Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-10, 12:19
  #13
Medlem
Detta har försökts tidigare, och det funkar inte som så att man kan boka in sig på den hel stad en hel dag.

Dessutom är tradition ett viktigt argument. SvP kan tex inte boka Kungsan (dit vänstern går) 1 maj nästa år.

Detta är alltså inte bara barnsligt av kommunalrådet, det är okunnigt också.
Citera
2014-05-11, 16:32
  #14
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Äh, är väl bara bra att det får åka runt och se sig lite omkring, bli mer världsvana, öppna för andra kulturer. Exponeras för fler potentiella väljare.

Har de nånsin kört något stort i en norrlandskommun, eller varför inte någon ö?
Citera
2014-05-11, 19:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Hahaha Ärligt talat! Håll det någon annan stans om ni måste. Stackars Jönköpingsbor har nog fått nog av allt rabalder och vill nog bara ha en vanlig Första Maj eller gå ut på en picnic med familjen.
Det är kommunala politiker som har bokat torget. De talar ju inte för hela Jönköpings medborgare. De flesta gaphalsarna utgjordes dessutom av vänsternissar.
Citera
2015-04-30, 17:38
  #16
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Under mina nattliga bravader på internet drog denna rubrik i expressen min uppmärksamhet: http://www.expressen.se/gt/jonkoping...erna-nasta-ar/



Då Svenskarnas Parti i tre efter varandra följande år har hållit demonstration i staden den 1 maj drar jag slutsatsen att ytterligare en var planerad 2015. Hur hanteras detta? Får någon annan stad den tvivelaktiga äran att agera skådeplats för detta politiska spektakel? Eller planeras demonstrationen att trots detta genomföras på de kvarvarande obokade platserna?

2012 i Eskilstuna stora kravaller
2013 i Jönköping medel kravaller
2014 i Jönköping små kravaller
2015 vart ska den hållas?
Citera
2015-04-30, 22:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
2012 i Eskilstuna stora kravaller
2013 i Jönköping medel kravaller
2014 i Jönköping små kravaller
2015 vart ska den hållas?
Ingenstans. Det blir ingen demonstration i år har det sagts.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback