Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-05, 20:04
  #1
Medlem
Tjena alla FBare!

Examensdags från Universitetet närmar sig nu och har en del arbetsintervjuer inom bank/finans inbokade. Nu står man här utan kostym eller tja endast studentkostymen som är för liten och dessutom en billig skräp kostym.

Har tänkt ge mig ut på stan i veckan och fixa en ny kostym. Då mina kunskaper om kostymer är väldigt knappa skulle tips på några ställen i Stockholm där man får mycket bra hjälp och där riskerna är små att man blir pålurad ett mindre bra köp pga sin okunskap uppskattas.

Utöver detta, vad ska man mer tänka på när man inhandlar en ny kostym? Budgeten ligger runt 4000-8000kr. Läst att en marinblå/mörkblå kan vara bra då man slipper en svart "begravningskostym"? Funderar även på slim fit då det oftast sitter bäst på mig.

Bara ös på med tips, allt uppskattas! Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av Sekob 2014-05-05 kl. 20:07.
Citera
2014-05-05, 20:41
  #2
Medlem
Beerzuuls avatar
Blå blir utmärkt. Kanske från Gabucci eller Rose & Born?
Citera
2014-05-05, 21:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Blå blir utmärkt. Kanske från Gabucci eller Rose & Born?

Tackar, ser bra ut! Rose & Born har fått väldigt goda omdömen. Vad ligger kostymerna på där? Är det enbart toppen av budgeten, 7-8000 eller finns det även en del för 5000-6000?
__________________
Senast redigerad av Sekob 2014-05-05 kl. 21:36.
Citera
2014-05-07, 00:15
  #4
Medlem
321js avatar
http://outletbutiken.blogg.se/
Citera
2014-07-30, 20:17
  #5
Medlem
KillenArCPs avatar
Tar och "snor" tråden.

Har exakt samma frågor. Tänkte lägga ungefär 3 000 kr på skorna och max 10 000 kr på det andra.
För dessa 10 000 kr vill jag att följande ingår:
Skjorta
Kostym
Kostymbyxa
Slips
Bälte

Någon som har rekommendationer över butiker där man få vara människa och få hjälp? Vill få expertråd och personlig service av en trevlig person.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback