• 1
  • 2
2005-08-17, 12:13
Medlem
Hej

Bl a. "Sibylla" har en hamburgerdressing som r fruktansvrt god, likas den lokala pizzerian (kanske alla pizzerior, vad vet jag), ngon som har recept till denna?

Tackar p frhand!
Citera
2005-08-17, 12:30
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBurneR
Hej

Bl a. "Sibylla" har en hamburgerdressing som r fruktansvrt god, likas den lokala pizzerian (kanske alla pizzerior, vad vet jag), ngon som har recept till denna?

Tackar p frhand!

Vet att den sibyllakiosken jag jobbade p som tonring hade rydbergs hamburgerdressing till burgarna. Kan verkligen rekommendera den, brukar finnas i vlsorterade livsmedelsaffrer.
Citera
2005-08-17, 12:48
Medlem
r det den med ganska stora klumpar av lk (kanske r bostongurka) i den?

Ngon som har jobbat p pizzeria som kan svara p vad det r fr hamburgerdressing de har p pizzeriorna?
Citera
2005-08-17, 16:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Ngon som har jobbat p pizzeria som kan svara p vad det r fr hamburgerdressing de har p pizzeriorna?
Jag har aldrig jobbat p ngon pizzeria, men en gng sg jag en flaska hamburgerdressing st framme. Stod "Denja" eller nt liknande p. Nu behver det ju inte betyda att alla pizzerior anvnder just det mrket.

Edit: http://www.denja.dk/ fast den verkar vara invalidiserad just nu

Edit 2: Den godaste dressingen jag har kpt r faktiskt US Burger eller vad den heter frn OLW eller Estrella (glmt vilken), som man blandar med grddfil. Annars gr det ju experimentera i kket. Majonns (ingen lightvariant), salt, vitpeppar, ketchup/tomatpur/sambal oelek, lkpulver, bostongurka, cayennepeppar och senap skulle jag nog testa i olika kombinationer. Om ngon har ngot frdigt recept p god hemlagad hamburgerdressing fr ni grna posta hr.
Citera
2005-08-19, 12:40
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Ja, det r rtt stora bitar gurka i den. Frgen r ngon slags mellanrd/rosaorange. inte s blek som mnga hemgjorda hamburgerdressingar.
Citera
2005-08-20, 01:08
Medlem
irrblosss avatar
Lekte lite i kket och kom fram till fljande recept (blir ju inte Sibylla direkt, men rtt ok nd):

1 dl kta majonns (helst ngon utlndsk, t.ex. verskottsbolagets eller Hellmans)
2 msk bostongurka
2 msk ketchup
1 msk tomatpur
1-2 tsk senap (ej st eller grovkornig!)
1-3 krm cayennepeppar (beroende p hur stark man vill ha den)
1 krm salt (eller efter smak)

Mitt lkpulver var slut, men gissar att 1/2-1 tsk lkpulver skulle hja smaken ytterligare.
Citera
2005-08-20, 02:17
Medlem
Grrvs avatar
Rydbergs r den dressing som bla. sibylla och andra gatukk brukar kra med om de inte har sin egen dressing s att sga.
Kan bara rekommendera denna underbara dressig - slr det mesta!
...och gr att kpa p ica!
Citera
2005-08-20, 10:36
Medlem
ButterFlys avatar
Det som pverkar smaken mest enligt mig r majjonsen, vi vanligt folk har juh inte mjligthet att kpa samma goda majjons(sljs bara i typ 5kilos hinkar) som restauranger och storkk har, utan vi kan ju bara typ kpa felix och hellmans och dom smakar inte alls lika bra.
Citera
2005-08-23, 18:27
Medlem
iii

[quote=irrbloss]Lekte lite i kket och kom fram till fljande recept (blir ju inte Sibylla direkt, men rtt ok nd):

varfr d?funkar inte vanlig majo frn findus eller dyl?

2 msk bostongurka
2 msk ketchup
1 msk tomatpur
1-2 tsk senap (ej st eller grovkornig!)
1-3 krm
Citera
2005-08-23, 20:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorrslusk

varfr d?funkar inte vanlig majo frn findus eller dyl?
Det funkar skert, fast svensk majonns brukar innehlla lite fr mycket vinger fr min smak. Det mrks extra vl d man anvnder den som ingrediens, den tar fr stor plats. Allt man gr med den smakar Findus (TM). Utlndsk majonns r rtt neutral i smaken och lter de vriga smakerna komma fram p ett bttre stt.
Citera
2005-08-25, 14:11
Medlem
hh

sant...man kan ju gra egen med lite vinger ox
Citera
2005-08-31, 13:42
Medlem
Hur r frpackningarna till Rydbergs dressing? Hink eller tub?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in