Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-08, 17:01
Bakrund, kör nyaste versionen av Firefox och OSX.

Har sedan en tid varnats för att en eller fler plug-ins är inte uppdaterade och därmed utgör säkerhetsrisk. Brukar givetvis alltid att se till att all mjukvara är uppdatera och korrekt. Jag kör Firefox som webbläsare, har gjort det väldigt länge och jag anser att det är den smartaste webbläsaren. Jag är alltså inte nybörjare när det kommer till Firefox.

Dock har den börjat strula något så inne helvete då den låter mig inte uppdatera en Java Applet Plug-in. Det kommer alltid upp som utdaterad och därmed utgör säkerhetsrisk för mitt system.

Så här ser det ut:
http://imgur.com/jBy6myA

Att uppdatera och verifiera Java Applet Plug-in funkar alltså inte och samma status fortsätter att synas

Jag har googlat efter svar om det kan vara så att programmen inte är kompatibla, men har inte hittat något än.

Någon människa klokare och visare än mig här som kan assistera?^

Tack på förhand.
Citera
2014-05-08, 17:33
Medlem
StyleWarss avatar
Leta reda på Firefox i mappen program. Avsluta Firefox.

Högerklicka Firefox-ikonen och välj "Get Info" (visa info)

Om rutan för "Run in 32-bit Mode" (Kör i 32-bitarsläge) är ikryssad, klicka ur den.
Citera
2014-05-08, 18:57
Kanske skulle ha skrivit att jag redan kollat det, gjorde tyvärr ingen skillnad.
Citera
2014-05-09, 16:31
Medlem
Littons avatar
Java-applet till FF är inte en plugin utan en insticksmodul. Min är inaktiverad, vill minnas att FF gjorde det själv för några versioner sedan. Behöver du uppdatera Java så hämtar du ny version via Apple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in