Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-06, 15:35
Medlem
Jag vet att frågan är sliten och förbrukad men jag har verkligen ångest över att inte veta vad jag ska vidareutbilda mig till. Jag hoppade på sjuksköterskeprogrammet men hoppade av efter endast 3 veckor. Var inte min grej. Jag vill plugga till nåt som ger arbete efter studierna. Jag vet om att det inte finns garanti för att få arbete direkt efter utbildningen bara för att man läser e viss utbildning med god prognos men det lugnar nerverna i alla fall. Jag ger lite bakgrundfakta om mig själv och vad jag har läst sen får ni gärna komma med förslag. Skulle vara väldigt tacksam.

Jag har läst matte abc, svenska ab, engelska ab, sam a, natur a, historia ab, psykologi a. Nu nämner jag några ämnen bara. Vill tillägga att jag har 2500 fullständiga gymnasiepoäng.

Vad ska jag välja? Naturkunskap är inte min starka sida därför vill jag inte ha nåt inom de områden.
Citera
2014-05-06, 15:41
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag vet att frågan är sliten och förbrukad men jag har verkligen ångest över att inte veta vad jag ska vidareutbilda mig till. Jag hoppade på sjuksköterskeprogrammet men hoppade av efter endast 3 veckor. Var inte min grej. Jag vill plugga till nåt som ger arbete efter studierna. Jag vet om att det inte finns garanti för att få arbete direkt efter utbildningen bara för att man läser e viss utbildning med god prognos men det lugnar nerverna i alla fall. Jag ger lite bakgrundfakta om mig själv och vad jag har läst sen får ni gärna komma med förslag. Skulle vara väldigt tacksam.

Jag har läst matte abc, svenska ab, engelska ab, sam a, natur a, historia ab, psykologi a. Nu nämner jag några ämnen bara. Vill tillägga att jag har 2500 fullständiga gymnasiepoäng.

Vad ska jag välja? Naturkunskap är inte min starka sida därför vill jag inte ha nåt inom de områden.
Kan du utveckla varför du hoppade av sjuksköterskeprogrammet? Det verkar ju ha alla kriterier du nämner, så det verkar som att du har fler kriterier som du inte skrivit ned. Ger arbete med stor sannolikhet, inte naturvetenskap, och om du kommit in en gång är väl betygen inga problem.
Citera
2014-05-06, 15:44
Medlem
H8erfisternators avatar
Finns inte mycket jobb där du
Citera
2014-05-06, 15:50
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
(Detta riktat till mig?)

Kanske inte, jag ska inte påstå att jag har mycket insyn i jobbmarknaden för sjuksköterskor.
Citera
2014-05-06, 16:19
Medlem
fraKturs avatar
Vad är ditt betygssnitt, inklusive merit?
Citera
2014-05-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Vad är ditt betygssnitt, inklusive merit?

Jag har ett fint HP-resultat så det är inget problem. Problemet är hitta en utbildning.
Citera
2014-05-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag har ett fint HP-resultat så det är inget problem. Problemet är hitta en utbildning.

Då så!

Läkare, HHS, Jurist, några mindre NVtunga-ingenjörlinjer, psykolog samt lärare.

Alla garanterar mer eller mindre jobb.
Citera
2014-05-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmed
Då så!

Läkare, HHS, Jurist, några mindre NVtunga-ingenjörlinjer, psykolog samt lärare.

Alla garanterar mer eller mindre jobb.

Men jag har inte läst fysik, kemi, matte D OCH E. Jag har inte läst nåt av naturkurserna mer än matte c och naturkunskap a
Citera
2014-05-06, 17:24
Medlem
Subkulturs avatar
Socionom, kanske?
Citera
2014-05-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
Socionom, kanske?

Tåls att tänkas på.
Citera
2014-05-06, 19:04
Medlem
Goldwaters avatar
Poliser garanteras jobb efter utbildning, men de har ju lite speciella antagningsmetoder.
Citera
2014-05-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator

Menar du att det inte finns mycket jobb för sjuksköterskor, eller mycket jobb i allmänhet?

Om det gäller sjuksköterskor, så har du helt fel. Det som man ofta märker av mest (främst i media), det är brist på sjuksköterskor under sommaren. Men bristen finns egentligen året runt, och det är framförallt brist på vidareutbildade sjuksköterskor. Man blir ju "bara" allmänsjuksköterska när man har läst klart den vanliga sjuksköterskeutbildningen. Dessutom får man möjligheter att jobba utomlands som sjuksköterska också, om det skulle locka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in