2017-02-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Herregud vilka inkompetenta människor det finns när man läser igenom tråden.

Kallblodigt "mord", Han är sinnessjuk, hur kan man gå runt med detta? är några av sakerna jag tänker gå in på.

Sinnessjuk för att man gå runt och bär på ett "mord"?. Nej jag tror inte det, Tror snarare att det är en befrielse att tala ut om det här som han nu får göra.

Anledning till han inte valt att berätta om det är väl för fan inte att han är sinnessjuk? Det har att göra med att man helt enkelt inte kan! Det tar emot!. Han kan inte leva med sig själv om andra runt omkring vet om det.

Han även säkra källor som säger att tipsa sig själv anonymt och erkände.

Men jag tror inte det är ett planerat mord vi pratar om här? Vilken ungdom begår ett mord på en annan i den här åldern, med ett vittne. Mitt på eftermiddagen. Tror inte det.

Tror snarare att han har, som ÄVEN JAG SKULLE kunna råka ut för. Att man helt enkelt stryper sin kompis som kanske tuppar av och sedan lägger honom i vattnet för att han ska vakna till.

Här har jag även en fråga: Om man blir ut strypt och tuppar av? Kan man vakna av att man får huvudet under vattnet eller sover kroppen igenom det eller hur fan jag ska förklara detta?

Den berättelsen du skrev vore klockren att berätta i ett polisförhör och tro att du skulle bli frikänd😕 Och om du är /blir strypt så är du död ! Strypning innebär syrebrist till hjärnan och du vaknar inte upp då. De rätten garanterat tagit fasta på att A hade (enligt mamman ) skador på kroppen av ett trubbigt föremål vad ? Vet vi inte , obduktionen visade även att han blivit strypt ! sedan har R slängt honom i en Bäck och då var ju A medvetslös ( självklart annars hade han klivit upp) det är en liten Bäck eller Å ? grund omöjligt att drunkna i om du inte är helt försvarslös exempelvis döende .Han lämnade A där att dö och det är det som rätten kommer att framställa i sin häktes förhandling .R ska ha förstått att A var döende och försvarslös och att R lämnade honom där utan att ringa efter hjälp. Och att säga att killen känner ånger? tror jag ochså men inte för A skull utan sin egen... inte kul att sitta i finkan och snickra SJ pallar ett par år framöver.
Citera
2017-02-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Den berättelsen du skrev vore klockren att berätta i ett polisförhör och tro att du skulle bli frikänd😕 Och om du är /blir strypt så är du död ! Strypning innebär syrebrist till hjärnan och du vaknar inte upp då. De rätten garanterat tagit fasta på att A hade (enligt mamman ) skador på kroppen av ett trubbigt föremål vad ? Vet vi inte , obduktionen visade även att han blivit strypt ! sedan har R slängt honom i en Bäck och då var ju A medvetslös ( självklart annars hade han klivit upp) det är en liten Bäck eller Å ? grund omöjligt att drunkna i om du inte är helt försvarslös exempelvis döende .Han lämnade A där att dö och det är det som rätten kommer att framställa i sin häktes förhandling .R ska ha förstått att A var döende och försvarslös och att R lämnade honom där utan att ringa efter hjälp. Och att säga att killen känner ånger? tror jag ochså men inte för A skull utan sin egen... inte kul att sitta i finkan och snickra SJ pallar ett par år framöver.

Ett litet tillägg!
Ingen normal människa "stryper sin kompis och sedan inser sitt misstag och lägger denna i vatten ... för att piggna till !! Tyvärr hör inte till normala människors tankesätt. Om en person är livlös efter denne fått stryk eller knivhugg ( vet ej m A men han hade skador på hela kroppen) och personen "ångrar sitt tilltag så ringer man efter hjälp!! 112 brukar det flesta kunna utantill! att tiga i tre år och låtsas förtvivlad för A familj visar på en instabil ,känslokall empatilös människa tyvärr!!finns inga ursäkter😕
Citera
2017-02-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamControl
Mycket möjligt. Kan ju vara därför han inte sa något också...eftersom föräldrarna satt med.

Jag undrar ju dock om han verkligen SPELADE ledsen och förtvivlad. Låt oss leka med tanken att detta var en olyckshändelse. Någonting gick snett och Albin råkade dö. Klart man är ledsen och förtvivlad om man råkar döda en polare...

Självklart så kan det vara så😕 Men A mamma berättade att hon sett A på bårhuset och hans kropp var full av märken och stickskador och även efter en strypning så det känns ju inte som en olycka ett"misstag! Om man är riktigt funtad i huvudet så visst misstag kan hända men att i tre år gå runt och leva livet som vanligt förlovning han har blivit pappa så har man någon slags störning i skallen.
Jag jobbar inom psyk gjort i över 20 år så tro mig när jag säger det finns ju en anledning att rätten beslutade om en sinnesundersökning så snabbt ochså.
Citera
2017-02-03, 14:43
Medlem
Sebzors avatar
Citat:

Tror snarare att han har, som ÄVEN JAG SKULLE kunna råka ut för. Att man helt enkelt stryper sin kompis som kanske tuppar av och sedan lägger honom i vattnet för att han ska vakna till.

Så om du stryper någon, så lägger du personens huvud neråt i vatten, på gott och ont, och hoppas han vaknar? Tar chansen att han inte drunknar och går?

Citera
2017-02-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Så om du stryper någon, så lägger du personens huvud neråt i vatten, på gott och ont, och hoppas han vaknar? Tar chansen att han inte drunknar och går?

Helt normalt tänk ..... om något fattas i skallen på en eller missade lektionen på skolan om livräddning😕
Citera
2017-02-03, 15:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtfall
Albin var otrogen med en tjej som berättade om det till andra. Albin blev arg, och ledsen eftersom han alltså hade en flickvän.

Så han sökte på en offentlig plats upp den tjej han varit otrogen med. För att prata/konfrontera. RJ var med som sällskap (inte sällskap i betydelsen med och planerade något). Albin tog strupgrepp på den här tjejen och uttalade också hot. RJ ingrep och fick Albin att sluta.

Albin dömdes för detta bara ett par månader innan han dödades.

Tack. Det kanske fanns med i bakgrunden till varför det fanns en konflikt mellan de två vid mordtillfället.
Citera
2017-02-03, 15:15
Medlem
Iaftondanss avatar
vem är den häktade mannen?
Citera
2017-02-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iaftondans
vem är den häktade mannen?

En av hans bästa "vänner 😕 R
Citera
2017-02-03, 15:29
Medlem
Citat:

.................................................. .................................................. .............
Har även säkra källor som säger att tipsa sig själv anonymt och erkände.
.................................................. .................................................. .............
Det kan inte stämma! I de första förhören, har han nekat brott och sagt att han inte hade nåt med Albins mord att göra (enligt hans advokat). men i sista förhöret, konfronterade polisen honom med bevismaterialet. Då ändrade han sin saga och erkände "vållande till annans död"!

Jag gissar att det har varit en tredje person som hade sett det hela. Nu har han trätt fram och berättat det för polisen.
Senast redigerad av matematiker 2017-02-03 kl. 16:10.
Citera
2017-02-03, 15:56
Medlem
Iaftondanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
En av hans bästa "vänner 😕 R

har du initialerna på vännen?
Citera
2017-02-03, 15:59
Medlem
Citat:

r*smus j*rviö
Citera
2017-02-03, 16:07
Medlem
Sebzors avatar
Citat:

Hade du inte tid att gå bakåt några sidor i tråden, eller söka?
Det är nämnt flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in