2019-01-07, 00:13
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Bara för att du spammar "andlig upplysning" betyder det inte att det ökar chansen att någon tar dig på allvar. Om något är mental onani så är det väl detta? Ren logik som 2 + 2 = 4 eller att alla ungkarlar är ogifta är det enda sättet att veta något, då dessa påståenden är sanna i sig själva (oberoende av hjärnan). Meditation å andra sidan, DMT och liknande bottnar alla i upplevelser som i slutet av dagen är en produkt av hjärnan. Vad händer om dessa upplevelser inte är annat än illusioner producerat av hjärnan? Det är därför jag tvivlar på meditation, DMT och liknande metoder. Jag kan inte lita på mina upplevelser. Logik är mycket mer pålitligt, och om jag inte finner "den högsta sanningen" (vad nu det skulle vara) den vägen, så får det väl bli så då.
"As far as the laws of mathematics refer to reality, they are not certain, and as far as they are certain, they do not refer to reality."
- Albert Einstein

"If a 'religion' is defined to be a system of ideas that contains unprovable statements, then Gödel taught us that mathematics is not only a religion, it is the only religion that can prove itself to be one."
- John D. Barrow
Senast redigerad av Skogismyra 2019-01-07 kl. 00:25.
Citera
2019-01-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
"As far as the laws of mathematics refer to reality, they are not certain, and as far as they are certain, they do not refer to reality."
- Albert Einstein

"If a 'religion' is defined to be a system of ideas that contains unprovable statements, then Gödel taught us that mathematics is not only a religion, it is the only religion that can prove itself to be one."
- John D. Barrow

Och alla ungkarlar är inte ogifta.

Det enda du gör är att citera "auktoriteter", särskilt Albert Einstein. Du är sosse eller? För du verkar vara extremt auktoritetstroende. Vad sägs om att släppa alla "auktoriteter" och tänka lite själv?

Och jo alla ungkarlar är per definition ogifta. Det är ett logiskt faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in