2014-05-09, 18:21
Medlem
bratemos avatar
Tjena,

Köpte en ny dator, Win 7.

Uppdaterade en massa drivrutiner och under tiden som en av dem uppdaterades inaktiverades nätverkskortet.

Allting avslutades och jag startade om datorn.

Nu har nätverkskortet försvunnit. Jag kan inte aktivera det.

Går jag in på nätverk och internet -> Nätverksanslutningar finns bara "bluetooth" där, inget "anslut till internet"...

Hur löser jag detta?

Har testat att visa dolda mappar.
Har testat att köra via "Felsökningar -> Nätverk och internet -> nätverkskort" "det gick inte att identifiera problemet"

Det går inte att få igång internet ens med sladden.

Edit: Nått med drivrutinerna, Fick upp nått felmeddelande att nätverkskortet inte hade några drivrutiner alls. Plockade fram dem och fick direkt "Drivrutinerna installerades inte"
Senast redigerad av bratemo 2014-05-09 kl. 18:29.
Citera
2014-05-09, 18:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Avinstallerar nätverkskortet under enhetshanteraren. Startar om datorn och då bör Windows känna av en ny maskinvara. Installerar drivrutinen igen och provar på nytt.
Citera
2014-05-09, 18:34
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Avinstallerar nätverkskortet under enhetshanteraren. Startar om datorn och då bör Windows känna av en ny maskinvara. Installerar drivrutinen igen och provar på nytt.

Jag körde in skivan jag fick med när jag köpte datorn.
Håller på att installerar ATM. Annars kör jag ditt tips, du kunnige! Ser dig överallt, ge tips med mera! king!
Citera
2014-05-09, 19:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hur gick det?
Citera
2014-05-10, 03:49
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur gick det?

Har fått igång det efter ett tiotal reboots på datorn, och körde drivers via CD. Den är lite oklar ännu, bla raderades mitt antivirus helt plötsligt (efter en omstart) men kunde återställa det..

Nu väntar jag på fler uppdateringar.. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in