• 1
  • 2
2014-05-09, 01:54
Medlem
Finns det någon som kan låna mig 100000 kr i 8 månader betalar tillbaka 150000 kr.
Citera
2014-05-09, 01:57
Medlem
emmarrs avatar
Finns det någon som kan återuppstå här och nu?
Citera
2014-05-09, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-M
Finns det någon som kan låna mig 100000 kr i 8 månader betalar tillbaka 150000 kr.

Du borde kanske fråga en abbot som jag vet skulle vilja hjälpa dig. Abrovink: Gå igenom din källare. Varje svensk källare är värd minst 20 000 kr. Sälj gamla saker som du icke behöver.
Citera
2014-05-09, 03:43
Medlem
revodnebs avatar
det kan jag fixa, ger du mig guld för 200K som collateral och en ränta på 25% så är det lugnt,
Citera
2014-05-09, 04:16
Medlem
Läskigs avatar
Förmodligen inte...

Vad ska du ha pengarna till? Hur ska du få tag i 150000:- om 8 månader om du måste låna 100000:- nu?
Citera
2014-05-09, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Hur ska du få tag i 150000:- om 8 månader om du måste låna 100000:- nu?
Med den logiken så borde ju även alla banklån ifrågasättas. Varför behöver du 3 mille idag och hur ska du kunna få ihop till 3.5 om 10 år när du inte har 3 idag?

Tankevurpan är ett faktum.
Citera
2014-05-09, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
det kan jag fixa, ger du mig guld för 200K som collateral och en ränta på 25% så är det lugnt,
25% på vad och inom vilket tidsspann?
Citera
2014-05-09, 05:41
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sinaloa-
Med den logiken så borde ju även alla banklån ifrågasättas. Varför behöver du 3 mille idag och hur ska du kunna få ihop till 3.5 om 10 år när du inte har 3 idag?

Tankevurpan är ett faktum.

Ja fast man får inte bara låna 3 mille på banken till vad som fattar du väl?
Banken måste veta vad du ska köpa och förmodligen/vanligtvis är det en fastighet som banken tar i pant om du inte degar tillbaka, pucko!
Citera
2014-05-09, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Ja fast man får inte bara låna 3 mille på banken till vad som fattar du väl?
Banken måste veta vad du ska köpa och förmodligen/vanligtvis är det en fastighet som banken tar i pant om du inte degar tillbaka, pucko!

Det tror jag vilken långivare som helst skulle vilja med tanke på att det inte direkt är sms-lån man tar. Små belopp, små återkrav. Stora belopp, större återkrav. Logik.

Banken lånar ut blankolån till bilköp också. De tar inte bilen i pant. Men där säkrar banken upp det med annat upplägg.
Citera
2014-05-09, 16:32
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Det tror jag vilken långivare som helst skulle vilja med tanke på att det inte direkt är sms-lån man tar. Små belopp, små återkrav. Stora belopp, större återkrav. Logik.

Banken lånar ut blankolån till bilköp också. De tar inte bilen i pant. Men där säkrar banken upp det med annat upplägg.

Du tror fel.

De kräver att du har inkomst och ordnad ekonomi vilket gör att de riskerar mindre än om en privatperson lånar dig pengar helt utan garantier.
Citera
2014-05-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Du tror fel.

De kräver att du har inkomst och ordnad ekonomi vilket gör att de riskerar mindre än om en privatperson lånar dig pengar helt utan garantier.

Bluestep har lite andra krav, där kan du ha betalningsanmärkningar, de är mer intresserade av din framtida förmåga än din historik, vilket är en vettig utgångspunkt.

Apropå risker, så riskerar låntagaren betydligt mer av att låna av en privatperson än en bank, då banken inte sätter ett avsågat i käften på dig när du slarvar med betalningen.
Citera
2014-05-09, 18:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Bluestep har lite andra krav, där kan du ha betalningsanmärkningar, de är mer intresserade av din framtida förmåga än din historik, vilket är en vettig utgångspunkt.

Apropå risker, så riskerar låntagaren betydligt mer av att låna av en privatperson än en bank, då banken inte sätter ett avsågat i käften på dig när du slarvar med betalningen.

Just därför skall inte hederliga svenssons någonsin överväga att låna ut pengar till andra människor, bättre att investera på börsen med mindre risk och större chans till avkastning.

Varför beblanda sig med fattiga idioter utan kreditvärdighet? Det är som att be om problem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in