2005-08-17, 00:48
Bannlyst
vad är egentligen lsa och hur "funkar" det?
Citera
2005-08-17, 01:47
Medlem
Onerrs avatar
Slänger in detta som jag skrev i en annan tråd. Antar att du är intresserad av effekterna, annars så kan du ignorer inlägget

Yeah, hbw är helt okej. Vi keka fem frön var och ungefär en kvart efter det blev båda kassa i magen och började må illa, sen låg vi i varsen soffa bredvid varandra och försökte att röra oss så lite som möjligt för att inte riskera o spy. Där låg vi i nästan två timmar, sen blev vi bättre och bättre. Sen var det igång. Snacka om bodyload, shet vi låg ner nästan hela tiden för kroppen var duktigt tung och vi var riktigt sega, sen började det andas en del typ och var allmänt flummigt. Så där låg vi bara och tjabbade hela kvällen men det var skoj, tack vare att det var med en bra vän. Nästa gång slänger vi i oss tio frön var och förväntar oss mer psykadeliska effekter
Citera
2005-08-17, 02:02
Bannlyst
Har provat några gånger. Riktigt kul.
Men, se till att spy ur dig lite om du får ont i magen, för mig tog det nog en timme för att börja må illa, för det gör man duktigt, sen när man har spytt släpper det.. Man börjar se lite grejer, inge spektakulärt, men allt blir väldigt vackert, typ..

Tips: Plocka av skalen tugga dom utav bara helvete tillsammans med kaffe i munne så länge dni bara kan, svälj sedan ner skiten. Då går det igång snabbare.
Citera
2005-08-17, 11:15
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelle

Finns i blomman för dagen frön. Krossa fröna från 5 påsar och ät. De ska va blåa blommor, kolla så att det inte står "innehåller ej giftiga alkaloider" på påsen. Det smakar fan. Men det är ändå väl värt det.
Funkar som lsd men sitter i kortare tid.

Fundar på om det skulle vara smart att kapsla in krossade frön. Skulle bli en jävla massa kapslar för en tripp men man skulle ju slippa smaken.
Citera
2005-08-17, 11:21
Medlem
Smokebombs avatar
LSA är utgångsmaterialet när man ska tillverka LSD, och finns naturligt i vissa växter.
Citera
2005-08-17, 11:43
Medlem
Någon som testat denna metod för HBW?

"En enkel metod som jag själv använder mig av är att mosa fröna till ett fint pulver och sedan lägga dem i 0,5-1 dl metanol över natten, skaka lite då och då. Filtrera lösningen och häll resterna (utom frömoset, som numera är tomt på lsa) i ett bull-papper (kakformar), och låta det avdunsta. Kvar i papperet har du nu lsa + några få biprodukter, men du slipper de ämnen som gör dig illamående. Denna pappersbit sväljer du sedan helt enkelt.."

Taget från Naturensdroger.se
Citera
2005-08-17, 14:13
Medlem
Cykeltratts avatar
jag krossar bara 6g frön från www.froer.nu och sköljer ner med 2 dl sprit... jag blir aldrig illamående och effekterna kommer efter 30-45 minuter.

dagen efter däremot brukar jag ha svårt å gå och är väldigt ljus känslig.
Citera
2005-08-17, 15:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelle
LSA är en psykedelisk drog som får din hjärna att tänka snabbare och mer fritt... Det finns vissa frön som innehåller LSA, men de innehåller också andra giftiga ämnen som kan göra användaren illamående...
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
LSA är utgångsmaterialet när man ska tillverka LSD, och finns naturligt i vissa växter.
Utgångsmaterialet är lysersyra, som fås från ergotsvamparna, inte LysergSyreAmider...

Det GÅR att framställa LSD från LSA också, men det är inte någon ekonomisk metod om man vill någon större mängd...
Citera
2005-08-19, 18:03
Bannlyst
Men, varför framställer ingen utvunnet LSA i kommiseriellt syfte, är det illegalt? Eller nog tror jag mig ha läst om nån som köpt extrakt som det inte hände något av. Några som är mer seriösa och kunniga borde ju kunnat titta på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in