Citat:
Ursprungligen postat av
kaxigkille
Tja!
Tänkte hacka och steka in kycklingfilé och sedan hälla i wokgrönsaker.
tycker detta är så himla tråkigt.. så nu frågar jag er, vad ska jag krydda och tillsätta med? tips? inte för avancerat utan något som går att köpa på ica och inte är alltför komplicerat!
Tänkte äta rätten med nudlar, har ni nyttigare tips på vad jag kan ha till så kom gärna med det också!
Nyttigare och nyttigare vet jag inte, men då jag gillar citron och ogillar kycklingbröst så tycker jag om recept där man plågar dom litegrann i alla fall.
Men skämt åsido, citron ger lite extra pirr i den tråkiga pippin, och salladen med mozarella till är inte heller fel råvaror, men jag hade gärna sett dom på en eller flera varma mackor till istället. Den blir lite smaklös serverad sådär.
Så är du lite vågad så struntar du i basilikan och gör ett par varma mackor till med mozarellan och tomaterna. Använd italiensk salladskrydda och oregano ovanpå så kompenserar du för basilika bortfallet. Gouda ost ovanpå mackan fungerar skitbra, men som vanligt kommer du att bränna dig på tomaterna. Det är en oskriven regel att bränna gommen när man använder blandningen ost+tomat på en varm macka.
Får du tag på färskpotatis så kan det ju vara synd att köra den i ugnen, kokt med skal går nog lika bra.
Ehh, receptet hittar du här:
http://www.icakuriren.se/mat-dryck/r...-kycklingfile/