Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-10, 00:20
  #13
Medlem
CommonKnowledges avatar
Forbes to Dr. Dre: Not So Fast.. You're No Billionaire!

Citat:
It appears Dre only owns 25% of the company ... so the max he'd make off the sale is $800 MIL. After state and federal taxes, he's left with $480 MIL, and when you add in Dre's other assets, that's how Forbes now comes up with $800 MIL. Close but no cigar.
Citera
2014-05-10, 11:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Forbes to Dr. Dre: Not So Fast.. You're No Billionaire!

Det låter rimligt, jag är säker på att Jimmy Iovine med sitt Interscope Records är majoritetsägare i Beats Electronics.
Anledningen till att Beats har blivit ett så starkt varumärke som det blivit, beror inte enbart på att Dre är en fantastisk hiphop-producent som gjort ett namn av sig. En stor del av framgången på produkten beror på att skivbolagsmogulen Jimmy Iovine har satt in hörlurarna i medparten av Interscope-artisternas skivkontrakt med honom. Vilket gör att dessa produkter ska bäras av artisterna i musikvideos och på fritiden. Helt plötsligt når produkten ut till långt många fler kundgrupper än just Dre-fans och så har Beats arbetat sedan 2009/2010.
Citera
2014-05-10, 21:26
  #15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Jag tror Apple skiter i hörurarna. Det är Beats Music och kunnandet bakom den tjänsten de vill åt.

Vad är det som är så mycket värt med Beats Music, som inte Apple har kunnande inom?
Citera
2014-05-30, 08:28
  #16
Medlem
Citat:
the deal would boost Dr. Dre’s net worth from a recent $550 million to somewhere between $700 million and $800 million, making him hip-hop’s richest man.


http://www.forbes.com/sites/zackomal..._medium=social
Citera
2014-05-30, 10:13
  #17
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Vad är det som är så mycket värt med Beats Music, som inte Apple har kunnande inom?

Man tycker ju att Apple borde vara experter inom området redan.
Sälja skitprodukter för ohyggliga priser och skapa en trend.
Citera
2014-05-30, 10:54
  #18
Medlem
kalsongfyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Vad är det som är så mycket värt med Beats Music, som inte Apple har kunnande inom?

Jag tror de vill ha bort Spotify från marknaden. Apple är knappt intresserade av själva beats-lurarna, som någon tidigare nämnde i tråden. Spotify är en stor konkurrent mot Itunes, dock är de båda två olika typer av musiktjänster. Men nu när de köpt upp Beats Music så kommer de ha en stream tjänst precis som Spotify. Och vad jag har läst så betalar Spotify ungefär 4 öre per lyssning till artisterna. Men Beats Music eller ja Apple kommer erbjuda artisterna det dubbla. Jag tror Spotify har fått en värdig konkurrent nu...
__________________
Senast redigerad av kalsongfylla 2014-05-30 kl. 10:56.
Citera
2014-05-30, 15:13
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Man tycker ju att Apple borde vara experter inom området redan.
Sälja skitprodukter för ohyggliga priser och skapa en trend.
Jimmy Iovine är guld värd för Apple med hans erfarenheter och kontakter inom musikindustrin. Givetvis inte värd inte 3 mdr USD men han är en väldigt stor del av det hela.

Edit: Citerade fel inlägg. Men.. äsch.. orkar inte ändra. Svaret står ju här redan.
__________________
Senast redigerad av Enkelfnutt 2014-05-30 kl. 15:57.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback