2014-05-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kul att jmfra.
Donnan kallar JJ fr nazist p twitter och fb, stort rabalder, ingen tgrd.....

Thomas Brolin drar igng en tvling p Facebook dr folk kan vinna ett signerat dammsugar-munstycke, signerat av 2 kndisar som jobbar lite t Svt, SvT kallar in hela jurist-gardet.....
http://www.expressen.se/noje/svt-kop...-tomas-brolin/

Kan man sga att svt suger... :D

Det r p allvar dags att brja demonstrera mot svt.
Citera
2014-05-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Dagens Media kr en lrdagsintervju med Ametist. Oavsett vad man tycker om henne - hon gr i vilket fall inte en full pudel, vilket knns lite nytt och frscht!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/ra...cle3825817.ece
Sammanfattningsvis s r allts hennes stndpunkt att s lnge man skriver i affekt och impulsivt nr man tycker att en person r dlig p sitt jobb s r det helt ok att nthata och kalla folk fr vad helst man vill. Och om man inte r invandrare, kvinna och gillar hiphop s kommer man frmodligen undan med det, om inte s kan man alltid plocka fram rasistkortet.

Hon r verkligen briljant...
Citera
2014-05-10, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Sammanfattningsvis s r allts hennes stndpunkt att s lnge man skriver i affekt och impulsivt nr man tycker att en person r dlig p sitt jobb s r det helt ok att nthata och kalla folk fr vad helst man vill. Och om man inte r invandrare, kvinna och gillar hiphop s kommer man frmodligen undan med det, om inte s kan man alltid plocka fram rasistkortet.

Hon r verkligen briljant...

I takt med "alla" mothugg skrev hon ngot i stil med "r alla rasister eller?" (antingen rasister eller nazister) begreppen r vldigt enkla att blanda ihop nufrtiden. Vem r inte vad liksom? Det spelar mindre roll, det verkar nd inte betyda ett skvatt. Bra Ametist.

Hur som helst s var det uteslutande ryggdunkningar och typ "sjukaste jag sett!! hur kan han?" som respons p hennes frsta tweets. S, om ni vill frst hur illa det r, fantisera om vilka epitet hon vill stta p er som tycker att attacken p JJ var fel. "#KrlekFrJanne"

Jag utesluter inte att upprinnelsen till hela nazi-anklagelsen grundar sig i antalet retweets (det fantastiska stdet) innan den om att JJ borde komma ut som SVP/nazist en gng fr alla.

Twitter frstr verkligen folk.
Citera
2014-05-10, 15:59
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeRy
I takt med "alla" mothugg skrev hon ngot i stil med "r alla rasister eller?" (antingen rasister eller nazister) begreppen r vldigt enkla att blanda ihop nufrtiden. Vem r inte vad liksom? Det spelar mindre roll, det verkar nd inte betyda ett skvatt. Bra Ametist.

Hur som helst s var det uteslutande ryggdunkningar och typ "sjukaste jag sett!! hur kan han?" som respons p hennes frsta tweets. S, om ni vill frst hur illa det r, fantisera om vilka epitet hon vill stta p er som tycker att attacken p JJ var fel. "#KrlekFrJanne"

Jag utesluter inte att upprinnelsen till hela nazi-anklagelsen grundar sig i antalet retweets (det fantastiska stdet) innan den om att JJ borde komma ut som SVP/nazist en gng fr alla.

Twitter frstr verkligen folk.

Problemet verkar vara att media blivit som twitter, vem som helst kan vara med och fr att f din rst hrd bland alla ska du sticka ut. Inte genom rigors journalistisk research eller sakliga argument, det krver att publiken faktiskt tar sig tid att informera sig om ngot. Men genom att vara ett professionellt offer inom ramen av 140 bokstver eller mindre.
Senast redigerad av Bladaross 2014-05-10 kl. 16:02.
Citera
2014-05-10, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Problemet verkar vara att media blivit som twitter, vem som helst kan vara med och fr att f din rst hrd bland alla ska du sticka ut. Inte genom rigors journalistisk research eller sakliga argument, det krver att publiken faktiskt tar sig tid att informera sig om ngot. Men genom att vara ett professionellt offer inom ramen av 140 bokstver eller mindre.

Det fina i krksngen, eller i paradoxen, r att uppbackningen hon fr innan en handfull personer beslutar sig fr att ifrgastta hennes uttalande, inte betyder ett skvatt. Ifrgasttandet gr alla till rasister. Ett ftal "kritiska" rster gr sig hrda och Ametist tappar det. Frstr hennes fljare orimligheten i tweeten: "r alla rasister eller?" fr att man inte tycker att hennes uttalande om JJ r fair?

Komik. Fast jag vill egentligen bara grta.
Senast redigerad av DeRy 2014-05-10 kl. 16:25.
Citera
2014-05-10, 16:42
Medlem
Dongelidongs avatar
Citat:
Det fina i krksngen, eller i paradoxen, r att uppbackningen hon fr innan en handfull personer beslutar sig fr att ifrgastta hennes uttalande, inte betyder ett skvatt. Ifrgasttandet gr alla till rasister. Ett ftal "kritiska" rster gr sig hrda och Ametist tappar det. Frstr hennes fljare orimligheten i tweeten: "r alla rasister eller?" fr att man inte tycker att hennes uttalande om JJ r fair?

Helt sant, man vill fan grta! S mnga puckon!! Hon kan def inte vara kvar p SR efter att ha betett sig s.
Citera
2014-05-10, 16:43
Medlem
Skicka tillbaka henne till rvhlet Iran som hon kom ifrn d. Otacksamma jvla blatte allts, det r bland det vrsta jag vet.

Hon ska fan vara glad om "rasism" r det mesta hon utstts fr.
Citera
2014-05-10, 16:43
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Av samma anledning till varfr hon inte gr bot fr sitt beteende finner man svaret p varfr hon inte polisanmler ngot. Det handlar om att vara det strsta offret fr att f s mnga ryggdunkningar och s mycket gratis publicitet som mjligt. Nu kommer hon intervjuas som aldrig frr och hamna i expertpaneler p nthat och rasism i nyhetsprogram.

Hon har inte tid som vanligt smfolk att anmla ngot till polisen, hon har som medieelit deadlines att flja upp p.
Eller s har hon helt enkelt verdrivit antalet hot vilket en polisanmlan skulle visa. Jag betvivlar inte alls att hon blev hotad, jag har vnner som har blivit det fr saker de har sagt/skrivit i media, men jag kan inte se ngon annan rationell frklaring till varfr alla dessa "rasifierade" debattrer aldrig verkar anmla och sedan gnller p att makthavarna inte tar problemet p allvar. Det r kanske s att man inte vill frstra bilden av den psttt utbredda rasismen fr att kunna fortstta med grundlsa pstenden som aldrig synas.
Citera
2014-05-10, 16:49
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:

Klart att det knns uppgivet, en helt ovsentlig figur inom media anklagar ngon fr att vara nazist p ngra sekunder via twitter och fr strre genomslag n ett viktigt reportage som skert tagit flertalet mnader att sammanstlla och gjorts av respekterade och erfarna journalister.

Flashback visar 150 000 visningar fr trden angende nazist anklagelsen mot 160 000 fr trden om reportaget, trots att den senare r hela 2 dagar ldre.

Allt sker fr att flytta fokus frn det faktiska till det ovsentliga. Det fattar inkompetenta men tillrckligt mediakta profiler som utnyttjar varje tillflle att n nya hjder inom vad som nu r en utarmad journalistkr till frmn fr de med mest twitterfljare.
Senast redigerad av Bladaross 2014-05-10 kl. 16:52.
Citera
2014-05-10, 16:50
Medlem
Vimurs avatar
Citat:

Det r verkligen en intellektuell ken. Jag undrar ocks ver vad AA menar nr hon i den citerade intervjun sger:
Citat:
Det var flera r sedan jag tog stllning p Twitter och jag minns verkligen inte att klimatet var s hr.
Vad tog hon egentligen stllning emot med sin tweet om JJ?
Citera
2014-05-10, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kul att jmfra.
Donnan kallar JJ fr nazist p twitter och fb, stort rabalder, ingen tgrd.....

Thomas Brolin drar igng en tvling p Facebook dr folk kan vinna ett signerat dammsugar-munstycke, signerat av 2 kndisar som jobbar lite t Svt, SvT kallar in hela jurist-gardet.....
http://www.expressen.se/noje/svt-kop...-tomas-brolin/

Kan man sga att svt suger...

Public service allts..vra skattepengar. Lgg ner skiten eller lev vidare som ideell organisation.
Citera
2014-05-10, 16:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag frstr inte hur folk lyckas f detta till ngot negativt. En inkvoterad inkompetent turk-brud gr bort sig i 110 km/h, SR framstr som idioter, och slentrian-anklagelsen "nazist" framstr till sist som s absurd som den r. Att pst att UG:s faktiska reportage inte fick ngot genomslag r helt felaktigt, tvrtom ser man ju mngder av poster av folk som gtt i taket nr de ftt sanningen om ADHD-vldsvnstern presenterad. Inom Vnsterpartiet pgr nu en pinsam och mjligen riskfylld rensning av AFA-kopplingar, och inom MSM i stort r det ganska tydligt att man tar sin hand frn vldsvnstern, efter att ha krt "see no evil" i mnga r.

What's not to like?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in