bort. Som du kanske vet är det nästan omöjligt att bränna ben.
Citat:
Säger han att han inte har belägg för något? Märklig tolkning, visserligen är kanske vittnesmålen motsägelsefulla men det betyder inte att han menar att han saknar belägg. Även Peter Englund skriver att vittnesmålen om slaget om Poltava är så motsägelsefulla att man lätt skulle kunna dra slutsatsen att slaget aldrig ägt rum. Och?
I ett slag blir det alltid rörigt många kommer bort sig i krutdimmorna och skjuter sina egna och så. Det är inget nytt. Däremot är det inte felaktigheter av typen ryssarna kom ridande på kameler för att sedan ändra sig till hästar och till slut komma fram till att det var elefanter - 25 meter höga.
Citat:
Tror du på marsmänniskor?
Citat:
En pistol eller ett lik kan komma bort men inte en milion. Britternas lik ligger i massgravar man har låtit dem ligga där. Judarnas lik har på något fiffigt sätt kommit bort.
Citera
2006-02-08, 17:48
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Men va fan, hela den här tråden har ju blivit hijackad. Till och med en moderator deltar.

Men, men, it only serves to prove the point of my quote.

/KT
Vad snackar du för jävla skit? Jag deltar väl hur mycket jag vill i diskussionerna.
Citera
2006-02-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Vad snackar du för jävla skit? Jag deltar väl hur mycket jag vill i diskussionerna.

Kamma dej.

Den här tråden var precis som Ezzelinos avsedd att avhandla medvetet fusk som avslöjats.

Som Ezz skriver i inlägg 7:

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nu handlar den här tråden om "avslöjat fusk", exempelvis försök till dokumentförfalskning, och inget annat.

Den här tråden har blivit en slags jävla gyttjetråd om allt och inget.

Du får naturligtvis delta i vilka diskussioner du vill. Men du bidrar med att kapa och dra den här tråden OT, något jag uppfattade var sånt moderatorer skulle stävja. Men jag hade fel.

Citat:
Ärligt, höj nivån.

Det var du som sa det.

/KT
Citera
2006-02-08, 19:10
Medlem
KingTUT,
Om du läser tråden så ser du att debatten handlar om Graf's påstodda avslöjande fusk att inte ta med Browning i sin bok. Men höj gärna nivån genom att svara på #29. Eller var det tänkt att förintelsekramarnar argument skulle stå oemotsagda?
Citera
2006-02-08, 19:26
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Den här tråden har blivit en slags jävla gyttjetråd om allt och inget.

Du får naturligtvis delta i vilka diskussioner du vill. Men du bidrar med att kapa och dra den här tråden OT, något jag uppfattade var sånt moderatorer skulle stävja. Men jag hade fel.
Ännu mer obegripligt varför du riktar din kritik mot mig, som vill höja nivån, precis som du. Anledningen till Browning är följande:
Citat:
Vad jag menar är att revisarna gärna erkänner viss litteratur, som bekräftar deras "idéer", men avfärdar andra, var går den gränsen?

Precis som man på samma sätt erkänner vittnesmål när det gagnar dem? Ett sådant förhållningssätt till källmaterialet är ovetenskapligt. Men det vet de om.
Självklart kommer andra att bemöta detta påståendet.
Citat:
Ärligt, höj nivån.
Citat:
Det var du som sa det.
Fattar du inte det sista jag skrev? Tror du jag förväntade mig ett svar? Skitinlägget jag svarade på var undermåligt, och jag påpekar det du eftersträvar.

Mer tjat om detta blir dock OT. Tycker du något är fel, skicka PM, skriv i Flashback, eller ta det med admin.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in