2014-05-07, 20:29
Bannlyst
Jag får skylla mig själv tycker den neutrala. Jag har haft en hel del skulder under mitt vuxna liv och förra året bestämde jag mig för att ta ett lån och betala tillbaka allt på en gång. Just nu är jag pank och försöker hitta jobb så jag kan betala tillbaka skulderna.
Idag fick jag en chock när jag kollade posten. Jag ska nämligen betala 50000 kr till ett annat inkasso bolag som jag hade förträngt uppenbarligen. Jag är som sagt pank och ångrar på sätt o vis att jag betalade tillbaka de 95 000 kr förra året.

FYFAN va surt det känns just nu Känner mig dum och vårdlös med ekonomin.

Man kanske borde skita i att betala från första början eftersom 50% av skulder faktiskt var ränta till feta chefer som äger dessa inkasso.
Citera
2014-05-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfem
Jag får skylla mig själv tycker den neutrala. Jag har haft en hel del skulder under mitt vuxna liv och förra året bestämde jag mig för att ta ett lån och betala tillbaka allt på en gång. Just nu är jag pank och försöker hitta jobb så jag kan betala tillbaka skulderna.
Idag fick jag en chock när jag kollade posten. Jag ska nämligen betala 50000 kr till ett annat inkasso bolag som jag hade förträngt uppenbarligen. Jag är som sagt pank och ångrar på sätt o vis att jag betalade tillbaka de 95 000 kr förra året.

FYFAN va surt det känns just nu Känner mig dum och vårdlös med ekonomin.

Man kanske borde skita i att betala från första början eftersom 50% av skulder faktiskt var ränta till feta chefer som äger dessa inkasso.
Ja, allt detta är ju helt och hållet någon annans fel. Klart du ska slippa hålla koll på dina egna skulder, eller Gud förbjude betala dem. Låt bli får vi se hur det går.
Citera
2014-05-07, 20:45
Medlem
agnes avatar
Det finns hjälp att få och det är inte kört. Sök på skuldsanering och se om det kan vara något för dig.
Citera
2014-05-07, 21:01
Medlem
Sthlmsdudes avatar
Låna pengar och sedan "skita i att betala till feta chefer som äger bolaget"? Dom lånar ut pengar för att tjäna pengar ska jag skita i att betala ex en bil eller ett hus bara för att tillverkaren/säljaren tjänar pengar?

Hur tänker du nu? Hur ska folk annars överleva?
Citera
2014-05-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agne
Det finns hjälp att få och det är inte kört. Sök på skuldsanering och se om det kan vara något för dig.
Det är knappast aktuellt med skuldsanering för en futtig skuld som TS har.
Varför posta om du inte vet?
Citera
2014-05-07, 23:22
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om vi för ovanlighetens skull på FB ska ta och vara konstruktiva för ett ögonblick, så är det enda rätta att kontakta inkassobolaget och göra upp en avbetalningsplan samt be om att få frysa räntan eller åtminstone få den sänkt. De vinner inget på att du blir satt på bar backe och inte kan betala tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in