2014-05-09, 01:24
Medlem
Hej, hittade ingen tråd som tog upp detta. Jag ska nämligen ner till sthlm om några veckor och tänkte köpa mig en ny garderob nu när jag äntligen har råd. Men jag vet inte vars jag ska vända mig

Är det någon som vet vars jag kan få tag på lyxiga designkläder (både vacka klänningar och helt vanliga jeans) i större storlekar?
Citera
2014-05-09, 01:47
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag har hört att sopsäckar på Clas Ohlson ska passa kvinnofolk som varken kan eller vill gå ner i vikt för att gå ifrån detta fasansfulla tankesätt de hört på skolan sin - "alla är lika vackra". Verkligen inte.

Jävla idiot ^

Faktum är att jag har lyckats gå ner i vikt och nu mer handlar bland de "vanliga" storlekarna men jag kommer allt för väl ihåg de hemska åren då man fick besöka plus size-butikerna (hemska för att man kände sig uttittad, inte för att jag tycker det är fel).

Jag handlade mycket på Åhlénshuset, de har en stor plus size-avdelning med både sina egna Å+-kläder samt MÅNGA märkeskläder i större storlekar. Även PUB-huset har en plus size-avdelning som jag fastnade för.

Du har även Big and trendy: http://www.bigandtrendy.se/group.asp?group=1

Annars så räcker det långt att både H&M (BiB), Kappahl (XLNT) samt Lindex (Generous) har betydligt större sortiment än i andra städer så en dag i city kan gagna dig mycket bara genom att du går igenom de vanliga klädbutikerna.

Hoppas du hittar din drömgarderob, lycka till
Citera
2014-05-09, 01:53
Medlem
Tack för tipset, men jag är mer ute efter dyrare designkläder nu när min plånbok erbjuder dom summorna

Alltså på andra butiker än Lindex, Åhlens osv
Senast redigerad av jockepockekatt 2014-05-09 kl. 01:55. Anledning: glömde att skriva sista raden.
Citera
2014-05-09, 02:41
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockepockekatt
Tack för tipset, men jag är mer ute efter dyrare designkläder nu när min plånbok erbjuder dom summorna

Alltså på andra butiker än Lindex, Åhlens osv

Som jag skrev så har faktiskt Åhléns City många märkesavdelningar inom sitt plus size-koncept(alltså INTE egna kläder som Åhléns skapat utan designerkläder) och där hittar man märken som inte finns någon annanstans i Sverige. Jag köpte kläder för 1000-3000 kronor per plagg där för 5+ år sedan så du behöver inte oroa dig för att dom är för billiga...

Du behöver inte sätta drygsmileysar då man gör ett ärligt försök att tipsa.

Även PUB tar in många märken som inte finns i större storlekar i Sverige och Big and trendy hade sina fördelar även fast de gör mer klassiska kläder

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Hela ditt inlägg går ut på att du varit fet och ful och därefer gått ner i vikt för att varit åtråbar, så vad är ditt problem? Du erkänner öppet att att plus-size (för tjockisar) var något för dig i början när du var otrovärd och fet, men att du sedan gått ner i vikt och blivit vacker. Har du svårt med skillnaden mellan fet och ful och smal och vacker?

Du är totalt off topic nu, men nej, jag ser inte kopplingen. Tycker att större personer kan vara mycket attraktiva. Tråden handlar dock inte om huruvida jag ser skillnader, utan om var TS kan hitta märkeskläder.
Citera
2014-05-10, 12:49
Medlem
exquisitelys avatar
Aces
Stockholmsvägen 18 Lidingö Telefon: 08–21 63 00
Kläder och skor upp till stl 50.
www.acessverige.se

Big and trendy
Jakobsbergsgatan 6, Telefon: 08–611 23 23
Är ett eldorado för kvinnor i storlekarna 42/44–52/54. Läckerheter från Almia, Wico, Masai, Brunella, Ciso, Elton, Pas, Zizzi, Merrytime (stretchjeans i tre olika längder), Stay in Place’s sport-BH’s och baddräkter och ytterkläder från Gelco
www.bigandtrendy.se

Gunilla Pontén
Mästersamuelsgatan 10. Telefon, 08–611 10 22
Välskräddat sortiment med något för alla upp till XXL, modellerna är generösa och välsittande även på stora kroppar
www.ponten.com

Gudrun Sjödén
Telefon: 08–642 65 00
Färgstarkt och personligt för alla former upp till XXL.
www.gudronsjodin.com (även vintage avdelning).

Marga Ståhl
Djurholmstorg. Telefon: 08–755 45 00.
Klassiska kläder, välsytt spännande. Märken som Merrytime, Mc scott
Molly Jo, Shneiders, Nocetta, Svesco, NP, Saint James . Upp till storlek 48.
www.marga.se

Modedrive
Odenplan Telefon: 08–34 38 38.
Blandade märken, mycket fest.
www.modedrive.se

Svenska kläder
Sveavägen 94. Telefon: 08–673 49 10.
Personlig butik som satsar på service upp till storlek 56.
www.svenskaklader.se

Udda mått
Vallentuna centrum. Telefon: 08–511 773 66.
Upp till storlek 56.
www.uddamatt.se

http://www.vintagekartan.se/059445/XL_Second_Hand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in