• 1
  • 2
2014-05-07, 23:45
Medlem
Hej, som rubriken lyder tror att mitt ex ljuger om att han har cancer.

Vi har varit tillsammans i 4 år fram och tillbaka, för jag har varit utomlands längre perioder och även han. Under dessa perioder har vi inte varit tillsammans, men så fort vi kommit hem så har vi på något sätt alltid hittat tillbaka. Men vårt förhållande har varit som en bergochdalbana vissa gånger, för jag kan inte lita på honom för att han innan vi vart tillsammans varit otrogen mot sitt ex med mig flertal gånger. Nu på senare tid så har vi haft det riktigt bra, men jag känner att jag vill leva mitt liv och resa och gör saker utan honom. Känner även att han planerar vår framtid, då jag är en som tar dagen som den kommer och då uppstår det ett problem. Han vill exempelvis flytta till en större lägenhet som vi kan bo i tillsammans och skaffa barn etc. Förstår kanske att han vill skaffa familj då han är 29 och jag är 21, men jag känner mig inte redo för det. Vill göra så mycket annat innan jag skaffar familj. I dagsläget bor jag hos honom ganska ofta men bor även hemma mycket.
Hur som helst så jag tog upp detta med honom för drygt 1,5 månad sen och sa att jag ville göra slut. Han ville inte det, för jag var hans allt osv. Efter det bodde jag hemma ca 2 veckor och då smsade vi lite gran och en dag så ser jag på Facebook att jag ligger på sjukhuset, då ringer jag honom. Det visade sig att han åkt till sjukhuset för att han haft bröstsmärtor och han var där någon dag och de tyckte inte att det såg bra ut. Ytligare några dagar senare så skulle han tillbaka för att få provsvar då ”visade” det sig att han hade cancer. Det var en elakartad cancer, han mådde jätte dåligt över detta och ville att jag skulle finnas där. Eftersom att jag älskar honom så finns/fanns jag där för honom, för vi har ju ändå trots allt varit tillsammans. Han fick genomgå 2 operationer, låg på sjukhuset ett bra tag.
Jag fick ALDRIG hälsa på honom, varje gång jag ville så ville han inte att jag skulle se honom i det skicket eller så var han redan påväg hem. Han har fått papper från sjukhuset, men ville inte öppna det då jag var där. Han har varit och festat trots att han visste att han hade cancer. Då vi har sex så tar han inte av sig tröjan för han vill inte att jag ska se ärren efter operationen, han säger att han skäms och känner sig ful. Alla dessa småsaker får mig att misstänka att han ljuger för att få ha kvar mig i sitt liv. Trots att vi varit tillsammans så länge så vet jag helt ärligt inte om han ljuger eller inte. Så hur ska jag få reda på det? Känner mig så förvirrad, men vill bara veta sanningen. Ljuger han då vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Senast redigerad av sommartider19 2014-05-07 kl. 23:48.
Citera
2014-05-07, 23:50
Medlem
mario.ms avatar
Hahahaha vilken jävla glidare till pojkvän om han ljuger

Du överraskar honom självklart nästa gång han ligger "inne"
Citera
2014-05-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommartider19

Vi har varit tillsammans i 4 år fram och tillbaka, för jag har varit utomlands längre perioder och även han. Under dessa perioder har vi inte varit tillsammans, men så fort vi kommit hem så har vi på något sätt alltid hittat tillbaka. Men vårt förhållande har varit som en bergochdalbana vissa gånger, för jag kan inte lita på honom för att han innan vi vart tillsammans varit otrogen mot sitt ex med mig flertal gånger. Nu på senare tid så har vi haft det riktigt bra, men jag känner att jag vill leva mitt liv och resa och gör saker utan honom. Känner även att han planerar vår framtid, då jag är en som tar dagen som den kommer och då uppstår det ett problem. Han vill exempelvis flytta till en större lägenhet som vi kan bo i tillsammans och skaffa barn etc. Förstår kanske att han vill skaffa familj då han är 29 och jag är 21, men jag känner mig inte redo för det. Vill göra så mycket annat innan jag skaffar familj. I dagsläget bor jag hos honom ganska ofta men bor även hemma mycket.
Hur som helst så jag tog upp detta med honom för drygt 1,5 månad sen och sa att jag ville göra slut. Han ville inte det, för jag var hans allt osv. Efter det bodde jag hemma ca 2 veckor och då smsade vi lite gran och en dag så ser jag på Facebook att jag ligger på sjukhuset, då ringer jag honom. Det visade sig att han åkt till sjukhuset för att han haft bröstsmärtor och han var där någon dag och de tyckte inte att det såg bra ut. Ytligare några dagar senare så skulle han tillbaka för att få provsvar då ”visade” det sig att han hade cancer. Det var en elakartad cancer, han mådde jätte dåligt över detta och ville att jag skulle finnas där. Eftersom att jag älskar honom så finns/fanns jag där för honom, för vi har ju ändå trots allt varit tillsammans. Han fick genomgå 2 operationer, låg på sjukhuset ett bra tag.
Jag fick ALDRIG hälsa på honom, varje gång jag ville så ville han inte att jag skulle se honom i det skicket eller så var han redan påväg hem. Han har fått papper från sjukhuset, men ville inte öppna det då jag var där. Han har varit och festat trots att han visste att han hade cancer. Då vi har sex så tar han inte av sig tröjan för han vill inte att jag ska se ärren efter operationen, han säger att han skäms och känner sig ful. Alla dessa småsaker får mig att misstänka att han ljuger för att få ha kvar mig i sitt liv. Trots att vi varit tillsammans så länge så vet jag helt ärligt inte om han ljuger eller inte. Så hur ska jag få reda på det? Känner mig så förvirrad, men vill bara veta sanningen. Ljuger han då vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Vad är det för jävla kalleankarelation ni har egentligen? Slit av fanskapet tröjan och se om han har sina påstådda ärr så är saken ut världen?

Om du inte ens får se hans kropp så vad fan är det att stanna kvar vid?
Citera
2014-05-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mario.m
Hahahaha vilken jävla glidare till pojkvän om han ljuger

Du överraskar honom självklart nästa gång han ligger "inne"

Ja, det tänker jag göra! Men var inte pratat med honom på några dagar så tror att han inte är inne. Men så fort jag får reda på det så kommer jag åka dit!

Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Vad är det för jävla kalleankarelation ni har egentligen? Slit av fanskapet tröjan och se om han har sina påstådda ärr så är saken ut världen?

Om du inte ens får se hans kropp så vad fan är det att stanna kvar vid?

Har faktiskt funderat på det.. Känns ju ändå lite hemskt att jag inte kan lita på honom..
Vill egentligen inte stanna kvar, men har han cancer så känner jag mig tvungen till att göra det..
Citera
2014-05-08, 00:23
Medlem
SkepticalHippos avatar
Åh herregud...

Det låter ju onekligen jävligt skumt. Vadå elakartad cancer? Vilken typ av cancer? Det medföljer liksom alltid en beskrivning. Man kan ha godartade och elakartade tumörer och om de är just elakartade så är det cancer. Elakartad cancer är som att säga ungefär cancercancer.

Du måste ställa honom mot väggen alltså. Om du inte vill kalla honom lögnare rakt ut så kan du säga att du känner att du ställer upp för honom men att det känns som att han stänger dig ute genom att inte ens lita på att du tål att se ärren. Jag har flera mindre och ett stort operationsärr och dessa syns än idag, flera år efter operationerna, så om han i framtiden skulle säga att de har bleknat så mycket att de inte syns så kan jag bekräfta att så är inte fallet. Om han ljuger så måste ju det vara utvägen han hade tänkt ta, alternativt att han kommer skära sig eller något.

Du är den enda som kan svara på om han verkligen kan vara så dum att han ljuger ihop det. En ännu viktigare fråga är om du oavsett tycker att du är ihop med honom av rätt anledning? Det är absolut synd om honom om han kämpar mot cancer men varför skulle det innebära att det är rättvist mot er båda att du fortsätter vara ihop med en person som du inte är kär i? Samtidigt kan du inte ens lita på att han är allvarligt sjuk så jag tror faktiskt att den stora frågan är varför du är ihop med honom överhuvudtaget och inte huruvida han ljuger.
Citera
2014-05-08, 01:00
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Om han nu ser dig så viktig i sitt liv så skulle han dela hela sitt liv med dig. Blir man så allvarligt sjuk så kan jag lova dig att rädslan gör att man vill ha någon att dela allt det jobbiga med.

Tycker det är uppenbart att han ljuger - och som någon innan skrev, han skulle redan fått veta av läkarna att det är bara elakartade tumörer som kallas cancer.

Börja ställ lite krav och motfrågor, om du nu ens vill slösa mer energi på en så egoistisk gris. Det hela är bara destruktivt.
Citera
2014-05-08, 01:17
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:

Och om han ljuger??
Uppenbarligen vill han väldigt gärna ha dig kvar i sitt liv, kosta var det kosta vill..
Det är allt du behöver vara medveten i!
Citera
2014-05-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ja, det tänker jag göra! Men var inte pratat med honom på några dagar så tror att han inte är inne. Men så fort jag får reda på det så kommer jag åka dit!

Har faktiskt funderat på det.. Känns ju ändå lite hemskt att jag inte kan lita på honom..
Vill egentligen inte stanna kvar, men har han cancer så känner jag mig tvungen till att göra det..
När jag läser sådant blir jag riktigt förbannad, vilken svag kvinna du verkar vara, hur kan du ens fundera på att stanna kvar hos en person för att denna person är sjuk? Okej att du inte behöver överge honom helt och hållet, men ni kan ju vara kompisar och ge honom stöttning på detta sätt.
Lämna killen, han är uppenbarligen inte frisk i huvudet, skulle han haft cancer skulle du märka detta på honom när ni umgås, framför allt skulle hans sexlust antagligen försvinna.
Å andra sidan, han kan väl inte vara så korkad att han ljuger om en operation, ärren försvinner aldrig, ett alternativ kan faktiskt vara att han legat inne för att till exempel ta bort ett ofarligt födelsemärke eller något annat ofarligt och hävdar att det är cancer.
Citera
2014-05-08, 10:24
Medlem
Katzyns avatar
Det här låter ju väldigt suspekt måste jag säga. Både att han får "cancer" så kort efter att du gjort slut när han ville ha dig kvar, att han, när han nu fått "cancerdiagnosen" genast blir som en leach som vill att du ska vara där hela tiden och trösta, och att han är "hemlighetsfull" om alla detaljer och inte visar något som skulle vara bevis för cancern.

Om jag hade fått cancer efter att nyss ha blivit dumpad har jag svårt att tro att jag skulle vilja använda det som ett argument för att få tillbaka personen. Snarare skulle jag nog tänka "lika bra för X att slippa dras ner i mörkret av mig och min sjukdom" och dra mig undan, när det ändå var en person som inte ville ha mig längre.

Om jag ändå ville ha tillbaka personen kan man ju knappast undgå att tänka tanken att exet kommer tro att man ljuger. Därför hade jag ju varit så ärlig jag kunde med att bjuda till sjukhuset, visa papper från sjukhuset, beskriva diagnosen etc. Man vill ju inte att nån man vill vara med ska gå och tänka att man ljuger om cancer för att få tillbaka den liksom.

Jag tycker du ska försöka fråga snällt om "bevis" så som fullständig diagnos, dokumentation etc. Om han vägrar det tycker jag du ska säga som det är helt enkelt. Att du inte vet vad du ska tro i och med läget och att du skulle må bättre om du kunde få en klarare bild av vad det är för "sjukdom" han har genom att få läsa journal el dylikt.
Citera
2014-05-08, 11:51
Medlem
Efter fyra år tillsammans så borde du kräva att få se papperna från sjukhuset.
Och åka till sjukan! Du får dra till med att du är sååå orolig.
Detta verkar jäkligt skumt tycker jag.
Citera
2014-05-08, 11:59
Bannlyst
Du är bara 21. Du ska inte skaffa barn på länge.
Citera
2014-05-08, 12:24
Medlem
Haha tvivlar på att han klarar av att ha sex om han har haft stora operationer nyligen... fyfan vad naiv du är! känn under hans tröja nästa gång ni ses om du inte tror mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in