• 1
  • 2
2014-05-09, 08:35
Medlem
Bertil85s avatar
Du och jag existerar. Därför att vi är någonting.

Därför kommer vi existera i och för all framtid.

Exempel som motsäger detta; är att vi förintas och inte blir någonting;
men det kommer aldrig hända. Då det ej går att göra så.

Kommentarer?
Citera
2014-05-09, 09:15
Medlem
Stormkrashs avatar
Ja vem vet egentligen. Men du kommer inte existera i din nuvarande form i all evighet det är ett som är säkert.
Citera
2014-05-09, 09:20
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkrash
Ja vem vet egentligen. Men du kommer inte existera i din nuvarande form i all evighet det är ett som är säkert.

Vem har bestämt det? Kanske jag gör; kanske jag inte gör.
Citera
2014-05-09, 09:37
Bannlyst
Det beror på hur du definierar existens. Ditt medvetande kommer inte existera i all framtid eller din nuvarande form. Hur kan jag vara säker på detta? jo, eftersom vi haft samtliga dödsfall som kommit upp sig i åren som inte levt vidare än 122 år. När du dör kommer du ätas upp av bakterier och svampar och om några hundra år finns inte ens ditt skelett kvar, du har alltså tekniskt sett blivit delar av kanske en ny människa eller ett nytt träd eller vad som helst.
Citera
2014-05-09, 09:49
Medlem
Stormkrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Vem som har bestämt det vet jag inte, gud kanske

Om det finns flera universum (multiverse teorin) eller att detta universum alltid har funnits bara det att det expanderat för att sen implodera och börja om på nytt så finns det en chans att du alltid kommer att existera rent statistiskt i din nuvarande form.

Eller så är det inte så och du upphör existera när du dör.

Om man ska vara lite flummig kanske det kommer finnas någon människa i framtiden som nästan är identisk med dig och då lever ju du vidare på ett sätt.
Citera
2014-05-09, 10:32
Medlem
TovesTrolls avatar
wow shit va ljup du är!
Citera
2014-05-09, 10:40
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormkrash
Vem som har bestämt det vet jag inte, gud kanske

Om det finns flera universum (multiverse teorin) eller att detta universum alltid har funnits bara det att det expanderat för att sen implodera och börja om på nytt så finns det en chans att du alltid kommer att existera rent statistiskt i din nuvarande form.

Eller så är det inte så och du upphör existera när du dör.

Om man ska vara lite flummig kanske det kommer finnas någon människa i framtiden som nästan är identisk med dig och då lever ju du vidare på ett sätt.

Gud kan inte göra något. Eller kan hen?
Citera
2014-05-09, 12:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

För att citera poeten Szymborska:

De dödliga - 100 av 100
En siffra som hittills stått sig
Citera
2014-05-09, 20:10
Medlem
Pendeks avatar
Vi existerar alltid. Om det betyder allt kroppen är uppbyggd av. Men är jag kroppen? Vem är jag som identifierar sig med kroppen?

Denna jag kanske inte existerar för evigt.

Är kroppen bara något som vi har för att få en mening med tillvaron? Vem är det då som vill få en mening med tillvaron?
Citera
2014-05-09, 20:22
Medlem
Om universum lider mot ett slut i stuk med 'heat death' kommer all information om allas existens att fullkomligt förintas.
Fram tills dess då är ju ganska så lång tid, nästan all framtid värd att kallas så.
Citera
2014-05-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
wow shit va ljup du är!

Bra stavat din jävla säl.
Citera
2014-05-27, 15:14
Bannlyst
Du har fel i ditt grundresonemang. Vi kommer att förintas och inte bli någonting. All fakta tyder på att så kommer ske. Att det skulle vara en omöjlighet är bara ditt önsketänkande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in