2014-05-05, 17:02
Medlem
Tjena! kan jag klippa mitt mini sim till ett nano? tänkte på chipet om det blir förstört har en sådan simkortsklippare för det är ett äldre simkort då var chipet ganska stort och på de nyare simkorten är chipen mycket mindre?

Tacksam för svar!
Citera
2014-05-05, 17:04
Medlem
Klipp bara rubt kanterna på chippet så är de inga problem.. de två tre första gångerna du startar telen kan de stå "sätt i sim" då startar du bara om den igen=)
Citera
2014-05-05, 17:07
Medlem
För jag har klippt det till micro en gång och det var ett fullstort från början
Citera
2014-05-05, 17:15
Medlem
TheShapes avatar
.. eller så beställer du efter ett nytt från din operatör, så slipper du riskera? Vill minnas att de tar oftast bara ut en symbolisk avgift för det (typ 99kr). Är det en nödlösning, så är det väl bara att "go nuts", men då också leva med att inte ha något fungerade de dagar tills det nya har ankommit.
Citera
2014-05-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
.. eller så beställer du efter ett nytt från din operatör, så slipper du riskera? Vill minnas att de tar oftast bara ut en symbolisk avgift för det (typ 99kr). Är det en nödlösning, så är det väl bara att "go nuts", men då också leva med att inte ha något fungerade de dagar tills det nya har ankommit.

Vet att jag kan beställa men detta skulle vara en enkel lösning just nu för tillfället bara
Citera
2014-05-05, 17:27
Medlem
Vet att jag kan beställa nytt! Men detta skulle bara vara en enkel lösning på det hela tills vidare
Citera
2014-05-05, 17:45
Medlem
Silverbults avatar
Har du Telia så kan du gå in på valfri Telia-butik och få ett på några minuter.
Citera
2014-05-05, 18:48
Medlem
nano är väl tunnare? isåfall får du slipa ner den också
Citera
2014-05-05, 18:54
Medlem
Bk9s avatar
Det är bara att söka, det finns mått hur stor nano-korten ska vara. Jag har tagit dom måtten och det funkade.
Citera
2014-05-05, 22:31
Medlem
Ska aktivera en iPhone 5,5s med de simkortet sedan skaffa nytt senare , Har Telia men på butiken i Arvika så tar det hundra år innan man får hjälp hinner gå ner och ta en fika innan det är min tur i kön...
Citera
2014-05-06, 08:50
Medlem
Kasperskys avatar
Många operatörer tar inte ens betalt för ett nytt SIM-kort. Beställ ett nytt istället rekommenderar jag.
Citera
2014-05-06, 08:59
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Många operatörer tar inte ens betalt för ett nytt SIM-kort. Beställ ett nytt istället rekommenderar jag.

Varierar rätt kraftigt... Telia byter gratis i butik, Telenor och Tre vill ha 250kr för ett nytt sim-kort. Tele2 tar 49kr om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in