• 1
  • 2
2014-05-09, 22:28
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Jag hörde från en säker källa att Vatikanen är innehavare av 1/4 av allt guld som producerats i världen till dags dato. Det gäller för övrigt när man undantar allt guld som finns i alla sakrala symboler och annat prål som förekommer inom organisationen. Var har de fått allt detta guld ifrån, och vad ska de ha det till? Man plundrade ju förvisso Sydamerika och andra ställen på rikedomar förr i tiden, men det mesta guldet har väl producerats i modern tid? Rätta mig gärna om jag har fel.

Vad har vi mer i Vatikanens besittning? Vetskapen om utomjordiskt liv kanske? Monsignor Corrado Balducci skrädde ju inte orden när det gällde flygande tefat och rymdgubbar, och han var ju en slags höjdare inom den katolska kyrkan. Bästa kompis med påven till och med. Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Corrado_Balducci

Det finns nog en hel del smått och gott i Vatikanens skattgömmor. Många filmer och böcker spelar ju på olika sammansvärjningar inom den katolska kyrkan. Finns det kanske ett korn av sanning i detta, eller är allting fantasifoster?
Citera
2014-05-09, 22:36
Medlem
Jag skulle vilja veta vad dom har i sitt bibliotek
Citera
2014-05-09, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xodinx
Jag skulle vilja veta vad dom har i sitt bibliotek
Det sägs att de har böcker! Men det kanske är en lögn, det kan ju vara skalbaggar---
Citera
2014-05-09, 22:43
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad tokigt, jag hörde från än ännu säkrare källa att du har fel!
Vad sade din källa då?

För övrigt är jag säker på att jag inte har fel, eftersom jag är säker på att min säkra källa påstod just det och att Balducci i flera intervjuer talat om flygande tefat.
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2014-05-09 kl. 22:45.
Citera
2014-05-09, 22:50
Medlem
Stämmer säkert. Var ett intressant program på SVT häromdagen om Vatican Bank och deras illegala verksamhet.
Citera
2014-05-09, 22:53
Medlem
En riktig smaellkaramell blir det, daa dom tillgodoser 'den falske profeten' att tjaena Antikrist och vid hans sida styra Vaerldsriket.
Citera
2014-05-09, 22:54
Man har ju sett o läst i DaVinci-koden, eller om det var Änglar och Demoner, att de har originalskript från Kepler, Kopernikus, Galileo o massa andra "kätterska" skrifter. Om det är sant vet nog bara påven, kardinalerna, schweizergardet o de andra anställda vid Vatikanen.

Alltså ovärderliga skrifter.
Citera
2014-05-09, 22:56
Medlem
kul läsa om vad som hände på dom första åren "0-1100 talet"dom har dom äldsta böckerna som är kända i världen.
Citera
2014-05-09, 23:01
Tror dessutom att de har mer än så. 1/4-del av allt guld låter otroligt, men det skulle inte förvåna mig... Den katolska kyrkan är oerhört rik! Jag har undvikit den så gott det går. Min pappa är (icke-troende) katolik o min mamma är protestant. Genast när jag o min syster föddes kom det förfrågningar från den katolska kyrkan, med typ;
-Kan ni tänka er att uppfostra era barn katolskt!?

Men nä, jag fick bli protestant. O har senare gått ur kyrkan helt. Men har dock varit på min farfars o farmors katolska begravningar.
Citera
2014-05-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tror dessutom att de har mer än så. 1/4-del av allt guld låter otroligt, men det skulle inte förvåna mig... Den katolska kyrkan är oerhört rik! Jag har undvikit den så gott det går. Min pappa är (icke-troende) katolik o min mamma är protestant. Genast när jag o min syster föddes kom det förfrågningar från den katolska kyrkan, med typ;
-Kan ni tänka er att uppfostra era barn katolskt!?

Men nä, jag fick bli protestant. O har senare gått ur kyrkan helt. Men har dock varit på min farfars o farmors katolska begravningar.
var fan är du uppväxt i predikstolen??När dina föräldrar fick dn frågan??
Citera
2014-05-09, 23:11
Citat:
Ursprungligen postat av xodinx
var fan är du uppväxt i predikstolen??När dina föräldrar fick dn frågan??
Nja, jag föddes 1980. Min farmor o farfar kom från det katolska Österrike på 40-talet. Så min pappa blev automatisk in i katolska kyrkan när han föddes 1951. Sen tog han väl den "katolska konfirmeringen", eller om det är nått liknande. Sen kom frågorna när han gifte sig med min mamma.
Citera
2014-05-10, 00:28
Medlem
kompis därför sverige är underbart relegonsfrihet spelar ingen roll vad du tror på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in