2014-05-06, 09:04
Medlem
"7 maj (onsdag) lanserar Telia en box-app i samarbete med Samsung. Kunder med rätt tv-modell kan då koppla ur sin befintliga digitalbox och istället använda sig av en app. Fördelen är att man får en låda och en fjärrkontroll mindre. Istället använder man endast en fjärrkontrollen från Samsung. Kraven är att kunden har:

Bredband från Telia
Router från Telia
Samsung modell i serien 7 eller 8 från 2013

Appen ”TeliaSonera TV” som släpps är enbeta-versionvilket kommer att framgå av texten som beskriver appen. När den slutgiltiga appen kommer att släppas vet vi i dagsläget inte (det beror på kundernas feedback), men vi återkommer med mer information kring midsommar.

Allmän information kring tjänsten kommer finnas på telia.se/boxapp. För mer information kring kom igång hjälp, guider och FAQ så kommer info finnas på telia.se/support/ boxapp. Telia kommer också lägga upp en blogg som vi kommer länka till från telia.se.

Rutiner/serviceramar kommer uppdateras samma dag som lansering sker. Samma sak gäller dialogstöd för supportens del. Information har gått ut tidigare och för den som vill läsa på igen så finns underlaget här: Teammöte v 14 och v 15

OBS! Detta är en intern information och får ej spridas till kunder eller utanför Telias väggar. Först på onsdag (då lansering sker) får vi prata med kunder och utomstående."

Nån av er som uppfyller dessa krav som kan testköra och ha direktkontakt med mig?
Citera
2014-05-06, 10:03
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hur underlättar den appen för oss med en inspelningsbar box? Min Samsung TV av har ingen inbyggd hårddisk för att spela in på.
Citera
2014-05-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Hur underlättar den appen för oss med en inspelningsbar box? Min Samsung TV av har ingen inbyggd hårddisk för att spela in på.

Då har du ingen egentlig vinning i att använda appen eftersom du då inte kan spela in nånting utan någon form av lagring till din tv. USB-disk med exterrn strömkälla brukar ju annars funka bra till dessa tv-apparater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in