2014-05-07, 22:24
Medlem
Ametist Azordegan, radioprofil inom public service, har lnge gjort sig knd fr att umgs med mnga hiphop-artister till vnster. Fine, det r vad det r nr man jobbar i den nischen.

Under kvllens Uppdrag Granskning blev hon s upprrd ver att vldsvnster granskas att hon twittrade ut att Janne Josefsson lika grna kan komma ut som nazist.
Jag vet - med skerhet - att det stlls krav p att Stefan Lfven bryter samarbetet med Vnsterpartiet fram tills att V sparkat ut Ung Vnster-folk som stttar AFA och RF.
Bland annat krvs det internt inom S.

Media?
Inte en rad fr att flja upp Uppdrag Granskning. Aftonbladet massproducerar just nu annat fr att flytta fokus till dagens EU-debatt. I den debatten stod Damberg och ljg och avsljades, ven detta mrkas.

Att media tydligt tagit stllning och inte vill stra S, V och MP med sanningen behver inte ens diskuteras. Man steker bra nyheter p lpande band, bland annat det faktum att sa Romson anklagat forskare fr att vara korrupta och kpta av regeringen - vilket borde grnsa till frtal.
Det blev ett TT-telegram som man gmde.

Hur korrupt fr svensk media bli?
Kommer Ametist stllas till svars fr att hon kallar Janne Josefsson nazist?
r det frenligt med SRs "vrdegrund" att attackera kollegor och krama vldsvnstern?

Jag har skickat in Ametist-tweeten till ngra medier jag har frtroende fr (s gott det gr) men tror inte ngon skriver om det inte blir tryck i frgan underifrn...
Citera
2014-05-07, 22:27
Medlem
HerrPs avatar
Lnk eller skrmdumpar p tweetsen?
Citera
2014-05-07, 22:27
Medlem
Jag tycker Janne Josefsson br anmla henne fr frtal. I hans yrkesutvning r det allvarligt att bli anklagad offentligt fr att vara allierad med extremister.
Speciellt nr det r spass grundlst.

Ametist r fr vrigt lsaktig.
Citera
2014-05-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Jag tycker Janne Josefsson br anmla henne fr frtal. I hans yrkesutvning r det allvarligt att bli anklagad offentligt fr att vara allierad med extremister.
Speciellt nr det r spass grundlst.
Fan vad du vill anmla folk fr frtal hit och dit. Yttrandefrihet r lite lskigt, eller?

Citat:
Ametist r fr vrigt lsaktig.
Du ska veta att du sjlv kommer med minst lika tveksamma pstenden, s akta dig s att vi inte anmler dig fr frtal.
Senast redigerad av 3. 2014-05-07 kl. 22:32.
Citera
2014-05-07, 22:30
Medlem
Citat:
Under kvllens Uppdrag Granskning blev hon s upprrd ver att vldsvnster granskas att hon twittrade ut att Janne Josefsson lika grna kan komma ut som nazist.
Denne person r allts anstlld av staten? Om en klla presenteras fr detta och personen inte avskedas med omedelbar verkan kommer jag definitivt ej lngre betala radio- och tv-skatt.
Citera
2014-05-07, 22:34
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Denne person r allts anstlld av staten? Om en klla presenteras fr detta och personen inte avskedas med omedelbar verkan kommer jag definitivt ej lngre betala radio- och tv-skatt.
Here you go https://mobile.twitter.com/ametistam...09049819439104
Citera
2014-05-07, 22:36
Medlem
Golonkas avatar
Det dr kommer inte JJ att slppa... Han var skert helt p det klara med att kvllens UG skulle gra honom till mltavla fr en hel del "gott nthat" och ilsket twitterdrev, men han bangar inte. Det finns en sak JJ sjlv gtt ut med och sagt att han inte tar i och det r 1%-grupperingarna. Dr har han tydligen brnt fingrarna en gng. Men ngra kulturblattar och bleksiktiga stenkastaraktivister kncker JJ p en kafferast om s skulle vara. Hoppas han hller i nu och slr tillbaka, fr nu kommer smllarna ttt. Sg nyss lite arga kommentarer p RF Facebook och JJ fr en hel del skit samtidigt som man tydligen raderar friskt bland kommentarer som angriper RF teori o metod.

Undrar om Aschberg str beredd med lite nya nthataruthgningar av twitterkommunisterna!
Citera
2014-05-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

Ligger ppet p hennes Twitter.

Hon har uppdrag av SR som programledare fr SR Metropol, En Krleksattack p svensk hiphop.

Ett avtal som naturligtvis r lttare att bryta n en heltidsanstllning.
Citera
2014-05-07, 22:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Borta! Gone!! Jvlar vad flinka man r....
Citera
Medlem
Citat:
Tack. Samtalet under morgondagen kommer bli intressant.
Senast redigerad av oddman84 2014-05-07 kl. 22:41.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Tyvrr s fungerar den inte, iaf inte fr mig

Om hon nu kallar honom fr nazist s kan de vl vara frtal?

han granskar ju, det r hans jobb..
Citera
2014-05-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Borta! Gone!! Jvlar vad flinka man r....:evilgrin39:

Jag har skrmdump.
Kan annars vara s att man mste logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in