Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Just därför skall inte hederliga svenssons någonsin överväga att låna ut pengar till andra människor, bättre att investera på börsen med mindre risk och större chans till avkastning.
Varför beblanda sig med fattiga idioter utan kreditvärdighet? Det är som att be om problem...
Jag både håller med och inte, nej helt vanliga Svenssons utan någon anknytning till undre världen ska nog inte syssla med utlåning, men har du bra gubbar runt dig så tycker jag definitivt att du ska låna ut om det nu finns folk som vill låna. Det är ju där skon klämmer, har man kundstocken så kommer man tjäna grymma pengar utan att göra något. Pengarna är ute och förökar sig medan du kan syssla med annat. Men som jag sa, det är alltid någon som kommer strula och då måste man sätta ner foten, och då är det en stor fördel att kunna lyfta luren, och dels slippa ta i den biten själv, plus att de är vana vid sånt och det ska vara rätt man på rätt plats. Det brukar räcka med en hård markering för att det ska räcka och ge eko till övriga låntagare så man kan dra nytta av ringarna på vattnet där.