2014-05-06, 02:39
Medlem
Gillar fanimig inte ormar, har inte fobi för dem men har alltid ogillat dem och varit smårädd för dem. Om jag då utbildar mig till veterinär och är rädd för ormar så känner man sig som världens sämsta veterinär? Är det möjligt att bli veterinär men inte gilla/vara rädd för vissa djur?
Citera
2014-05-06, 02:50
Medlem
Shuffless avatar
Du lär dig helt enkelt att hanteras med djuren som du är rädd för. Säkert många veterinärer som vart rädd för något djur när dom börjat plugga till det. Du måste dock vara beredd på att jobba med ormar, om du klarar av det så ska det gå bra.
Citera
2014-05-06, 02:58
Medlem
Vohkuns avatar
Jag var hundrädd framtill ett par månader sedan, sen så skaffade en familjemedlem en hund som jag klickade med och nu så sitter jag hemma med en egen liten valp...

Det bör lösa sig med tiden, TS. Så länge det inte handlar om verklig fobi så kan du känna lugnet
Citera
2014-05-06, 03:25
Medlem
Sereenas avatar
Även om det är en fobi så kan man arbeta bort den med hjälp.

Enklast för den "normala" ormrädde är att helt sonika handskas med en lugn, ofarlig orm.

Tex så tror många att ormar är kalla eller "slemmiga" och känner obehag pga det, dom är i själva verket varma och känns glatta men torra, lite som hårt siden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in