2014-05-08, 16:56
Medlem
Idag fick jag en, vad jag anser vara, en lysande idé när jag satt framför datorn!

Jag kollade runt på gymgrossistens hemsida efter olika fettförbrännare, aptitdämpande m fl. Och när man ser igenom innehållsförteckningen så innehåller de allra flesta inte mer än koffein, och väldigt basic kryddor och liknande, som skulle gå att köpa på ica för en betydligt mycket billigare peng!

Så om vi stryker biten med koffein, och fokuserar på kryddorna, så borde det lämpligtvis vara väldigt enkelt att göra sin egen fettförbrännare i form av exempelvis te/soppa! En soppa som inte består av något annat än olika kryddor. Alltså en nollkalori-drink som höjer kroppstemperaturen.

Är det någon som har provat detta? Har någon tips på hur man bäst skulle kunna göra? Recept?
Citera
2014-05-08, 17:05
Medlem
Galetnices avatar
Alla dessa fettförbrännare du hittar på gymgrossisten och liknande sidor är bara bluff. Koffeinet är det enda i deras mixar som faktiskt gör någonting. Vill du ha riktig fettförbrännare får du väll läsa på om DNP
Citera
2014-05-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galetnice
Alla dessa fettförbrännare du hittar på gymgrossisten och liknande sidor är bara bluff. Koffeinet är det enda i deras mixar som faktiskt gör någonting. Vill du ha riktig fettförbrännare får du väll läsa på om DNP

Helt och hållet bluff är det inte, kryddorna höjer kroppstemperaturen vilket ökar förbränningen och vissa kryddor, exempelvis chili, verkar också ha en viss effekt på aptiten. Dock så förstår jag vad du menar
Citera
2014-05-08, 20:49
Medlem
Med tanke på att kryddor gör dig hungrig känns det som en ganska usel ide.
Citera
2014-05-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teliot
Helt och hållet bluff är det inte, kryddorna höjer kroppstemperaturen vilket ökar förbränningen och vissa kryddor, exempelvis chili, verkar också ha en viss effekt på aptiten. Dock så förstår jag vad du menar

Att hålla på som du gör nu är som att sila bort mygg, men svälja kameler. Det du håller på med måste anses som trams och det gör noll nytta oavsett om Gymgrossisten eller annat media skriver något annat. Varken kryddor eller koffein ökar fettförbränningen så pass mycket att det ens ska vara värt att nämna som ett tips till någon som vill gå ner i vikt.
Citera
2014-05-09, 14:18
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Att hålla på som du gör nu är som att sila bort mygg, men svälja kameler. Det du håller på med måste anses som trams och det gör noll nytta oavsett om Gymgrossisten eller annat media skriver något annat. Varken kryddor eller koffein ökar fettförbränningen så pass mycket att det ens ska vara värt att nämna som ett tips till någon som vill gå ner i vikt.
Dock ger ju koffein en mättnadskänsla, för mig i alla fall. Skulle dock inte köpa ripped hardcore eller liknande produkt för det. Cola Zero fungerar lika bra. Bukfylla från vätskan, 0 kalorier och ökad mättnadskänsla från koffeinet. Winwin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in