• 1
  • 2
2014-05-05, 19:26
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Tjabba!

Någon som har tips på lite schyssta klädesplagg som ser ut som det Pete Doherty brukar bära? Någon hemsida?

Gärna lite britt-stuk på det (Brittiskt).

Någon?
Citera
2014-05-06, 02:19
Medlem
DenNyaDealens avatar
Casablancas typiska klädsel är ju såklart en hoodie och en skinnjacka. Doherty är väl mer ljus T-shirt och en flanell över. Både kör väl främst på jeans i new yorker modell. Mer än så är det nog inte, annars ska du nog kolla in på deras resp. Attityder, båda har tagit den lite sunkiga känslan av hoodien. försök återskapa det och bara lev livet.
Citera
2014-05-06, 15:14
Medlem
kjellouts avatar
Svarta slim jeans är det som gäller.

Doherty kör ju mycket skjorta kavaj och hatt. Själv brukar jag köra tshirt, kavaj och hatt. Hatt köpte jag i London på camden market. Kavajen på lager157 och lite pop/rock tshirtar hittar du överallt.

Jeansskjorta eller någon flanellskjorta funkar. För casablancas stil är det ju som föregående talare skinnjacka som gäller
Citera
2014-05-06, 15:15
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoHejAnders
Tjabba!

Någon som har tips på lite schyssta klädesplagg som ser ut som det Pete Doherty brukar bära? Någon hemsida?

Gärna lite britt-stuk på det (Brittiskt).

Någon?

För brittiska kläder kolla in topman,asos och river island.
Citera
2014-05-06, 17:11
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Tack för tipsen. Har väl i stort sett en blandning av deras stil redan. Vill bara uppdatera garderoben lite. Ska kolla in Topman och River Island.
Citera
2014-05-08, 20:38
Medlem
brianmolkos avatar
någon form av gammaldags militär armé napoleonjacka
Citera
2014-05-09, 16:42
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
någon form av gammaldags militär armé napoleonjacka
känns ganska svårt att "pulla off" en https://www.google.se/search?q=the+l...2F%3B500%3B399

Citera
2014-05-10, 15:18
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Tycker Napoleon jackor är riktigt häftiga. Känns dock alldeles för mycket som scenkläder för att jag skulle bära en till vardags.

Letar just nu efter någon schysst jeansjacka.
Citera
2014-05-11, 09:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
känns ganska svårt att "pulla off" en https://www.google.se/search?q=the+l...2F%3B500%3B399

Vad då pulla off ?
Citera
2014-05-11, 17:19
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad då pulla off ?

Alltså att klara av att bära en sådan utan att se ut som en utklädnad eller dum i huvudet.
Citera
2014-05-11, 22:16
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Alltså att klara av att bära en sådan utan att se ut som en utklädnad eller dum i huvudet.

okej jag vet inte tjejer klara det iaf, sen finns det ju mer extremt klädda personer som eh typ NickiMinaj har jag sett tjejer

jaja

med pulla off trodde jag du kanske menade sno av, http://4.bp.blogspot.com/-JK37hoKV8u.../beefeater.jpg
Citera
2014-05-12, 18:20
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Vad för skor kan man tänka sig använda? Jag använder just nu vanliga svarta Vans Era.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in