2014-05-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kul att jämföra.
Donnan kallar JJ för nazist på twitter och fb, stort rabalder, ingen åtgärd.....

Thomas Brolin drar igång en tävling på Facebook där folk kan vinna ett signerat dammsugar-munstycke, signerat av 2 kändisar som jobbar lite åt Svt, SvT kallar in hela jurist-gardet.....
http://www.expressen.se/noje/svt-kopplar-in-jurister-mot-tomas-brolin/

Kan man säga att svt suger... :D

Det är på allvar dags att börja demonstrera mot svt.
Citera
2014-05-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Dagens Media kör en lördagsintervju med Ametist. Oavsett vad man tycker om henne - hon gör i vilket fall inte en full pudel, vilket känns lite nytt och fräscht!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3825817.ece
Sammanfattningsvis så är alltså hennes ståndpunkt att så länge man skriver i affekt och impulsivt när man tycker att en person är dålig på sitt jobb så är det helt ok att näthata och kalla folk för vad helst man vill. Och om man inte är invandrare, kvinna och gillar hiphop så kommer man förmodligen undan med det, om inte så kan man alltid plocka fram rasistkortet.

Hon är verkligen briljant...
Citera
2014-05-10, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Sammanfattningsvis så är alltså hennes ståndpunkt att så länge man skriver i affekt och impulsivt när man tycker att en person är dålig på sitt jobb så är det helt ok att näthata och kalla folk för vad helst man vill. Och om man inte är invandrare, kvinna och gillar hiphop så kommer man förmodligen undan med det, om inte så kan man alltid plocka fram rasistkortet.

Hon är verkligen briljant...

I takt med "alla" mothugg skrev hon något i stil med "Är alla rasister eller?" (antingen rasister eller nazister) begreppen är väldigt enkla att blanda ihop nuförtiden. Vem är inte vad liksom? Det spelar mindre roll, det verkar ändå inte betyda ett skvatt. Bra Ametist.

Hur som helst så var det uteslutande ryggdunkningar och typ "sjukaste jag sett!! hur kan han?" som respons på hennes första tweets. Så, om ni vill förstå hur illa det är, fantisera om vilka epitet hon vill sätta på er som tycker att attacken på JJ var fel. "#KärlekFörJanne"

Jag utesluter inte att upprinnelsen till hela nazi-anklagelsen grundar sig i antalet retweets (det fantastiska stödet) innan den om att JJ borde komma ut som SVP/nazist en gång för alla.

Twitter förstör verkligen folk.
Citera
2014-05-10, 15:59
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeRy
I takt med "alla" mothugg skrev hon något i stil med "Är alla rasister eller?" (antingen rasister eller nazister) begreppen är väldigt enkla att blanda ihop nuförtiden. Vem är inte vad liksom? Det spelar mindre roll, det verkar ändå inte betyda ett skvatt. Bra Ametist.

Hur som helst så var det uteslutande ryggdunkningar och typ "sjukaste jag sett!! hur kan han?" som respons på hennes första tweets. Så, om ni vill förstå hur illa det är, fantisera om vilka epitet hon vill sätta på er som tycker att attacken på JJ var fel. "#KärlekFörJanne"

Jag utesluter inte att upprinnelsen till hela nazi-anklagelsen grundar sig i antalet retweets (det fantastiska stödet) innan den om att JJ borde komma ut som SVP/nazist en gång för alla.

Twitter förstör verkligen folk.

Problemet verkar vara att media blivit som twitter, vem som helst kan vara med och för att få din röst hörd bland alla ska du sticka ut. Inte genom rigorös journalistisk research eller sakliga argument, det kräver att publiken faktiskt tar sig tid att informera sig om något. Men genom att vara ett professionellt offer inom ramen av 140 bokstäver eller mindre.
Senast redigerad av Bladaross 2014-05-10 kl. 16:02.
Citera
2014-05-10, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Problemet verkar vara att media blivit som twitter, vem som helst kan vara med och för att få din röst hörd bland alla ska du sticka ut. Inte genom rigorös journalistisk research eller sakliga argument, det kräver att publiken faktiskt tar sig tid att informera sig om något. Men genom att vara ett professionellt offer inom ramen av 140 bokstäver eller mindre.

Det fina i kråksången, eller i paradoxen, är att uppbackningen hon får innan en handfull personer beslutar sig för att ifrågasätta hennes uttalande, inte betyder ett skvatt. Ifrågasättandet gör alla till rasister. Ett fåtal "kritiska" röster gör sig hörda och Ametist tappar det. Förstår hennes följare orimligheten i tweeten: "Är alla rasister eller?" för att man inte tycker att hennes uttalande om JJ är fair?

Komik. Fast jag vill egentligen bara gråta.
Senast redigerad av DeRy 2014-05-10 kl. 16:25.
Citera
2014-05-10, 16:42
Medlem
Dongelidongs avatar
Citat:
Det fina i kråksången, eller i paradoxen, är att uppbackningen hon får innan en handfull personer beslutar sig för att ifrågasätta hennes uttalande, inte betyder ett skvatt. Ifrågasättandet gör alla till rasister. Ett fåtal "kritiska" röster gör sig hörda och Ametist tappar det. Förstår hennes följare orimligheten i tweeten: "Är alla rasister eller?" för att man inte tycker att hennes uttalande om JJ är fair?

Helt sant, man vill fan gråta! Så många puckon!! Hon kan def inte vara kvar på SR efter att ha betett sig så.
Citera
2014-05-10, 16:43
Medlem
Skicka tillbaka henne till rövhålet Iran som hon kom ifrån då. Otacksamma jävla blatte alltså, det är bland det värsta jag vet.

Hon ska fan vara glad om "rasism" är det mesta hon utsätts för.
Citera
2014-05-10, 16:43
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Av samma anledning till varför hon inte gör bot för sitt beteende finner man svaret på varför hon inte polisanmäler något. Det handlar om att vara det största offret för att få så många ryggdunkningar och så mycket gratis publicitet som möjligt. Nu kommer hon intervjuas som aldrig förr och hamna i expertpaneler på näthat och rasism i nyhetsprogram.

Hon har inte tid som vanligt småfolk att anmäla något till polisen, hon har som medieelit deadlines att följa upp på.
Eller så har hon helt enkelt överdrivit antalet hot vilket en polisanmälan skulle visa. Jag betvivlar inte alls att hon blev hotad, jag har vänner som har blivit det för saker de har sagt/skrivit i media, men jag kan inte se någon annan rationell förklaring till varför alla dessa "rasifierade" debattörer aldrig verkar anmäla och sedan gnäller på att makthavarna inte tar problemet på allvar. Det är kanske så att man inte vill förstöra bilden av den påstått utbredda rasismen för att kunna fortsätta med grundlösa påståenden som aldrig synas.
Citera
2014-05-10, 16:49
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:

Klart att det känns uppgivet, en helt oväsentlig figur inom media anklagar någon för att vara nazist på några sekunder via twitter och får större genomslag än ett viktigt reportage som säkert tagit flertalet månader att sammanställa och gjorts av respekterade och erfarna journalister.

Flashback visar 150 000 visningar för tråden angående nazist anklagelsen mot 160 000 för tråden om reportaget, trots att den senare är hela 2 dagar äldre.

Allt sker för att flytta fokus från det faktiska till det oväsentliga. Det fattar inkompetenta men tillräckligt mediakåta profiler som utnyttjar varje tillfälle att nå nya höjder inom vad som nu är en utarmad journalistkår till förmån för de med mest twitterföljare.
Senast redigerad av Bladaross 2014-05-10 kl. 16:52.
Citera
2014-05-10, 16:50
Medlem
Vimurs avatar
Citat:

Det är verkligen en intellektuell öken. Jag undrar också över vad AA menar när hon i den citerade intervjun säger:
Citat:
– Det var flera år sedan jag tog ställning på Twitter och jag minns verkligen inte att klimatet var så här.
Vad tog hon egentligen ställning emot med sin tweet om JJ?
Citera
2014-05-10, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kul att jämföra.
Donnan kallar JJ för nazist på twitter och fb, stort rabalder, ingen åtgärd.....

Thomas Brolin drar igång en tävling på Facebook där folk kan vinna ett signerat dammsugar-munstycke, signerat av 2 kändisar som jobbar lite åt Svt, SvT kallar in hela jurist-gardet.....
http://www.expressen.se/noje/svt-kopplar-in-jurister-mot-tomas-brolin/

Kan man säga att svt suger...

Public service alltså..våra skattepengar. Lägg ner skiten eller lev vidare som ideell organisation.
Citera
2014-05-10, 16:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag förstår inte hur folk lyckas få detta till något negativt. En inkvoterad inkompetent turk-brud gör bort sig i 110 km/h, SR framstår som idioter, och slentrian-anklagelsen "nazist" framstår till sist som så absurd som den är. Att påstå att UG:s faktiska reportage inte fick något genomslag är helt felaktigt, tvärtom ser man ju mängder av poster av folk som gått i taket när de fått sanningen om ADHD-våldsvänstern presenterad. Inom Vänsterpartiet pågår nu en pinsam och möjligen riskfylld rensning av AFA-kopplingar, och inom MSM i stort är det ganska tydligt att man tar sin hand från våldsvänstern, efter att ha kört "see no evil" i många år.

What's not to like?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in