2014-05-07, 22:09
Bannlyst
"Fr konsumentfordringar s r preskriptionstiden tre r". Jag har 12 r gamla skulder till Trygg Hansa (skadestnd), trafiksjlvrisk, parkeringsbter samt en avgift till en hgskola som jag struntade i att betala.

Finns det inte preskriptionstiden fr dessa skulder? Jag hade nstan hundra tusen till CSN och trafikfrskringsfreningen som jag betalade fr ngra mnader sedan. Nu undrar jag om detta inkasso kanske griper efter halmstr?!
Citera
2014-05-07, 22:13
Medlem
Aimberts avatar
Har preskriptionsavbrott skett brjar en ny preskriptionstid att lpa. Man kan frsts inte slippa betala fr att man vntar tre r.
Citera
2014-05-07, 23:16
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfem
"Fr konsumentfordringar s r preskriptionstiden tre r". Jag har 12 r gamla skulder till Trygg Hansa (skadestnd), trafiksjlvrisk, parkeringsbter samt en avgift till en hgskola som jag struntade i att betala.

Finns det inte preskriptionstiden fr dessa skulder? Jag hade nstan hundra tusen till CSN och trafikfrskringsfreningen som jag betalade fr ngra mnader sedan. Nu undrar jag om detta inkasso kanske griper efter halmstr?!

Tillgg till det aimbert skrivet: varje gng du fr hem nt papper frn fordringsgaren / inkassobolaget (och drmed blir "pmind om skulden") s rknas det som ett preskriptionsavbrott, och d rullar det vidare i tre r till.

S nej, man blir aldrig av med skulder som fordringsgaren vill hlla vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in