2017-02-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtfall
Albin var otrogen med en tjej som berättade om det till andra. Albin blev arg, och ledsen eftersom han alltså hade en flickvän.

Så han sökte på en offentlig plats upp den tjej han varit otrogen med. För att prata/konfrontera. RJ var med som sällskap (inte sällskap i betydelsen med och planerade något). Albin tog strupgrepp på den här tjejen och uttalade också hot. RJ ingrep och fick Albin att sluta.

Albin dömdes för detta bara ett par månader innan han dödades.

Och....? Vad skulle det ha för koppling? Jag menar det borde snarare vara tvärtom att Albin vill döda r@smus gör han vittna mot honom?
Citera
2017-02-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Blir fan chockad över att det finns sånt här smutsfolk i Sverige. Hela historien och hela Albins umgänge bara skriker WT. Inte nog med att GMs unge har en pappa som mördare. Han har även en morfar som gillar småflickor och har suttit för det.

Källa: Patr*ricias ask.
Länk?
Citera
2017-02-03, 12:34
Medlem
"Det finns en mening med allt".. Med största sannolikhet troligt att familjen varit medvetna om det hela?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1469738099712319&id=100000284 308140
Senast redigerad av Elastico 2017-02-03 kl. 12:36.
Citera
2017-02-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitthem
Länk till bloggen?

http://nouw.com/idaeinarsen. Pröva den jag är kass på att länka😕
Citera
2017-02-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamControl
Det finns rykten om att hans föräldrar vägrat låta honom bli förhörd (rykten som jag skulle säga är väldigt trovärdiga). Det var ju snack i tidningar om hur polisen inte kom någonvart eftersom föräldrar inte lät sina barn bli förhörda. Det gällde bland annat R*smus.

Han har ju blivit dömd för misshandel tidigare, liknade den misshandeln Albin-mordet? Samma tillvägagångssätt dvs med stryptag och tillhygge? ;O

Jag läser det som om R inte sagt ett enda ord under förhören tigit under dom? Kan vara eget beslut eller om "ryktena stämmer föräldrarna sagt åt honom att göra det. Fast om killen kan spela ledsen och förtvivlad över sin kompis död så är han nog fullt kapabel att veta hur han ska bete sig på ett polisförhör ! Polisen i Sverige kan ju inte "tvinga en misstänkt att prata om dom vägrar.Sedan var han ju minderårig vid detta tillfälle och då gäller lite andra förhörsmetoder ... varav ochså föräldrar sitter med ...
Citera
2017-02-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Han har ju erkänt men håller inte med om att han mördat grabben, han har bara misshandlat han
Ja, han har erkänt nu när polisen uppenbarligen har starka bevis mot honom. Innan dess har han hållit käften i tre år!
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Skulle det inte bli på tal om skyddande av brottsling OM det skulle bevisas att familjen vetat att han begått mordet
Det kan nog vara lite olika. När det gällde Mijailo Mijailović valde ju åklagaren att inte åtala mamman för skyddande av brottsling (om jag inte minns helt galet).
Citera
2017-02-03, 13:30
Medlem
Inte för att strö salt i såren eller på något sätt vill vara taskig mot familjen och killens vänner och självklart ska Rasmus dömas, finns inget annat, men om det är sant att han Albin bevisligen misshandlat en flicka förut så verkar ju inte heller BO ha alla hästar i stallet.
Citera
2017-02-03, 13:31
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ja, han har erkänt nu när polisen uppenbarligen har starka bevis mot honom. Innan dess har han hållit käften i tre år!
Det kan nog vara lite olika. När det gällde Mijailo Mijailović valde ju åklagaren att inte åtala mamman för skyddande av brottsling (om jag inte minns helt galet).
Du minns rätt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/modern-riskerade-atal/
Citat:
- Efter att ha studerat ett tidigare rättsfall i Högsta domstolen skrev jag av misstankarna mot Mijailovics mor. I det målet friades en morddömd mans bror trots att han gömt undan broderns mordvapen. Det krävs alltså något alldeles speciellt för att nära anhöriga ska kunna fällas, säger chefsåklagare Krister Petersson.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm#K17P11
Citat:
Ansvar ska inte dömas ut om gärningen är att anse som ringa med hänsyn till gärningsmannens förhållande till den brottslige och övriga omständigheter. Lag (2009:1281).
Citera
2017-02-03, 13:34
Medlem
Crazefangs avatar
Herregud vilka inkompetenta människor det finns när man läser igenom tråden.

Kallblodigt "mord", Han är sinnessjuk, hur kan man gå runt med detta? är några av sakerna jag tänker gå in på.

Sinnessjuk för att man gå runt och bär på ett "mord"?. Nej jag tror inte det, Tror snarare att det är en befrielse att tala ut om det här som han nu får göra.

Anledning till han inte valt att berätta om det är väl för fan inte att han är sinnessjuk? Det har att göra med att man helt enkelt inte kan! Det tar emot!. Han kan inte leva med sig själv om andra runt omkring vet om det.

Han även säkra källor som säger att tipsa sig själv anonymt och erkände.

Men jag tror inte det är ett planerat mord vi pratar om här? Vilken ungdom begår ett mord på en annan i den här åldern, med ett vittne. Mitt på eftermiddagen. Tror inte det.

Tror snarare att han har, som ÄVEN JAG SKULLE kunna råka ut för. Att man helt enkelt stryper sin kompis som kanske tuppar av och sedan lägger honom i vattnet för att han ska vakna till.

Här har jag även en fråga: Om man blir ut strypt och tuppar av? Kan man vakna av att man får huvudet under vattnet eller sover kroppen igenom det eller hur fan jag ska förklara detta?
Citera
2017-02-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazefang
Herregud vilka inkompetenta människor det finns när man läser igenom tråden.

Kallblodigt "mord", Han är sinnessjuk, hur kan man gå runt med detta? är några av sakerna jag tänker gå in på.

Sinnessjuk för att man gå runt och bär på ett "mord"?. Nej jag tror inte det, Tror snarare att det är en befrielse att tala ut om det här som han nu får göra.

Anledning till han inte valt att berätta om det är väl för fan inte att han är sinnessjuk? Det har att göra med att man helt enkelt inte kan! Det tar emot!. Han kan inte leva med sig själv om andra runt omkring vet om det.

Han även säkra källor som säger att tipsa sig själv anonymt och erkände.

Men jag tror inte det är ett planerat mord vi pratar om här? Vilken ungdom begår ett mord på en annan i den här åldern, med ett vittne. Mitt på eftermiddagen. Tror inte det.

Tror snarare att han har, som ÄVEN JAG SKULLE kunna råka ut för. Att man helt enkelt stryper sin kompis som kanske tuppar av och sedan lägger honom i vattnet för att han ska vakna till.

Här har jag även en fråga: Om man blir ut strypt och tuppar av? Kan man vakna av att man får huvudet under vattnet eller sover kroppen igenom det eller hur fan jag ska förklara detta?
Kanske tar en tid innan man "vaknat" och har man skallen nere i diken så hinner man "drunkna" innan man vaknat.
Men jo, albin ringde sin mamma och sa att han skulle hem nu. Någonstans påvägen hem mpste han ha träffat på R som kanske förföljt honom och väntat in på att de skulle bli ensamma (min teori) för att sedan avsluta sin plan. Iom att han lämnat albin med huvudet i diken så borde han förstått att, han skulle dött om han inte redan dog av skadorna. Det var detta åklagaren var inne på, likgiltighetsuppsåt.
Citera
2017-02-03, 14:05
Medlem
WilliamControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag läser det som om R inte sagt ett enda ord under förhören tigit under dom? Kan vara eget beslut eller om "ryktena stämmer föräldrarna sagt åt honom att göra det. Fast om killen kan spela ledsen och förtvivlad över sin kompis död så är han nog fullt kapabel att veta hur han ska bete sig på ett polisförhör ! Polisen i Sverige kan ju inte "tvinga en misstänkt att prata om dom vägrar.Sedan var han ju minderårig vid detta tillfälle och då gäller lite andra förhörsmetoder ... varav ochså föräldrar sitter med ...

Mycket möjligt. Kan ju vara därför han inte sa något också...eftersom föräldrarna satt med.

Jag undrar ju dock om han verkligen SPELADE ledsen och förtvivlad. Låt oss leka med tanken att detta var en olyckshändelse. Någonting gick snett och Albin råkade dö. Klart man är ledsen och förtvivlad om man råkar döda en polare...
Citera
2017-02-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Han har ju erkänt men håller inte med om att han mördat grabben, han har bara misshandlat han

Nu syfta jag främst under dem här 3 åren som gått. Ber om ursäkt att du inte förstod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in