2014-05-07, 22:24
Medlem
Ametist Azordegan, radioprofil inom public service, har länge gjort sig känd för att umgås med många hiphop-artister till vänster. Fine, det är vad det är när man jobbar i den nischen.

Under kvällens Uppdrag Granskning blev hon så upprörd över att våldsvänster granskas att hon twittrade ut att Janne Josefsson lika gärna kan komma ut som nazist.
Jag vet - med säkerhet - att det ställs krav på att Stefan Löfven bryter samarbetet med Vänsterpartiet fram tills att V sparkat ut Ung Vänster-folk som stöttar AFA och RF.
Bland annat krävs det internt inom S.

Media?
Inte en rad för att följa upp Uppdrag Granskning. Aftonbladet massproducerar just nu annat för att flytta fokus till dagens EU-debatt. I den debatten stod Damberg och ljög och avslöjades, även detta mörkas.

Att media tydligt tagit ställning och inte vill störa S, V och MP med sanningen behöver inte ens diskuteras. Man steker bra nyheter på löpande band, bland annat det faktum att Åsa Romson anklagat forskare för att vara korrupta och köpta av regeringen - vilket borde gränsa till förtal.
Det blev ett TT-telegram som man gömde.

Hur korrupt får svensk media bli?
Kommer Ametist ställas till svars för att hon kallar Janne Josefsson nazist?
Är det förenligt med SRs "värdegrund" att attackera kollegor och krama våldsvänstern?

Jag har skickat in Ametist-tweeten till några medier jag har förtroende för (så gott det går) men tror inte någon skriver om det inte blir tryck i frågan underifrån...
Citera
2014-05-07, 22:27
Medlem
HerrPs avatar
Länk eller skärmdumpar på tweetsen?
Citera
2014-05-07, 22:27
Medlem
Jag tycker Janne Josefsson bör anmäla henne för förtal. I hans yrkesutövning är det allvarligt att bli anklagad offentligt för att vara allierad med extremister.
Speciellt när det är såpass grundlöst.

Ametist är för övrigt lösaktig.
Citera
2014-05-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Jag tycker Janne Josefsson bör anmäla henne för förtal. I hans yrkesutövning är det allvarligt att bli anklagad offentligt för att vara allierad med extremister.
Speciellt när det är såpass grundlöst.
Fan vad du vill anmäla folk för förtal hit och dit. Yttrandefrihet är lite läskigt, eller?

Citat:
Ametist är för övrigt lösaktig.
Du ska veta att du själv kommer med minst lika tveksamma påståenden, så akta dig så att vi inte anmäler dig för förtal.
Senast redigerad av 3. 2014-05-07 kl. 22:32.
Citera
2014-05-07, 22:30
Medlem
Citat:
Under kvällens Uppdrag Granskning blev hon så upprörd över att våldsvänster granskas att hon twittrade ut att Janne Josefsson lika gärna kan komma ut som nazist.
Denne person är alltså anställd av staten? Om en källa presenteras för detta och personen inte avskedas med omedelbar verkan kommer jag definitivt ej längre betala radio- och tv-skatt.
Citera
2014-05-07, 22:34
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Denne person är alltså anställd av staten? Om en källa presenteras för detta och personen inte avskedas med omedelbar verkan kommer jag definitivt ej längre betala radio- och tv-skatt.
Here you go https://mobile.twitter.com/ametistametist/status/464109049819439104
Citera
2014-05-07, 22:36
Medlem
Golonkas avatar
Det där kommer inte JJ att släppa... Han var säkert helt på det klara med att kvällens UG skulle göra honom till måltavla för en hel del "gott näthat" och ilsket twitterdrev, men han bangar inte. Det finns en sak JJ själv gått ut med och sagt att han inte tar i och det är 1%-grupperingarna. Där har han tydligen bränt fingrarna en gång. Men några kulturblattar och bleksiktiga stenkastaraktivister knäcker JJ på en kafferast om så skulle vara. Hoppas han håller i nu och slår tillbaka, för nu kommer smällarna tätt. Såg nyss lite arga kommentarer på RF Facebook och JJ får en hel del skit samtidigt som man tydligen raderar friskt bland kommentarer som angriper RF teori o metod.

Undrar om Aschberg står beredd med lite nya näthataruthägningar av twitterkommunisterna!
Citera
2014-05-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

Ligger öppet på hennes Twitter.

Hon har uppdrag av SR som programledare för SR Metropol, En Kärleksattack på svensk hiphop.

Ett avtal som naturligtvis är lättare att bryta än en heltidsanställning.
Citera
2014-05-07, 22:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Borta! Gone!! Jävlar vad flinka man är....
Citera
Medlem
Citat:
Tack. Samtalet under morgondagen kommer bli intressant.
Senast redigerad av oddman84 2014-05-07 kl. 22:41.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Tyvärr så fungerar den inte, iaf inte för mig

Om hon nu kallar honom för nazist så kan de väl vara förtal?

han granskar ju, det är hans jobb..
Citera
2014-05-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Borta! Gone!! Jävlar vad flinka man är....:evilgrin39:

Jag har skärmdump.
Kan annars vara så att man måste logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in