• 1
  • 2
2005-08-17, 17:06
Medlem
hundens avatar
Inte första, men förhoppningsvis sista. Sluta posta siter där man kan köpa receptbelagda läkemedel.
Detta är ett offentligt forum. Och med det menas att vem som helst kan läsa texten/informationen som Du skriver. Och då innefattas även polis. (självklart!)

Du tänker; "Äh, gör väl ingenting"

Jo det gör det visst!

Lille Kalle 13 år kanske vill vara tuff och beställer hem 50 Tramadol. Stoppar i sig 600mg och får ett epelepsianfall, samt andningsdeppression, vilket medför att Kalle förmodligen dör. Självklart kan han säkert hitta informationen om var man köper läkemedel någon annanstans, men låt bli att posta den här.

Polisen gillar inte denna typer av sidor. Och dom gillar INTE att folk beställer hem klassifierade droger osv. Men däremot gillar dom säkert att få några gratis site-tips, som vissa klantskallar till användare lägger in lite titt som tätt.

Titta på den DEA i USA. Dom stängde för en tid sedan ett antal sidor där läkemedel som valium mfl såldes.
Och den informationen fick dom även från Interpol. Och Interpol kanske fick nåt tips från den svenska polisen.

Tänk lite för fasiken.

Hoppas fler håller med mig, vilket jag tror.
Citera
2005-08-17, 18:55
Medlem
Herr obersts avatar
Hunden i egenskap av? :P
Citera
2005-08-17, 18:56
Medlem
Jag har bara så jävla svårt att ta folk som dig på allvar, snälla lilla du, kalle 13, sluta blanda stora och små bokstäver.
Citera
2005-08-17, 19:47
Medlem
håller då med Hunden iallafall
Citera
2005-08-17, 19:55
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.alban
Jag har bara så jävla svårt att ta folk som dig på allvar, snälla lilla du, kalle 13, sluta blanda stora och små bokstäver.
hade du något mer att tillföra ? Varför har du svårt att ta mig på allvar? Är det mitt resonemang, eller är det möjligtvis mina exempel?
Vill gärna veta!

Alla har inte kontakter på hemmaplan så att säga, därav att jag skrev denna tråden.
Citera
2005-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
hade du något mer att tillföra ? Varför har du svårt att ta mig på allvar? Är det mitt resonemang, eller är det möjligtvis mina exempel?
Vill gärna veta!

Alla har inte kontakter på hemmaplan så att säga, därav att jag skrev denna tråden.

Denna tråd är överhuvudtaget helt onödig eftersom dess innehåll ändå nämns i nästan varje tråd, vilket man blir väldigt less på i längden. Det är klart att det tål att upprepas men att skapa enskilda trådar om något som ändå finns så gott om kan vara en anledning till mångas irritation. Det är min åsikt ialla fall.
Citera
2005-08-18, 22:00
Medlem
Porrpojkes avatar
Bra info kmpis...att beakta helt klart...må väl
Citera
2005-08-18, 22:07
Medlem
Det är ju bara att söka på typ: Tramadol+internetapotek. Eller nåt liknande på google så kommer 1000 stycken upp. Lika lätt för polisen som för osss som för Kalle.

Men. Har man lite mer "hemliga" apotek så ska man självklart inte skriva ner de på FB.
Citera
2005-08-18, 23:01
Medlem
jonkeSthlms avatar
Citat:
Inte första, men förhoppningsvis sista. Sluta posta siter där man kan köpa receptbelagda läkemedel.
Detta är ett offentligt forum. Och med det menas att vem som helst kan läsa texten/informationen som Du skriver. Och då innefattas även polis. (självklart!)

Jo det gör det visst!

Lille Kalle 13 år kanske vill vara tuff och beställer hem 50 Tramadol. Stoppar i sig 600mg och får ett epelepsianfall, samt andningsdeppression, vilket medför att Kalle förmodligen dör. Självklart kan han säkert hitta informationen om var man köper läkemedel någon annanstans, men låt bli att posta den här.

Polisen gillar inte denna typer av sidor. Och dom gillar INTE att folk beställer hem klassifierade droger osv. Men däremot gillar dom säkert att få några gratis site-tips, som vissa klantskallar till användare lägger in lite titt som tätt.

Titta på den DEA i USA. Dom stängde för en tid sedan ett antal sidor där läkemedel som valium mfl såldes.
Och den informationen fick dom även från Interpol. Och Interpol kanske fick nåt tips från den svenska polisen.

Tänk lite för fasiken.

Lägg av nu! Fattar vad du menar, men är du inte lite väl nojig/löjlig.
Citera
2005-08-19, 02:39
Medlem
auto100560s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkeSthlm
Lägg av nu! Fattar vad du menar, men är du inte lite väl nojig/löjlig.

Vad menar du? Tycker du det är bra att posta adresser till internetapotek på publika forum?
Citera
2005-08-19, 02:44
Medlem
Citat:

Jo det gör det visst!

Tänk lite för fasiken.

Och vad spelar det för roll tror du?? Har inte polis/tull någon koll annars? Man öppnar utrikespost tillsammans med narkotikahund ca 2-4 dagar i veckan utan "koll på forumen" (snart får ni ett inlägg av StorMamma då hon påstår att jag har fel).
Citera
2005-08-19, 03:49
Medlem
carlinos avatar
Har inte utländska apotek och liknande någon åldergräns? Det är dåligt.
Nä, minderåriga kan hålla sig till alkohol och brass. Lite kul måste de få ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in