2014-05-09, 17:55
Medlem
Att rka utan filter sgs vara ngot ohlsosammare n med filter, men sedan slog det mig att nr man rker filterfria s rker man ju kanske endast 2/3 av cigaretten jmfrt med vanliga.

S vad r smst fr hlsan egentligen? Rka med filter eller rka utan fast mindre? Hur mycket skit tar filtret egentligen upp?

Hur som helst s smakar det bst med filterfria.
Citera
2014-05-09, 18:01
Medlem
Vindens avatar
Jag tycker det knns och kroppen talar om fr dig att filterlst fan inte r bra. ven om det r "godare". S rimligtvis r det ganska mycket vrre n vanliga cigg. Och hur lngt man rker r ju lite olika.
Jag rkte rda glenn ett tag. De r ju kortare n vanliga cigg. Fabriksfimpar kallade vi dem :-) Men andra sidan ver de rejlt starka s ja.. Summa sumarum s frgiftar du kroppen oavsett vad du rker...
Citera
2014-05-09, 18:09
Medlem
rkte filterfritt och sen gick jag ver till filter, knnes som att jag mdde mkt bttre efter det, nu har jag slutat
Citera
2014-05-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Att rka utan filter sgs vara ngot ohlsosammare n med filter, men sedan slog det mig att nr man rker filterfria s rker man ju kanske endast 2/3 av cigaretten jmfrt med vanliga.

S vad r smst fr hlsan egentligen? Rka med filter eller rka utan fast mindre? Hur mycket skit tar filtret egentligen upp?

Hur som helst s smakar det bst med filterfria.

Utan att vara helt insatt i det hela s borde ju filtret ta upp en hel del. Det du sger om att rka utan fast mindre...stmmer det verkligen? Jag tror fan inte det. Jag rker light-cigg, men jag tror inte jag skulle rka mindre om jag rkte ex. rda marlboro. Kanske i brjan men frr eller senare r man uppe i samma niv.

Cigg utan filter r vl lite som lssnus, dvs. lite mindre hlsosamt n den vanliga ohlsosamma varianten? Ngon expert p omrdet?

Jag skulle rda dig att kra p filter
Citera
2014-05-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
De r ju kortare n vanliga cigg. Fabriksfimpar kallade vi dem :-) Men andra sidan ver de rejlt starka s ja.. Summa sumarum s frgiftar du kroppen oavsett vad du rker...

Var det sjlva tobaksdelen som var kortare d? Fr alla cigaretten blir ju kortare utan filtret

Citat:
Ursprungligen postat av slaxxiz
rkte filterfritt och sen gick jag ver till filter, knnes som att jag mdde mkt bttre efter det, nu har jag slutat

Ni bda verkar allts inte m bra av att rka filterfria, intressant. Sjlv kpte jag nyligen ett paket filterfria John Silver men tycker inte att dom knns s mycket starkare nd. Jag ska nog kra p dessa ett tag och byta tillbaka fr att se om jag ocks mrker skillnad.
Citera
2014-05-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Utan att vara helt insatt i det hela s borde ju filtret ta upp en hel del. Det du sger om att rka utan fast mindre...stmmer det verkligen? Jag tror fan inte det. Jag rker light-cigg, men jag tror inte jag skulle rka mindre om jag rkte ex. rda marlboro. Kanske i brjan men frr eller senare r man uppe i samma niv.

Cigg utan filter r vl lite som lssnus, dvs. lite mindre hlsosamt n den vanliga ohlsosamma varianten? Ngon expert p omrdet?

Jag skulle rda dig att kra p filter

Anledningen till att jag rker mindre r fr att cigaretten blir kortare utan filterdelen, ska jag rka hela ciggen s mste jag ha ngot slags munstycke. Sen kan man ju tycka att jag borde bli rksugen oftare om jag rker mindre per gng, men det blir jag inte. Antagligen fr att jag inte rker s mycket ht samt att jag snusar.
Citera
2014-05-09, 18:30
Medlem
Grejen r att med filterfria cigg s drar du inte ned skiten s lngt ned i lungorna, pH-vrdet i munnen absorberar nikotinet som du vill ha s du inhalerar inte s mycket, det finns ven mindre kolmonoxid i det.
Med cigaretter som Blend Ultralight suger du i dig massa skit & kolmonoxid som ett svin och allt det nr de yttersta kapillrerna i lungorna. Cancer i kapillrerna r obotligt jmfrt med muncancer som har en hyfsad tillfriskningsprocent.
Citera
2014-05-09, 19:14
Medlem
teamforce2s avatar
Man kan ju prova sjlv. Ta ett munbloss med en filtercigg och tryck munnen mot skinnet mellan tummen och pekfingret och bls lngsamt och hrt. Prova sedan samma sak utan filter. Resultatet kommer ckla dig.
Citera
2014-05-09, 19:21
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Var det sjlva tobaksdelen som var kortare d? Fr alla cigaretten blir ju kortare utan filtret

Japp. allt var kortare. Glenn med filter hade tom kortare filter.. de sg ut som minicigtg men med samma diameter. Som sagt, de kallades fr fanbriksfimpar :-)

Citat:
Ni bda verkar allts inte m bra av att rka filterfria, intressant. Sjlv kpte jag nyligen ett paket filterfria John Silver men tycker inte att dom knns s mycket starkare nd. Jag ska nog kra p dessa ett tag och byta tillbaka fr att se om jag ocks mrker skillnad.

Helt rligt, tobak r gift s det spelar ingen roll vad du rker. Du kommer m smre. Ju mer gift desto smre mr du. Filter tar bort en del av skiten men det r samma jvla gift. Som rkare tnker man inte s -vadd, jag mr inte dligt... Men jo, det gr du. Lgg av att rka och sen testa ngra bloss egfter ett par r s inser man det rtt snabbt. Cigg r skit.
Citera
2014-05-10, 01:24
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Grejen r att med filterfria cigg s drar du inte ned skiten s lngt ned i lungorna, pH-vrdet i munnen absorberar nikotinet som du vill ha s du inhalerar inte s mycket, det finns ven mindre kolmonoxid i det.
Med cigaretter som Blend Ultralight suger du i dig massa skit & kolmonoxid som ett svin och allt det nr de yttersta kapillrerna i lungorna. Cancer i kapillrerna r obotligt jmfrt med muncancer som har en hyfsad tillfriskningsprocent.

Allts. Nej. Det dr lter som ngon ihopblandning av nnting du har fantiserat ihop och nnting du har hittat p sjlv. Det r, vgar jag pst, helt kpprtt fel.
Fr det frsta. pH-vrde r ett mtt p surhetsgrad och inte nnting som absorberar nikotin. Det lrde man sig i grundskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in